Sneeuwalarm

Ontvang gratis een sneeuwalarm per e-mail van jouw bestemming in aanloop naar je wintersport vakantie! De meldingen stoppen automatisch na je vakantie.

Elan bestaat 75 jaar. Omdat te vieren brengt dit merk een gelimiteerde serie replica’s van een beroemde Elan ski uit. Dat wil zeggen de looks van de oude ski’s op hedendaagse ski’s, die skiën toch wel wat anders dan de ski’s uit 1987. De jaren tachtig waren de gouden jaren voor Elan met skiërs als Ingemar Stenmark, Bojan Križaj en Mateja Svet. Deze mannen stonden heel vaak op het podium met hun Elan RC Comprex. Nu voor de 75e verjaardag van Elan is er een gelimiteerde replica van deze ski gemaakt!

Wingman 86 als Elan RC Comprex replcia
De gelimiteerde Wingman 86 als Elan RC Comprex replcia

Twee modellen

Elan heeft twee ski modellen omgetoverd naar het oude design van de Elan RC Comprex . De SLX om super strakke gesneden bochten te kunnen maken. Of de ski die hierboven door Glen Plake wordt gepresenteerd: de Wingman 86 CTi. Een speelse all-mountain ski. Natuurlijk horen er bij deze ski’s ook de hippe felgekleurde haarbanden en andere kledingstukken met felle kleuren. Daar heeft Elan ook voor gezorgd. Meer info over deze replica ski’s vind je hier.

Gerelateerde weblogs

Rogier
woont in de Franse Alpen. Als er maar een beetje sneeuw ligt, is hij buiten te vinden, om ons daarna bij te praten.

Plaats een reactie

Jeffvdv13 november 2020 · 21:33

Ik kan dit soort initiatieven altijd wel waarderen 😁

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿
Rogierauteur14 november 2020 · 10:13

Ik ook, ik vind het wel een gave ski zo eerlijk gezegd!

Click. Click. Peace
Vivace14 november 2020 · 11:44

Cool design, echt tijdloos als je het mij vraagt

Elan lanceert blijkbaar nog een derde paar skis in dit design,
Het is een echte replica van de originele RC Comprex, maar dan met modernere materialen erin verwerkt.
Lengte: 2m
Radius 31.5m
Geometry: 91/64/80
(de SLX en Wingman varianten lijken me net dat tikkeltje beter toegangkelijk)

https://elanskis.com/eu/75-years

Glide on!
Rogierauteur14 november 2020 · 12:55

Cool!

Click. Click. Peace
evr6614 november 2020 · 18:18

Haha @vivace die likken me wel leuk om een keer te proberen. Denk dat ik gillend terug ren naar het moderne spul 😂😂

Edwin van Riel
Hulst14 november 2020 · 22:36

Het zijn toch gewoon moderne ski’s maar dan met een “oude” look.

Hen48
dan5814 november 2020 · 23:56

@Hulst 2 m🤔

Born to run. B.S.
Hulst15 november 2020 · 10:29

@dan58. Ben even niet mee. Nog even in verwarring van al je landgenoten die ons momenteel bezoeken. Ze hebben nu ook met mountainbikes onze vestingwallen ontdekt. Hebben kennelijk niet geleerd wat het bordje voetpad betekent.

Hen48
Hooykaas15 november 2020 · 11:16

Off-topic Hulst zal de grote baas niet blij mee zijn.

Ik herinner me net dat ik mijn @Hulst haag (Ilex Aquifolium) nog moet knippen voor de wintersport @dan58 😄

Hulst15 november 2020 · 11:43

@Hooykaas. Je moet wat om het vastgelopen forum weer een beetje op het rechte pad te krijgen. Ik zie wel gekkere dingen. Het is me niet duidelijk wat @dan58 met 2m bedoelt, de lengte van de ski? Ik heb zelf o.a. de Wingman maar wel een ander type. Met het snoeien van je Ilex zou ik nog even wachten. Leuk voor kerst.

Hen48
Hooykaas15 november 2020 · 12:23

Is tiener taal Hulst
Betekenissen:
2m tomorrow
2d today
2n tonight
bbl be back later
Wel een beetje bij blijven hè 😄
Ook wel wbbb

Hulst15 november 2020 · 12:59

@Hooykaas. Goed weer wat geleerd. Blijft de vraag wat “tiener@dan58” om 4 minuten voor 24.00 met 2m voor heeft. Deze “discussie” hoort eerder bij “inside”.

Hen48
evr6615 november 2020 · 13:02

Lengte: 2m

Edwin van Riel
Rogierauteur15 november 2020 · 13:09

On-topic heren! Of inderdaad naar inside…

Click. Click. Peace
dan5815 november 2020 · 14:28

Toch 1 die 't snapt @evr66 💪🍻🍻
@Hulst @Hooykaas

Hulst vroeg zich af ; 't zijn toch moderne skies, ik antwoordde met ; 2 m en bdoel modern is 2m helemaal niet.
Is toch ON topic, niet?🤔

Born to run. B.S.
Hulst15 november 2020 · 14:58

@dan58 ik was natuurlijk de schuldige. Die 2m zorgde niet alleen bij mij voor misverstand. Overigens is die extreme lengte maar voor 1 model van toepassing. De 1.65 resp. 1.78 van de 2 andere modellen vormen een vrij normale maatvoering.

Hen48
evr6615 november 2020 · 15:30

Dat laatste model ziet er weinig getailleerd, los van de lengte. Lijken qua outline beetje op mijn laatste volkls van 2m13 (twee meter en 13 centimeter 😉)

Edwin van Riel
Vivace15 november 2020 · 23:29

Radius 31.5m
Geometry: 91/64/80

Had ik er toch ook duidelijk bij geschreven.
Ietwat moderne skis (Die door de meesten te hanteren zijn) zitten toch vaak op <25m.
Bij dit soort radius ga je richting FIS GS of downhill racing gevaartes (of zit ik nu helemaal mis?)

Glide on!
evr6616 november 2020 · 09:07

@vivace. klopt gewoon helemaal. Allemaal carve-kanonnen tegenwoordig, die kennen dat niet hahaha

Edwin van Riel