Beginners

Dit onderwerp gaat over de bestemming Achensee

Hallo
Ik zou een week naar Christlum gaan skien/snowboarden met het gezien. Ik lees dat het gebied geschikt is voor beginners maar is dit wel zo?
Mijn vrouw en 2 kinderen hebben nog nooit geskied. Als ik het pisteplan bekijk zijn er maar 2 blauwe pistes, voor de ene piste moet je al een lange sleeplift nemen en voor de andere moet je precies eerst over een stuk rode piste. Dan kan een serieuze pretbederver zijn met kleine kinderen. Alvast bedankt voor de reacties!

Aan de andere kant van de Achensee ligt Pertisau, ook een klein gebied maar ideaal voor het beginnen.
Met de gondel omhoog direct een goede beginnerspiste.
Daarna overgaand naar blauw tot in het dal.

Loat goan

Pertisau is klein maar fijn. De gondel omhoog is goed en boven kun je leuk oefenen.
Het gebied is voor een gevorderde skier wel klein, maar als beginner heb je vaak toch les en dan heb je het echt super daar.
In het Hotel waar wij zaten was het eten ook top (en sauna etc). Wij zaten in Hotel Einwaller.
Voor mij nu zou het wat aan de kleine kant zijn, maar met geen of 1 week ski-ervaring is het wel een goed gebied hoor.
Erg mooi ook voor wandelen en mocht je gek op langlaufen zijn dan zit je hier trouwens ook goed!

Ik sluit aan bij Marcus: jaren geleden hebben mijn vrouw en dochter hier leren skiën: prima pistes, overzichtelijk, betaalbaar: als beginnende skiër heb je niet zoveel nodig. Daarnaast: langlaufen, wandelen, alles in de buurt. Prima voor een startend gezin!

Plaats een reactie