skigebieden

Dit onderwerp gaat over de bestemming Adelboden - Lenk

Waar moet ik naar toe op wintersport, met mijn vrouw, 3 kinderen van 24 22 en 14 wij willen een gebied vaan 100+ km liefst in Zwitserland hoeft niet perse, mag ook in Italie of zo. Wel met nog een beetje activiteiten na het skien, en het liefst een echt authentiek dorp, geschikt voor snowboarders

Wat daar boven staat (adelboden lenk) dat geeft een richtlijn aan, mensen met ervaring met dat gebied geef graag een reactie. OH JA IK WIL GEEN DRUK GEBIED!!!

1 topic is genoeg en als je geen druk gebied wil moet je hier al zeker niet beginnen schreeuwen…

Robin hier ben in weer van het Sankt Moriz forum, dit heeft mijn broer ingevuld, hij vond het grappig, want dit zijn zijn eisen

Ook al eisen

Wij zijn in die gebied geweest met de kerst 2011. Hebben in Hotel, hotel-steinmattli.ch, gezeten. Dit hotel is van NL’s. Hotel zat 100 meter van de lift.
Onze ervaringen:

  • je moet 1300 meter omhoog wegen worden goed schoon gehouden bij extreme sneeuwval kettingen nodig.
  • Vanuit Adelboden kun je met lift Qey het skigebied in. Nadeel het hele dorp moet met deze lift. na 9.30 prima te doen.
  • Lift Oey brengt je in het gebieden Sillerenbuhl op 1974 meter lange zit van 30-45 min incl. overstap, wel afhankelijk van het tijdstip.
  • Vanaf dit punt mooie lange afdaling te maken naar dalstation
  • Mooi ski gebied voor geoefender skiërs weinig uitdaging
  • Eten op de piste aardig aan de prijs
  • Adelboden is als dorp leuk om door heen te wandelen na het skiën.
Groeten, Harald

Als je geen druk gebied wil, moet je vooral in een periode gaan waarin het rustig is (geen vakantie dus, ook niet voor Russen, Duitsers, Zwitsers, Italianen enz.) en een gebied wat niet zo bekend is. Monte Rosa in Italië misschien? Lijkt te voldoen aan je eisen, al weet ik niet hoe levendig de dorpjes zijn.

Monte Rosa, dat is inderdaad een optie, maar de dorpjes zijn niet heel erg leuk volgens mij.

Monter Rosa is super om te skien en op het weekend na vrij rustig, maar s`avonds is niks te beleven.

May the ski force be with you !!

En Livigno, is dat niet iets.

En is Saas Fee niet iets?

Plaats een reactie