Zwembad en verlichte piste in Oz en Osain

Dit onderwerp gaat over de bestemming Oz en Oisans

Beste mensen,
Wij zitten erover te denken dit jaar naar Oz en Osain op skivakantie te gaan. We zijn gemiddelde skiërs, nog niet zo ervaren, maar we leren snel! Is dit een geschikte bestemming?

Nog een vraagje: op de website van Oz en Oisan staat wel dat er een (betaald)openbaar zwembad is en één keer per week een verlichte piste… op deze website staat van niet. Welke informatie klopt nu?

Is de dalafdaling trouwens meestal mogelijk?

Nog één vraagje: we zijn op zoek naar een skischool die privélessen biedt, maar dan liefst wel 's morgens… Iemand goede ervaringen?

Groeten,

Maaike

hoi zeker leuk skigebied, ook voor kinderen.

en ja er is een verlichte piste… maar daar moet je, je niet zo veel van voorstellen; het namelijk een klein stukje groene piste…
veel plezier daar!

na 4 keer winterberg toch maar naar oz gegaan 10 dagen , 10 fantastische dagen in le horst in oz station , ik als geginner heb daar genoten zowel smalle maar ook hele brede pistes die verschillende dorpen in gaan voor mij een ervaring die een 10 krijgt verlichte piste is bij het hotel , leuk om je laatste ochtend door te brengen .in middels zal je wel geweest zijn…

Kan je helaas niets vertellen over het zwembad of over de velichte piste, maar Oz is absoluut een leuke plek om heen te gaan. Aanrader wat mij betreft in een mooi, groot gebied…

Hoi Maaike,

Oz en Oisans is een zeer goede keus! Het heeft een perfecte verbinding met een super skigebied. Ik ben er drie keer geweest en heb me nooit verveeld daar. Stel je van de verlichte piste niet teveel voor. Dit is slechts een korte afdaling die in het dorp ligt.

Het zwembad is ook niet heel groot maar hier kunnen je spieren wel even ontspannen.

Of de dalafdaling mogelijk is hangt af van de periode wanneer je gaat. Hou er wel rekening mee dat deze door de ligging in de schaduw vaak erg ijzig is. Hierdoor wordt de piste soms zelfs afgesloten. (heb ik slechts 1 keer meegemaakt maar toch)

Qua skiles kun je het beste contact opnemen met de lokale skischool: ESF. Een prive les is vast wel via heb te regelen.

http://www.esf-ozenoisans.com/idx-nl.htm

Veel plezier alvast in Oz! Ga je vast geen spijt van krijgen!

Vorig jaar in Oz geweest. Prima bevallen! Zelfs in de krokusvakantie was het niet druk. Ok, er is niet veel te doen in het dorp, maar om te skien ideaal. Er lopen 2 snelle liften vanuit het dorp die je rechtstreeks in het gebied van Alpe d’Huez of Vallandry zetten. Met name de ‘linkerkant’ is erg geschikt voor beginners of kinderen.

Hoi ik werk in Oz en Vaujany en het is er prachtig. gemiddeld 300 dagen per jaar zon en de pistes zijn super, goed onderhouden en voldoende kilometers voor een week skien. In Vaujany is een heel sportcentrum waar je gratis toegang tot hebt met je ski pas en hier is ook een openbaare ijsbaan.

wellicht tot ziens!

Plaats een reactie