Dieosneeuw skiën

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Dag iedereen,

Ik vertrek deze zaterdag naar Alpe d’Huez voor een week.

Ik zou graag wat beginnen diepsneeuw skiën maar ik heb geen idee waar het veilig is dit te doen.

Zijn er mensen met toffe afdalingen buiten de piste in Alpe d’Huez weten zijn?

Alvast bedankt!

Mvg,
Matthias

Als ik dit zo lees heb je weinig tot geen kennis van lawineveiligheid. Daarvoor heb ik 2 tips, op Wepowder.nl zit heel veel kennis en bieden ze ook cursussen aan voor lawinekennis. Het zal alleen op deze korte termijn niet lukken voldoende kennis op te doen, daarom adviseer ik om ter plekke een gids te huren die je veilig offpiste kan laten rijden. Op Wepowder kunnen ze je goed informeren welke gidsen daar geschikt zijn om mee offpiste te gaan.

Je hebt wel geluk met de omstandigheden, er ligt in AdH een immens pak sneeuw en ook van het weekend komt er weer een pak bij.

Born to Ride

De lokale skischolen hebben vast een aanbod om begeleid buiten de lijntjes te kleuren met het juiste materiaal en technische tips.

Verder is er niets veilig zonder de juiste kennis en materiaal. Begin alvast met een kijkje te nemen op http://www.wepowder.nl en leg de eerste (gratis) module af om een idee te krijgen van wat je allemaal (nog niet) weet.

Dan zou ik in ieder geval met een leraar/gids gaan. ‘Veilige’ afdalingen kunnen wisselen afhankelijk van de condities en als je niet weet waar je op moet letten zou ik het gewoon niet doen.
Met een beetje geluk valt er nog sneeuw en kun je op de piste in de verse sneeuw oefenen.

Idd huur een gids als je geen cursus of kennis hebt over Off piste skiën.

May the ski force be with you !!

En wil je verder met off-piste/freeride? Denk eens aan een cursus als Lawine 1 van het Snowsafety Center. (http://www.snowsafety.nl/cursussen/lawine-i/) Ook te combineren met de tip van @Morzel.
Waarschijnlijk hebben ze bij de plaatselijke ESF wel off-piste clinics voor 1 of meerdere dagen.

It's all about the turns duuuuuude!

En wil je verder met off-piste/freeride? Denk eens aan een cursus als Lawine 1 van het Snowsafety Center. (http://www.snowsafety.nl/cursussen/lawine-i/) Ook te combineren met de tip van @Morzel.
Waarschijnlijk hebben ze bij de plaatselijke ESF wel off-piste clinics voor 1 of meerdere dagen.

Arjen5 op 31 jan 2018 09:26

Moet wel eerst een beetje fatsoenlijk off-piste kunnen skiën :-)

Moet wel eerst een beetje fatsoenlijk off-piste kunnen skiën 😃

Klopt. Maar het is weinig anders dan op de piste skien natuurlijk, je moet gewoon een goede houding en techniek hebben. ;-)

It's all about the turns duuuuuude!

Al met al 2 dingen te doen, thuis wepowder module1 doornemen (trek er maar een avond voor uit), in AdH de lokale skischool binnenstappen en aangeven wat je wilt. Die mannen zijn meer dan handig in het inschatten van de omstandigheden in combinatie met jouw capaciteiten/mogelijkheden.

Ga vooral niet zelf avonturieren alleen op basis van wat internet-kennis. Als je het theorie-gedeelte op wepowder hebt gedaan, weet je in ieder geval waarom :)

*bericht bewerkt door evr66 op 31 jan 2018 13:31

Edwin van Riel

Plaats een reactie