Tomorrowland Alpe d'Huez

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180309_03399548

Zelf geen fan van, maar dit wordt wel iets speciaals denk ik.

edit: is er een mogelijkheid om mijn foutjes uit de titel te halen ?

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 mrt 2018 14:50: Jawel, mijn naam even taggen of een PM of mailtje sturen ;-) (Rogier)

Goed om te weten, dan zal je mij daar volgend jaar in ieder geval niet zien in die week.

Born to Ride

Lijkt mij gaaf om een keer naar Tomorrowland te gaan, want volgens mij is het een erg gaaf festival. Maar ben vooral benieuwd wat dit voor de rest van de wintersporters betekent. Lijkt me niet fijn als je dit niet weet en opeens erg veel (geluids)overlast ondervind van maar liefst 30.000 feestgangers…

Mr. Slow

Tijdens het festival is het ski gebied enkel toegankelijk voor de festival gangers.

*bericht bewerkt door Benn op 09 mrt 2018 15:18

Zou dit een 1 april grap betreffen? Een berg en dorp toegankelijk voor enkel en alleen festival gangers!

Er wordt gesproken over 30000 festivalgangers, lijkt me dan erg vanzelfsprekend dat het dorp ver vol zit. Het valt ook niet in een vakantie maar levert voor het dorp wel een week met volle hotels op. Lijkt me wel erg vet!

#proudtobepartofleswintersporters

https://www.tomorrowland.com/en/winter/welcome

Het is misschien DE kans om er als Belg eens bij te kunnen zijn…
Denk niet dat het grootste deel van het normale Tomorrowland publiek ooit al op skies/snowboards gestaan heeft :-)

De week om goede off-piste lijnen te scoren gok ik zo :-)

Click. Click. Peace

Goed om te weten, dan zal je mij daar volgend jaar in ieder geval niet zien in die week.

Matthias123 op 9 mrt 2018 15:00

Je geraakt er sowieso niet in. Gebied word volledig voorbehouden voor de tml hangers :p

Doorgaans gaan dit soort dance events toch wel gepaard met nodige drank en drugs gebruik. Spannende combinatie met de omgeving van de bergen, sneeuw, veranderlijk weer…

Doorgaans gaan dit soort dance events toch wel gepaard met nodige drank en drugs gebruik. Spannende combinatie met de omgeving van de bergen, sneeuw, veranderlijk weer…

Nics op 9 mrt 2018 18:14

Net gewone wintersport dus voor velen :-D

Best cool. Ik houd ook wel van een festivalletje en zeker als ze het voor elkaar krijgen dat de grote namen ook komen, dan is dat behoorlijk de moeite waard.

Overigens is er slechts een gedeelte dronken of onder invloed van iets anders, veel fanatieke festivalgangers drinken minder dan de gemiddelde Hollander in Gerlos bij de lunch.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Doorgaans gaan dit soort dance events toch wel gepaard met nodige drank en drugs gebruik. Spannende combinatie met de omgeving van de bergen, sneeuw, veranderlijk weer…

Nics op 9 mrt 2018 18:14

Net gewone wintersport dus voor velen :-D

HN65 op 9 mrt 2018 18:24

ja exact, ik ben echt verbaasd over de gemiddelde alcoholinname tijdens de koffie en de lunch. En dan ben ik echt niet in de doorsnee zuipoorden…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

zeer benieuwd! als ze echt het volledige gebied inrichten als festival dan lijkt me dit toch super gaaf!!

Ook nog nooit eerder gebeurd volgens mij??

Ga proberen ticket te scoren voor dit toch !

Ik ben de afgelopen 3 jaar op rij erbij geweest en een absolute fan van dit specifieke festival.
Bekijk eens de aftermovie, ik word daar instant gelukkig van.

Helaas voor dit jaar geen kaart weten te bemachtigen, helaas!

De sneeuw editie erg gaaf maar ik vraag het mij af, 1 april grap lijkt mij een goede.

Dit festival zou gans het gebied in beslag nemen, blijkbaar kan je ook enkel logies bemachtigen via hen. Vind dit absoluut een geschift idee, als ik het begrijp is alles voorbehouden voor tomorrowland, dus dit lijkt me gevolgen te hebben tot in oz, vaujany en auris. Stel er mij toch serieuze vragen bij hoe dit allemaal in realiteit gaat zijn. Mij zie je er in ieder geval niet.

*bericht bewerkt door Wim7 op 09 mrt 2018 20:31

better to be off piste, then to be pisted off

nou ik zit er toch wel aan te denken, lijkt mij wel een leuk idee. ook wel bijzondere omgeving denk ik. eerst line up maar afwachten leuke seizoens afsluiter.

wie gaat er mee ;)

Hoeveel bedden telt het gehele gebied van Alpe d’Huez (incl. Auris,…)? Dit moet toch veel meer zijn dan 30.000 stuks?

@francoislamein ik zou mij geen zorgen maken wie er wel en niet kont opdagen op TML qua dj’s en artiesten. De kunst, hoe bemachtig je een kaartje is spannender. 😉

Een vriendin van mij woont in Hoegaarden en de Belgen hebben ieder jaar een streepje voor op de rest qua keuze. De kaarten zijn veelal binnen 45min uitverkocht.

Tijdens mijn wintersport probeerde zowel ik als vrienden in NL en België aan kaarten te komen.

!undefined

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/b309c3614b9d83291b189ac8...
!undefined !undefined

Dit jaar, helaas…

Ik ben fan! Ben 1x op TML geweest in zijn redelijke beginjaren, ticketje koste toen 20eur geloof ik. Sinds dan 1x een fullmadness pass gehad maar door ik erna een vakantie had geboekt moeten doorverkopen. Sindsdien nooit niet meer aan tickets geraakt. Dan moet je weten dat De Schorre in Boom praktisch mijn achtertuin is en ik ook aan de extra voorverkoop voor omwonden kan mee doen. Dus, ik ga hier zeker voor proberen mee te doen!

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

ik ben ook al op tml geweest en weet dat kaarten een drama zijn, heb ze vorig jaar via mp kunnen kopen, was geweldig, voor de winter denk ik ga ik ook maar proberen,

line up is elk geval wel goed denk aangezien meeste festivals nog niet zijn begonnen, en over de wereld het nog rustig is kwa festivals. en met 30000 kaartjes is er vast wat meer kans

Ondertussen staat er iets meer info op de website van TML. Effectief het ganse gebied (incl. Oz, Auris, Vaujany,…) wordt ingepalmd door TML. Wordt toch wel een straffe organisaite denk ik. Seizoenspassen hebben zelfs de mogelijkheid inclusief TML of zonder.

https://www.tomorrowland.com/en/neighbours-of-alpe-d-huez/pr…

better to be off piste, then to be pisted off

Een beetje vreemd dat ze dat nog echt in het skiseizoen organiseren. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen staat te springen om zijn acco aan festivalgangers te verhuren.

Hoezo niet?

Ik denk dat er bij het gemiddelde mannen-zonder-vrouwen-uitje meer overlast is dan tijdens een festival. Er is echt maar een heel klein gedeelte dat besluit dat het een goed idee is om je zo van de wereld te zuipen/snuiven dat je weinig tot niets meekrijgt van de artiesten waar je grof geld voor betaald hebt. Die mensen die dat wel doen, doen dat overigens ook zonder festival wel op vakantie.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik blijf mij verbazen. De op- en afbouw van TML op recreatieterrein De Schorre in Boom is 1 geoliede machine met slot tijden.
Door de jaren heen is het geperfectioneerd en is het succes inmiddels toegenomen voor 2 weekenden achter elkaar.

Geen idee hoe ze dit op een Bergpas willen doen.

Het zal sowieso een veel minder aangeklede versie worden van wat ik ben gewend. Het transport van al de prachtige podia met alle bijbehorende ‘spullen’ lijkt mij haast onmogelijk.

Dat 1 april gevoel heb ik ergens nog steeds.

Voor wat betreft drank/drugsoverlast, ik ben 3 jaar op rij aanwezig geweest en heb heus wel iemand onder invloed gezien maar dat was voornamelijk bij de Q-dance stage 😉

Verder is het vooral heel veel gezelligheid en leuke blije mensen.

https://cdn.wintersport.nl/forum/21/377f0213278ff9fd53607afe...

Dit qua podia op een berg?

Het lijkt mij een giga uitdaging.

Ik ben wel te vinden voor een festival als Tomorrowland, maar dit vind ik echt een combinatie van niks.

Als ik op het festival zou zijn zou ik continu denken dat ik skitijd mis en als ik aan het skiën zou zijn zou ik denken dat ik het festival mis.

Zo’n festival (of gewoon apres ski) is leuk, maar wel pas als de laatste lift is gesloten.

Ik denk wel dat het een geweldige promotie is voor AdH. Zeker in Nederland is AdH als skigebied onbekend terwijl het een fenomenaal gebied is.

Born to Ride

Ik ben wel te vinden voor een festival als Tomorrowland, maar dit vind ik echt een combinatie van niks.

Als ik op het festival zou zijn zou ik continu denken dat ik skitijd mis en als ik aan het skiën zou zijn zou ik denken dat ik het festival mis.

Zo’n festival (of gewoon apres ski) is leuk, maar wel pas als de laatste lift is gesloten.

bram82 op 22 mrt 2018 17:04

ja dat is ook wel weer zo maar als de grote namen nu zo tussen 17:00 en 23:00 geprogrammeerd worden terwijl de jonge talenten hun ding doen, overdag rond de terrassen…ik zie de potentie wel, maar het zal soms wel voelen als een lastige keuze als je daar bent :)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik heb alvast een ticket gescoord voor TML winter!
We krijgen zelf ook zeer weinig informatie, bijvoorbeeld betreft de openingstijden van de festival weten we niks en hoe we dit dan wel kunnen combineren met skiën overdag… Zeker, omdat alles zo volzet was, dat we enkel nog een appartement hebben kunnen nemen in Vaujany en we dan dagelijk 30km heen moeten rijden naar Alpe d’Huez zelf. Maar de beleving lijkt me wel super!

Heb dit draadje blijkbaar gemist eerder dit jaar. Goed dat het nu weer even naar boven gehaald wordt: Alpe d’Huez kan ik van mijn lijstje wegstrepen…
Dit is precies in de week waarin ik ga skiën en dat soort flauwekul zit ik helemaal niet op te wachten. Sorry voor degenen die het wel interesseert, maar ik ga op wintersport om te skiën en te genieten van de natuur en omgeving. Deze activiteiten zijn door een groot deel van het skigebied te horen en drijven verder alleen de prijs van de accomodaties op, waardoor ik méér betaal om minder te kunnen skiën en genieten van mijn vakantie.
Gelukkig ben ik in het verleden al een paar keer in Alpe d’Huez geweest en heb ik het skigebied kunnen ervaren in een rustiger periode. Dat is prima bevallen.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Plaats een reactie