Gevolgen Tomorrowland Winter

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alpe d'Huez

Hallo,

Wij gaan zelf met een groep vrienden skiën in Alpe d’Huez de week van 6 april.
Nu ben ik pas sinds kort te weten gekomen dat het de week van 9 maart Tormorrowland Winter is in Alpe d’Huez.
Iemand die kan inschatten wat voor gevolgen dit gaat hebben voor het skigebied nadat dit festival is doorgegaan?
Ik kan me voorstellen dat de verschillende podia verspreid over het skigebied er geen goed aandoen.
Gaan wij hier nog iets van merken drie weken nadien? Of zal dan alles terug bij het normale zijn?

Geen idee, maar het is wel een reden waarom ik dat gebied dit jaar niet aandoe. Stuur de lokale VVV anders een e-mail?

Mr. Slow

Ik denk niet dat ze de podia midden op de pistes gaan zetten, maar wel in de vallei.
Op de pistes zal je er waarschijnlijk niets van merken.
L2A is ook een enigzins atypisch Frans gebied met vanuit de vallei enkele cabineliften en dan meerdere zijvalleien/kommen boven de 2100m.
Tenzij je op een dalafdaling skiet zal je het dorp dus niet veel zien.

Glide on!

Niet druk over maken. Die podia staan echt niet op de piste en daarnaast zal het qua oppervlak ook wel meevallen aangezien er "maar" 30.000 kaarten zijn. Daarnaast zit er een maand tussen. Zelfs voor de Fransen tijd genoeg om de zooi op te ruimen:-).

Niet druk over maken. Die podia staan echt niet op de piste en daarnaast zal het qua oppervlak ook wel meevallen aangezien er "maar" 30.000 kaarten zijn. Daarnaast zit er een maand tussen. Zelfs voor de Fransen tijd genoeg om de zooi op te ruimen:-).

HarmN op 19 feb 2019 11:03

Oké stelt me gerust. Ik had al bang voor nog een hele logistieke rotzooi.
Had al gemerkt dat we redelijk dicht bij de main area slapen van het festival.

Al eens gezien hoe snel een groot festival (genre Werchter, Pinkpop, Pukkelpop) is opgeruimd?
Die tenten, podia, etc worden gehuurd.
Per dag.
Hoe sneller weg hoe meer geld over.
Dus na 3 weken zie je daar niets meer van. ;)

Bla, bla, bla.

Had al gemerkt dat we redelijk dicht bij de main area slapen van het festival.

Schouwaerts op 19 feb 2019 11:08

Misschien dat de bassen nog wat nagalmen als je heel erg pech hebt. Schijnt in de bergen nogal lang te kunnen weerkaatsen. Oordopjes mee! :)

Al eens gezien hoe snel een groot festival (genre Werchter, Pinkpop, Pukkelpop) is opgeruimd?
Die tenten, podia, etc worden gehuurd.
Per dag.
Hoe sneller weg hoe meer geld over.
Dus na 3 weken zie je daar niets meer van. ;)

bartvwg op 19 feb 2019 11:26

Ik weet van Defqon en Lowlands dat zij in 3 weken alles opbouwen en in 1 week alles weer weg hebben.Eigenlijk dus 2.5 week opbouw, festival en vervolgens afbouwen

Not all who wander are lost

1 ding is zeker: je zult geen marters, steenbokken, gemsen en marmotten meer tegenkomen. Die zijn allemaal gevlucht naar rustigere oorden…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Niet druk over maken. Die podia staan echt niet op de piste en daarnaast zal het qua oppervlak ook wel meevallen aangezien er "maar" 30.000 kaarten zijn. Daarnaast zit er een maand tussen. Zelfs voor de Fransen tijd genoeg om de zooi op te ruimen:-).

HarmN op 19 feb 2019 11:03

Oké stelt me gerust. Ik had al bang voor nog een hele logistieke rotzooi.
Had al gemerkt dat we redelijk dicht bij de main area slapen van het festival.

Schouwaerts op 19 feb 2019 11:08

Er zijn toch een aantal stages op de piste dan wel vlak aan de piste, dus kans is groot dat het toch vrij goed zal te zien zijn waar alles gestaan heeft.

Hoe ze er alles krijgen en weer wegkrijgen zonder de vakantiegangers in de weken ervoor veel te storen is me wel een raadsel

null

null

Plaats een reactie