Drukte Tijdens NK snowboarden in Laax

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flims - Laax - Falera

Haalo,

Ik ga 31mrt een weekje naar Laax met het boardteam van mijn zoon. Zij gaan hier meedoen aan het nk snowboarden. Weet iemand of het dan in de rest van het gebied druk is?

Beste Christiaan,

Over het algemeen is deze week behoorlijk rustig. Inderdaad zal het gedeelte rond het park wat drukker zijn, maar de overige pistes zijn zeker rustig.
Zelfs in het hoogseizoen vindt ik het persoonlijk nog wel redelijk goed begaanbaar vanwege de ruim 220km piste verdeeld over maar 3 dorpjes.

Groeten,
Martijn

Ik ben het helemaal met je eens alleen is nu wat drukker geworden bij de nieuwe stoeltjeslift van Alp Dado maar dat komt ook door het snowpark Ils Plaun

Het zal vooral druk zijn vanaf Crap Sogn Gion naar beneden, waar hetsnowboarden zich afspeelt. De pistes vanaf Crap Masegn en in de buurt van Mutta Rotunda en Nagens zullen redelijk rustig zijn. Probeer eens de pistes 35 en 44. Daarop waren wij vorige week letterlijk alleen.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Christiaan, wij zijn vorige week in 1 van de drukste weken (krokus noord nederland) + de Burton European Open (waar de complete wereld top aanwezig was) hier geweest, maar echt druk is het hier nooit, je moet alleen niet om half tien vanuit het dal omhoog gaan maar een uurtje eerder, je hoeft dan nergens te wachten, vanaf Crap sogn gion naar plaun skien of boarden en dan met de arenaexpress omhoog naar nagens, Mutta rodunda, la Siala, vorabgletscher enz en je hebt de pistes voor je alleen, in de weekenden is het vaak wat drukker met dagjesmensen uit Zurich, zorg dan dat je niet tussen 9 en half 11 in het dal bij Flims staat want dan kan de wachttijd bij de Gondel wel aardig oplopen, voor de rest 1 van de alllermooiste gebieden in Europa

Ik heb er nu wel erg veel zin in. Bedankt voor de info.

De datum is wel slecht gekozen, wij (Belgen) hebben paasvakantie.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Plaats een reactie