andere skigebieden in de buurt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Flims - Laax - Falera

Ik ga binnenkort daarheen (laax), en vroeg me af of in de buurt andere skigebieden in de buurt zijn en gemakkelijk bereikbaar…

Ga hierboven op de zwarte balk naar skigebieden, je ziet dan rechte een lijst en daarbobemn tabblaadjes lijst/kaart. Kies daar de kaart en zoom in op Flims-Laax. Je ziet dan een aantal gebieden en gebiedjes, varierend van Disentis tot Davos.
NB Cuira op de kaart is Chur.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Met de surselva skipas kan je in de skigebieden in de buurt terecht, dat zijn disentis, brigels, vals, sedrun en obersaxen.

Lenzerheide is erg dichtbij en aan de overkant van het dal bij Chur. Echter, het gebied van Laax is vele malen mooier en moderner dan het gebied van Lenzerheide, dus zelf zou ik niet een dag verspillen daaraan.

Ik heb ook altijd een week lang plezier in Flims-Laax, met veel afwisseling. Probeer ook eens de meestal mooi rustige zwarte 35 (vanaf de Vorabgletscher bovenaan rechtsaf over een colletje heen) of daarnaast de rode 44 vanaf Crap Masegn.
Daar (Crap Masegn) kun je overigens voortreffeljk eten, niet echt voordelig maar dan krijg je bovenop de berg ook iets culinair verantwoords voorgeschoteld.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Goede tip is ook van La Siala top helemaal naar Flims te skien. 1750m hoogteverschil, geweldige piste, lekker breed, lage deel door de bomen heen, en kilometertje of 11 lang. Niemand aanwezig op die piste bijna, omdat hij beetje aan rand van skigebied te vinden is.

Goede tip is ook van La Siala top helemaal naar Flims te skien. 1750m hoogteverschil, geweldige piste, lekker breed, lage deel door de bomen heen, en kilometertje of 11 lang. Niemand aanwezig op die piste bijna, omdat hij beetje aan rand van skigebied te vinden is.

Gast697 op 14 jan. 2013 12:32

Heerlijke piste. Alleen even oppassen halverwege, omdat je daar naar Flims linksaf moet en niet rechtdoor.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Piste 35 is erg mooi en vaak ski je er alleen, helemaal ‘buiten’ het gebied. Toch kwamen beneden ontzettend lange wachttijden bij de lift voor. Deze spot blijkt HET zonneterras van Flims/Laax te zijn. Er stond (staat) boven bij het colletje op de gletsjer zelfs een bord met wachttijden vermeld zodat je toch nog kunt kiezen om niet die afdaling te doen. De oude trage stoeltjeslift is gelukkig dit of afgelopen jaar vervangen door een moderne, grotere, snellere stoeltjeslift.

op basis van de informatie zoals deze door zwitsers zelf op de site alpinforum wordt gegeven, zijn de wachtrijen tegenwoordig verdwenen door de komst van die nieuwe lift.

Plaats een reactie