Nieuwe liften

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Kwam dit bericht tegen,
Nieuwe liften

Welk bericht?

Hij pakt de kopie van het bericht dus niet,

Maar dit is het bericht

6 seater chairlift " prolongia" (p/h 1.800) replaces the existing 3 seater chairlift
8. Seater cabin lift “borest” (p/h 3000) replaces the existing 4 seater chairlift

Goed nieuws dus

Jop, kan deze vernieuwingen bevestigen. De liften komen in Corvara (Alta Badia) te staan.

Dat zal dan wel voor volgend seizoen zijn, lijkt me?

Ja, voor het aankomende seizoen. De twee genoemde liften worden op dit moment gebouwd.

6-KSB met maar 1800p/u capaciteit? Hoe dat zo?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

6 seater chairlift " prolongia" (p/h 1.800) replaces the existing 3 seater chairlift

is vooral een luxe-probleem. De 3-er trok nooit zoveel volk dat je langer dan 1 minuut moest aanschuiven, onder andere omdat de lift nét wat verder van de langslopende piste ligt.

  1. Seater cabin lift “borest” (p/h 3000) replaces the existing 4 seater chairlift

capaciteit gaat eigenlijk niet drastisch omhoog (wachttijd blijft dus) maar je moet wel skies uitdoen … en let’s face it, wie kruipt met acht (8!) in zo’n ei? Enige voordeel is dat het eindstation nét wat hoger ligt waardoor een makkelijker overstappen naar het Edelweistal mogelijk is.

Vernieuwing is niet altijd verbetering …

capaciteit gaat eigenlijk niet drastisch omhoog (wachttijd blijft dus) maar je moet wel skies uitdoen … en let’s face it, wie kruipt met acht (8!) in zo’n ei?

Lars3 op 20 okt 2014 20:33

Een cabinelift heeft over het algemeen wel meer capaciteit als een stoeltjeslift. Precies juist om de reden dat je elke cabine vol kan proppen en er bij een stoeltjeslift nooit echt de volledige capaciteit bereikt wordt. De enige oplossing daarvoor is een stoeltjeslift met een zogenaamde “180 graden”-instap, waarmee je in de praktijk elke zetel gevuld krijgt, maar daar komen beginners weer niet mee klaar.

Hmm, ik weet niet of ik zo blij ben met die Borest lift. zit liever in een stoeltjes lift, en zo lang is die lift niet. Pralongia is we een verbetering. Niet zozeer vanwege de wachttijd, maar iets luxere lift dus. Maakt het extra aantrekkelijk om via de Boe te gaan, dan even die prachtige Vallon mee te pakken, heerlijk rustig afdalen via Crep de Mont en dan even de weg over te steken naar de Pralongia. Pauze bij de toptent Punta Trieste en dan weer verder richting bijvoorbeeld Lagazuoi.

Ik vind de Borest een hele verbetering.
Vorig jaar stond deze lift diverse keren stil ivm de hoeveelheid sneeuw dat hij niet aan kon.
Ook was het altijd wachten…vooral als je groen terug gaat.

J e hebt gelijk Claudia2 vorig jaar met de oud en nieuw week was het s,morgens en s, avonds erg lang wachten daar.In de carnaval week viel het erg mee.

6-KSB met maar 1800p/u capaciteit? Hoe dat zo?

Thomas op 20 okt 2014 16:16

Fixed misschien?

J e hebt gelijk Claudia2 vorig jaar met de oud en nieuw week was het s,morgens en s, avonds erg lang wachten daar.In de carnaval week viel het erg mee.

ceel op 23 okt 2014 17:52

In de kerst week bijna geen wachttijden werd pas druk in de oud en nieuw week

May the ski force be with you !!

Een cabinelift heeft over het algemeen wel meer capaciteit als een stoeltjeslift. Precies juist om de reden dat je elke cabine vol kan proppen en er bij een stoeltjeslift nooit echt de volledige capaciteit bereikt wordt. De enige oplossing daarvoor is een stoeltjeslift met een zogenaamde “180 graden”-instap, waarmee je in de praktijk elke zetel gevuld krijgt, maar daar komen beginners weer niet mee klaar.

Frans op 20 okt 2014 20:42

Je praat hier over de Borest … een vlakke verbindingslift (in twee richtingen) met lange aanloop die letterlijk vol werd geramd. De kans dat je daar 3 man of minder had wanneer het wat drukker werd was net zo goed als nul. Daar gaan die gondels niet veel aan verhelpen.

Waar ze mogelijk wél iets doen, maar dat is los van het onderwerp gondel vs stoel op die locatie, is de algemene liftvernieuwing. Dat materiaal was inderdaad zo oud als maar kon zijn en de felle sneeuwval heeft, zoals Claudia zegt, de lift stevig parten gespeeld (dat … en natuurlijk de lawine die ze te verwerken kreeg).

inderdaad 2 nieuwe liften! pralongia 6 zitter en de borest 8 persoons kabine. werd ook een hoog nodig tijd, dacht je dat je de eerste drukte wel had gehad bij de borest zat de sodlisa nog voller, heb het zelfs een keer meegemaakt dat ik al stil stond op de helling naar beneden van de borest. http://www.skylinewebcams.com/webcam/italia/trentino-alto-ad… http://hotelarkadia.it/index.php/nl/info-nl/meteo-webcam… http://www.funivie.org/cantieri/thumbnails.php?album=330… http://www.funivie.org/cantieri/thumbnails.php?album=363… hier kun je zien hoever ze al zijn. ik zit het al een tijdje te volgen. ze hadden het erover om het eindstation te plaatsen bij plans/frara of zelfs de verlaten sleeplift de belvedere maar hij komt nu dus tegenover de stella alpina te staan. benieuwd of het veel opschiet… de sodlisa blijft overigens (denk dit jaar alleen nog) staan, dat zou volgend jaar ook best wel eens een 6 zitter kunnen worden. en waarom de pralongia een 6 zitter is geworden blijft bij mij een vraag misschien omdat ie aardig geroest is maar had hem dan op de plaats van de sodlisa gezet.

Plaats een reactie