Sneeuwcondities

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Hallo,
hoe is de situatie in alta badia met de sneeuw?
op de webcams te zien ligt er erg weinig sneeuw…
komt daar verandering in of blijft italie buiten schot met de sneeuw?
ik heb de indruk dat overal sneeuw valt behalve daar.

groetjes nico

Ja valt mij ook op aan de andere kant 125 km van de 130 km aan pistes zijn open dusss…dat is best knap , maar ze pissen qua sneeuw wel iedere keer naast de pot nog 3.5 week voor dat wij mogen met hopelijk dan iets meer sneeuw

Ligt niet veel maar genoeg om fatsoenlijk te kunnen skiën en het is dan wel weer heerlijk weer! Check even de reacties in het weerbericht van gisteren, staat wat meer uitleg.

De sneeuw is nu top om heerlijk te skien. Naast de pistes ligt een dun laagje en de sneeuw is voor het grootste deel van de bomen gewaaid. Niet alleen in Badia maar eigenlijk heel het gebied rond het Sella Massief.
We skien er nu bijna 2 weken en genieten er elke dag

Sinds zaterdag terug … (dju)

Overal is goed te skiën met de uitzondering vanaf Pralongia naar San Cassiano. Daar is/was het vorige week nog zwaar behelpen. Onderaan (Gardenacia en Santa Crocce) zijn de pistes op het einde wel gewoon witte linten door het groen, maar heerlijk geprepareerd.

Corvara en Colfosco ook goed te skiën.
Richting Arabba beetje drukteafhankelijk, maar ook goed te skiën.

Sella-stock dik in orde.

Als je met de auto bent, neem desnoods een uitstapje richting Cortina d’Ampezzo en/of Drei Sinnen. Die hebben wél meer sneeuw gekregen en liggen er zeer heerlijk bij.

Ik ben hier vorige week geweest en toen was het perfect. Inderdaad de piste van Pralongia naar San Cassiano was vorige week halverwege slecht maar nog steeds te doen.

Inderdaad was de blauwe 9 ook vandaag halverwege niet best over een stuk van enkele tientallen meters. Ze waren nu wel een dikke berg kunstsneeuw aan het maken.

Ahah, dat zou de boel kunnen verbeteren … ik dacht overigens dat ze de 9 niet vol mochten besneeuwen wegens uitzonderlijk natuurgebied maar misschien dat ze met italiaanse flair weer een uitzondering (in termen van “x-aantal dagen mag het wel”) hebben gekregen :).

Wat wellicht ook gaat helpen is het pak sneeuw dat nu valt

I do not wanna know ;) …

Net terug van een rondje Sella Joch. Er ligt een centimeter of 10-15 vers boven. Alles weer mooi bedekt met een nieuwe witte laag. Erg goed voor de gasten die morgen komen. Ik heb nog ff mijn Blizzard Bonafides uitgelaten in dit mooie verse laagje

Sella ronda werd afgeraden vandaag, de 10 was dicht maar verder heerlijk geskied in een opvallend rustig gebied! Zie ook de updates. @lars3, ;)

null

Hey, dat was ons verblijf! (het huisje daar links)

@lars3, meen je, da’s nou ook toevallig! ;)

doe ze daar de groeten ;)

Te laat helaas, gisteren weer naar huis gegaan. Kon me je post herinneren en we bleken ong tegenover jullie onderkomen te zitten, dat vroeg om een foto ;)

aha, waar zaten jullie dan? meer op het einde vd straat?

Nee, als je vanuit jullie onderkomen naar het dorp kijkt zie je links aan de overkant van het straatje een houten hekje, gelijk daarachter in ciasa Sanvi.

ah, ook een leuk plekje om te zitten :).

Either way … no is’t weer wachten :s

Yep en prima te lopen naar liften en winkels. Auto niet nodig gehad behalve naar Kronplatz.

@Userd hoe vond je het skiën daar? Was je tevreden met je uiteindelijke keus voor La Villa?

@Noblesse, we hebben ons prima geamuseerd in Alta Badia. La Villa op zich was ok, niet bijzonder goed of slecht en die drukke weg is irritant, buiten het seizoen is het uitgestorven maar de locatie, de faciliteiten en het app waren dan weer prima dus ja, ik zou wel weer terug gaan. Sella Ronda is leuk om eens te doen (SR oranje gedaan) maar zou geen reden zijn om er weer heen te gaan, de gebieden op zich zijn wel weer leuk. Ik zou ook San Cassiano zeker overwegen de volgende keer, die afdalingen daar spraken ons er aan itt de zwarte en deels de rode in La Villa, al zal dat vooral aan de condities hebben gelegen. Onverwacht lekker waren de pistes bij St Croce, heerlijk om te carven en een prima grillrestaurant halverwege waar we om 11.00uur aan een behoorlijke mixedgrill zaten :D Ook de Marmolada is een must, Edelweisstal is prima toeven, de Dantercepies (SR groen) heeft een prettige piste, ik wil omgeving Selva/St Catarina nog beter verkennen en ook het gedeelte tussen Pordoi en Gardena was erg mooi. Lagazuoi stond voor afgelopen vrijdag in de planning maar toen sneeuwde het en heb ik het maar gelaten voor een volgende keer. Kronplatz wel gedaan, zeker ook een aanrader en een stuk beter dan de lullige impressie die hier een tijdje terug op de site stond. Iedere dag heerlijk gegeten in willekeurige hutten wanneer het uitkwam en werkelijk fantastisch gegeten. Beste was denk ik de Oberegger Alm in Kronplatz maar ook Bamby (Alta Badia), Panorama (Gardena pas) en Ciano in La Villa zijn prima!

Ski Bus is prima naar Kroonplatz toe.

Ik ben zondag terug gekomen, laaste dag Alta Badia geskied. Alles was goed, wat steenen op piste 9 van Pralongia zoals genoemd, en dat na 15 cm sneeuw. Weet niet wat er aan de hand is. Pistes waren hard, nu na de sneeuw zachter. Er komt meer aan deze week, dus volgens mij zit je goed.

Ik heb Hidden Valley 2 keer gedaan en Marmolada 1 keer gedaan, en 2 dagen Kroonplatz.

Piste 9 heeft de pech gehad dat ze met héél weinig sneeuw die één dag tussendoor geopend te hebben (de twee weken dat we er waren was ze eerst een week dicht, dan één dag open, dan weer 4 dagen dicht en dan open). Die ene dag dat ze tussendoor open was is ze “grondig” kapotgeskied. 's ochtends nog ok, twee uur later letterlijk kapotgeploegd. De stenen hebben ze gewoon niet weggekregen.

http://www.bergfex.it/alta-badia/webcams/
http://www.skylinewebcams.com/en/webcam/italia/trentino-alto…
http://www.hotelarkadia.it/index.php/nl/meteo-webcam…
ik heb een aantal filmpjes op youtube zitten te kijken en die zagen er dik te vrede uit, ik ben er over 1 weekje ook weer ben benieuwd wat we voor de 20x op een rij gaan aantreffen :)

Kan iemand nog een update geven over de huidige sneeuwcondities? vertrekken zelf as vrijdag naar Corvara

Wij zijn zaterdag uit Val Gardena teruggekomen en zijn ook in Corvara / Alta Badia geweest.
We hebben uitstekende sneeuwomstandigheden gehad. Nu het niet warm lijkt te worden zou het voorlopig nog een tijdje prima moeten zijn.

Thanks Pino!

http://youtu.be/O1GwIBMG1Ko

Laatste stukje is van zaterdagochtend.

Plaats een reactie