route corvara - seiseralm

Dit onderwerp gaat over de bestemming Corvara

Weet iemand wat de snelste skiroute is van corvara naar de seiseralm ?

1 route

Vanuit Corvara naar Dantercepties. Afdalen naar Wolkenstein. Piste door het dorp nemen en oversteken bij de poortjes. 50 m lopen naar de rode gondel Ciampinoi. Dan Saslong afdaling naar Santa Christina. Daar de ondergrondse trein richting Col Raiser. Door naar Seceda vandaar de geweldige piste La Longia naar Ortisei. In Ortisei de roltrappen en stukje lopen naar de gondel naar de Seiseralm.

2 route

Begin hetzelfde tot aan Ciampinoi. Dan afdalen naar Plan de Gralba en De gondel naar Piz Sella nemen. Daar afdalen naar Monte Pana en de bus tegen betaling nemen naar de Seiseralm.

Leuker is om er een rondje van te maken. De Seiseralm is wel erg vlak en relatief veel oude tweezitters. Dit gedeelte is wel leuk om eens bezocht te hebben maar is niet echt een hoogtepunt.

2e route is mischien iets sneller als je bus meteen hebt.

1e route is mooier en je hebt meteen twee prachtige pistes. De Saslong en La Longia (Seceda)

May the ski force be with you !!

dubbel post

May the ski force be with you !!

In Ortisei de roltrappen en stukje lopen naar de gondel naar de Seiseralm.

“stukje” ?
De afdaling ervoor maakt heel veel goed, maar dit soort verbindingen is wel een grote promotie voor andere gebieden.
Busritje was prachtig, maar die Seiseralm is niet beter dan Winterberg.

Halverwege de La Longia even pauzeren bij een hut met ‘Anna’ in de naam, erg leuk plekje.

Halverwege de La Longia even pauzeren bij een hut met ‘Anna’ in de naam, erg leuk plekje.

Stino op 7 jan 2016 22:57

Annatal.

Halverwege de La Longia even pauzeren bij een hut met ‘Anna’ in de naam, erg leuk plekje.

Stino op 7 jan 2016 22:57

En daar dan een apfelstrudel bestellen

Seiseralm is een prachtig stuk natuur met leuke afdalingen. Als je dat vergelijkt met winterberg zou ik toch even langs de betere opticien gaan.

Corvara/Colfosco zijn in mijn ogen de best gelegen dorpen voor ons Nederlanders. Het beste gebied voor dagtochten door heel Dolomiti Superski.

Ga naast een dag Seiser Alm ook eens een dag via Cinque Torri naar Cortina D’Ampezzo. In mijn ogen is dat de tegenhanger van Seiser Alm: woeste natuur, steile afdalingen (+ het bekende James Bond pad!) en vergane olympische glorie.

Klinkt niet echt aantrekkelijk, maar de pistes bovenin Cortina en vooral op de weg terug zijn adembenemend vet!

Ook mag je eigenlijk een dag Civetta niet overslaan. Vanuit Corvara is dit ook een mooie dagtocht. Je hebt geen heel dagdeel te besteden in Civetta, maar dat is gezien de +/- 80 km aan piste niet erg.

Bedankt iedereen voor de reacties.

@CJA Hulskamp: je bent zeker al een tijdje niet op de Seiseralm geweest? Er zijn veel nieuwe liften en er is een hele ‘ronde’ gemaakt, die je af kunt skiën. Toegegeven, het zijn niet de meest spannende pistes, maar sjonge jonge, het uitzicht! Genieten!. Ook als je minder goede skiërs of kinderen in het gezelschap hebt: iedereen kan de ronde skiën.
En je kunt nergens zo lekker eten, heerlijke kleine hutten met regionale specialiteiten. Wij zij zeer ervaren skiërs maar een dage Seiseralm is voor ons geen straf!

Wat heerlijk eten betreft hoef je Alta Badia niet te verlaten. Staat bekend om zijn ski cuisine.
Vanuit Corvara zou ik overwegen om de Gebirgsjägertour te doen. Heb je wel twee keer een bus nodig, maar is de moeite waard. Echt een tour waar je nog lang over napraat.
Persoonlijk wordt ik ook niet enthousiast van de Seiser Alm, maar om die nou te vergelijken met Winterberg gaat wel erg ver.

Om de Seiseralm met Winterberg te vergelijken, daar kan ik alleen maar om lachen…
Het is weliswaar geen uitdagend gebied, maar prachtig is het zeker! Ook zijn er voldoende pistes waar je heerlijk kunt carven. De busverbinding met Monte Pana is ook prima, duurt niet langer dan 20 minuten.

De Dolomieten zijn denk ik het mooiste decor waar je in de Alpen kunt skieen. Goede pistes en liften. Ideaal gebied voor dagtochten.

Maar… de onderlinge verbindingen tussen de dorpen zijn niet echt ideaal. Een bustocht van 20 minuten (+ wachttijd bij de halte) vind ik al lang duren. Hoe mooi de routes ook zijn twee bustochten op een dag vind ik echt zonde van mijn ski-tijd.

.

Plaats een reactie