Sommelier on the slopes - Alta Badia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Goedemorgen!

Wij gaan dit jaar voor de zoveelste keer richting de Dolomieten om van sneeuw, eten en drinken te genieten.
Vanochtend kwam ik “Sommelier on the slopes” in Alta Badia tegen. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit het geld waard?

Ik hoor het graag!

Groet,

Edward

PS ik zag het ook net voorkomen in het verhaal van @ruud dus wacht ook op zijn eigen verhaal.

zie het recente topic van @Ruud

edit, dat dus ;)

*bericht bewerkt door Userd op 14 feb 2017 11:06

Geen ervaring maar wil je echt kostbare ski-tijd verdoen aan deze goedbedoelende kunstenmaker die je in grappig Engels gaat uitleggen wat je allemaal kunt eten bij een volgend lekker wijntje waar hij van alles in ruikt maar jij alleen zonnebrand en labello? Ik zou zeggen: bezuinig geen minuut op het skiën en beloon jezelf thuis (of 's avonds) met een fles wijn die je anders niet snel zou kopen. Je hebt € 50 (samen uiteraard) bespaard en voor dat geld kun je wijnen kopen die je echt je levenlang zult onthouden. Als je suggesties wil…

*bericht bewerkt door Sndr op 14 feb 2017 12:08

Je hebt € 50 (samen uiteraard) bespaard en voor dat geld kun je wijnen kopen die je echt je levenlang zult onthouden.

Sndr op 14 feb 2017 11:49

Of heel veel goedkope. Die zal je in ieder geval de volgende ochtend onthouden :)
Op vakantie smaakt alles beter. Neem je die ‘fantastische’ wijn die je de hele week op je zonnige balkon hebt gedronken mee naar huis, dan is het ineens een doorsnee supermarktwijntje.

*bericht bewerkt door Jay op 14 feb 2017 12:24

Eens @Jay. Ook goed om te weten dat restaurants in Italië (Spanje ook) wijnen niet tig keer over de kop mogen laten gaan als in NL. Ofwel: koop in het restaurant gewoon de duurdere wijnen (tot je € 50 op is), ze zijn het geld waard!

Dank voor al het advies. Besloten om het niet te gaan doen en het zelf te organiseren want ken die 3 tenten erg goed.
Het is inderdaad zonde van de ski tijd maar wij houden van knallen, eten en wijn dus er zal een balans gevonden moeten worden! :-D
Daarom gaan we ook al 15 jaar naar Selva

Markus van Bioch zal je zeker willen adviseren over hun wijnen (en digestieven!). Eigenlijk heel goed idee om gewoon zelf wat uit te zoeken en je laten adviseren. Meeste hutten sommeliers zullen dat een eer vinden, en leuk. Maak je wel een verslag voor ons @esnijders? Inclusief foto’s natuurlijk

Mooi en bedankt voor de naam! Moet ik hem de groeten doen? :-D
Ik zal mijn best doen om foto’s te maken en een verslag te schrijven.

Ben je zelf al dit jaar naar de dolomieten geweest? Hoe zijn de sneeuw condities, zijn ze het nep sneeuw maken nog niet verleerd?
Vorig jaar hadden we de mazzel dat het lekker door sneeuwde 2 dagen voordat we arriveerde en ik zie net dat er wellicht een kleine meter gaat vallen volgende week (helaas nog erg ver weg voor zekerheid).

Gr

Edward

Wij zijn nu 2 weken terug. Kwamen aan met alleen maar kunstsneeuw en nul verse sneeuw. Wel zon en koud. Drie fantastische dagen gehad met perfect houdende pistes (veel grip) en relatief rustig. Woensdag begon het te sneeuwen maar ook opkomende temperaturen en meer laaghangende wolken. Op zich prima, alleen onze laatste dag op vrijdag, niet lekker. Behoorlijk sneeuw maar met hoge sneeuwgrens, dus van mooie verse sneeuw naar pappige regensneeuw halverwege iedere afdaling. Daarna is de sneeuwgrens gaan zakken en waren de laatste 2 weken fantastisch weet ik van vrienden dis nu net terug zijn.Het ziet er ook echt nog top uit momenteel op de webcams. Markus ‘ken’ ik ja, maar die ziet zoveel mensen per jaar. Hoe dan ook, hij is echt een hele goede gastheer met komische verhalen over zijn wijnen en digestieven. Qua eten ook heel goed, maar daar zijn er zo veel van zoals je weet :-). Heel veel plezier!

nb je andere vraag re Comici hut. Volgens mij kunnen/willen ze ook met sneeuwscooter mensen halen vanaf Plan de Gralba maar weet het niet zeker. Mail ze gewoon zou ik zeggen.

Plaats een reactie