drukte carnavals vakantie

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

ik ben een beginnende skiër, daarom zoek ik een rustig skigebied waar ik alle ruimte heb. wij kunnen alleen met de carnavals vakantie.nu vraag ik mij af of dit misschien een leuk gebied is, of toch te druk.

Het is in Alta Badia altijd druk, want een groot skigebied trekt altijd veel skiërs. Dat moet ook om de kosten er uit te krijgen. Dat gezegd hebbende, er is in een groot skigebied altijd wel een piste te vinden waarop je lekker kunt oefenen. Maar de skipas is ook duur, ik zou als beginnende skiër toch een kleiner gebied opzoeken. Een gebied met 40-60 km aan pistes is genoeg. Heb je je handen vol aan. Werfenweg, Filzmoos, Seefeld schieten me zomaar te binnen.

Ik verkies Alta Badia zeker boven ieder ander gebied in Oostenrijk tijdens de Carnaval. Die ‘drukte’ vond ik tot nu toe altijd meevallen, alleen in de ochtend bij dalstation Piz Sorega een paar minuten moeten wachten maar verder valt het heel erg mee.
Bovendien heb je met de Alta Badia kaart voldoende als beginner met heel veel, lange, blauwe pistes. Ik zou kijken in San Cassiano. Ik lees niet dat TS een beperkt budget heeft dus mogelijk is Zwitserland dan ook een alternatief maar daar ken ik niet zoveel mooie gebieden voor beginners.

Wellicht Seiseralm overwegen. Licht niet ver van Alta Badia, maar net wat rustiger en eenvoudiger bereikbaar en ook zeer geschikt voor beginners.

Of het daar rustiger is betwijfel ik. Juist hele horden beginners en gezinnen huizen daar in de hotels tussen de pistes. Ik zou zelf Alta Badia kiezen, wat meer mogelijkheden en de drukte - als je het al zo mag noemen - verspreidt zich sneller.

@Gigi, zeker tijdens de carnavals vakantie zou je daar bij nader inzien wel eens gelijk in kunnen hebben. Sowieso is Alta Badia ook een mooi gebied voor beginners.

*bericht bewerkt door Patrick1980 op 01 dec 2019 13:32

Wij zijn vorig jaar in de Maurienne vallei geweest, Val Cenis en Bonneval sur arc. Beide gebieden waren heel rustig. In de hele week nergens langer dan 3-4 minuten hoevsn te wachten op een lift. Bonneval is kleiner, wel heel mooi dorpje, Val Cenis heeft rond de 120 km pistes en is vanuit 3 dorpen te bereiken.

Wij waren er dit jaar ook tijdens de vakantieperiode (andere jaren gaan wij buiten de vakantieperiode). We verbleven in Corvara. Het is druk bij de pistes en liften van de Sella Ronda, maar TE druk kon ik het niet noemen. Wij hadden ook beginners bij ons en dan is het in Colfosco leuk om te oefenen. Je moet dan de Borest lift nemen vanuit Corvara. Deze lift is onderdeel van de Sella Ronda. Maar ik kan me niet herinneren dat we daar meer dan 5 min. wachttijd hebben gehad.

Denk eens aan gebieden als Carezza, Folgaria/Lavarone, Hinterstoder-Höss, Riesneralm, Elm, Alpe du Grande Serre, Les Karellis of Areches Beaufort.
Allen rustig, overzichtelijk, betaalbaar en leuk.

Allemaal erg bedankt voor de reacties.
Ik heb nog wat uit te zoeken met alle skigebieden die genoemd zijn:)

Alta Badia is een absoluut perfect gebied om te beginnen met skien!
Heel veel blauwe pistes, je kan alle kanten op en heel gauw al heerlijk toeren. Niet dat je vreselijk veel kilometers zal maken, maar vanaf halverwege de week krijg je toch wel veel keuze tot je beschikking zonder dat je zorgen moet maken of je niet op een rode piste eindigt. En na een week in Alta Badia heb je als beginner goed ervaren dat wintersporten niet alleen maar van één hellinkje skien is.

Ik ben nooit in Filzmoos geweest maar de skikaart ziet er niet praktisch uit voor fanatieke beginnende skiers: weinig blauwe afdalingen naar het dal, om wat meer van het gebied te willen zien moet je je toch meestal rode pistes nemen om bij andere blauwe pistes te komen.
In Alta Badia heb je een mooi spinnenweb van blauwe pistes, wat je als beginnende al gauw het vrijheids gevoel geeft omdat dat je verschillende kanten op kan. (moet je niet in Villa gaan zitten).

Qua drukte kan ik er niet veel over zeggen, ik ga altijd buiten de schoolvakantie. Dan is het er altijd rustig!

Plaats een reactie