skibus

Dit onderwerp gaat over de bestemming Alta Badia

Is er voldoende mogelijkheid tot gebruik van openbaar vervoer om en rond het “sella ronda gebied”? Skibussen (lijnbussen)? Kan men hiervan gebruik maken met de skipas? Zijn de taxi’s betaalbaar?
Ik boekte een verblijf in hotel Posta Pederoa (ligt een kleine 15 km van het gebied Alta Badia)

De skibussen zijn gratis, de lijnbussen niet. De skibussen rijden af en aan in de ochtend en het einde van de middag, maar tussen 12 en 2 nauwelijks. In sommige gebieden waar geen busverbinding kunnen transfers rijden, sommige zijn gratis en andere weer niet, soms 5 euro.

Taxi’s weet ik niet precies een kennis van mij moest naar de dokter,10 km retour en was tussen de 40 en 50 euro kwijt. Best veel geld lijkt me.

s.boersma

Bedankt voor de info! Ben ondertussen ook al te weten gekomen dat er op regelmatige tijdstippen een pendelbus rijdt tussen Piculin (Kronplatz) en Alta Badia en die passeert dan het hotel zo blijkt…Het lukt wel; het moet een beetje een avontuur blijven…

Wij wilden een skibus pakken in Corvara met de Dolimiti Superskipas en toen zei de chauffeur dat de skipas niet geldig was. Toen maar gewacht op het pendelbusje van het hotel. Bijbetalen is in Italië heel normaal kreeg ik het idee.

Plaats een reactie