18-21 december - Livigno, Bormio & Santa Catarina Valfurva

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bormio - Alta Valtellina en Livigno

Erg mooi (mijn mening) verslag van lang weekend skieen in 3 gebieden: Livigno, Bormio en Santa Catarina Valfurva. In principe alle 3 goed voor minstens een week skieen, nu in 1 verslag.
http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=52454…

Haast niet voor te stellen, dat het 40 kilometer verderop (noordalpen) vrijwel helemaal groen is.

Livigno - knisper knisper

null

Livigno - ruimte

null

Bormio - tegenstelling tussen wit besneeuwde berg, en Bormio in het nog groene dal en daarboven de nog sneeuwloze zuidhellingen

null

Livigno - Skydancer, breedste piste van Europa

null

Federia (achterkant Carosello 3000)

null

Livigno - dibesneeuwde dalafdaling waarbij het hout op de huizen het enige bruin in zicht is

null

*bericht bewerkt door moderator (JessicaKroef) op 07 jan 2021 15:47

The older I get, the better I was

Mooie plaatjes maar het skigebied, iig Livigno, trekt me niet zo om een of andere reden. Te kaal denk ik.

Dorp is op het eerste gezicht een beetje weird, 8 kilometer lang. Vroeger een stuk of 4 losse dorpjes, nu aan elkaar gegroeid. Maar het centrum is erg gezellig, stond vorig jaar een mooie videoblog op wintersporters van iemand die er toen was.

Qua kaal, dat geldt alleen voor de bovenste helft, die is inderdaad wijd open. Waarbij de meeste pistes in een soort ondiep dal lopen, waardoor je toch beschut bent tegen wind etc. De onderste helft (2300-1800) zit je tussen de bomen.

De Carosello kant is vergelijkbaar met de helling tussen Les Menuires en Saint Martin in de 3V. Met als belangrijkste verschil dat er hier een oorspronkelijk dorp is, geen skifabriek, en sowieso maar een fractie van het aantal bedden. De ruimte is gelijk, maar het aantal skiers is veel en veel minder. Waardoor het inderdaad eenzaam kan voelen op sommige pistes. Ik persoonlijk vind het juist erg lekker dat je vrijwel nooit over je schouder hoeft te kijken.

The older I get, the better I was

Dat laatste is wel lekker idd. Ken het dorp, ben er eens een paar dagen in september geweest, was prima maar niet erg bij zonder verder en wel erg ‘tax free’. Is het niet vervelend dat het eigenlijk 2 gebieden zijn?

Plaats een reactie