Sneeuwzekerheid feldberg.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Feldberg

Goeie avond, mijn vriendin en ik willen volgende week voor een midweek naar de feldberg, het wordt voor mij de eerste keer skiën. Nu keek ik daar op de webcams dat de sneeuw toch behoorlijk weg trekt. Is het gebied door de sneeuwkanonnen toch redelijk sneeuwzeker? Kon er op internet weinig info over vinden.

De Feldberg en het zwarte Woud in z’n algemeenheid is niet super sneeuwzeker. Je kunt dan nog veel beter in het Sauerland of Erzgebergte gaan skiën. ;)

Persoonlijk zou ik nog ruim een uur in je reis investeren en dan ben je al in de Alpen met veel meer mogelijkheden, welke ook aanzienlijk sneeuwzekerder zijn.

Eens met bovenstaande. Zou, zeker gezien de verwachtingen, gewoon dat uurtje of twee uurtjes verder rijden om daadwerkelijk lekker te kunnen skiën in een iets moderner, hoger gelegen gebied.

Mr. Slow

bijvoorbeeld Skigebied Sonnenkopf

doorrijden, naar montafon gebied.

Ik ben wel fan van feldberg, weet alleen niets over de pistekwaliteit van momenteel. Voordeel van het gebied is wel dat je bij meer dan 2 overnachtingen je skipas gratis krijgt en daarmee ook gebruik kunt maken van andere activiteiten in het gebied, waaronder een groot relax zwembad!
Gästehaus Behabühl is een tip en zullen je in het Nederlands ook meer informatie kunnen geven.

Ik hou ook de webcams van Feldberg in de gaten naast die van Winterberg. Winterberg is dan inderdaad sneeuw zekerder in het huidige sneeuwseizoen. Felberg is wel beduidend groter dan Winterberg, maar lang niet alle pistes zijn daar momenteel open. Feldberg vind ik de condities nu niet heel best.

Het is even afwachten wat je wil, maar naar Voralberg doorrijden, naar Kleinwalsertal of Brandnertal is ook een optie, groot genoeg om je als beginner uit te leven. (8 uur rijden vanaf Utrecht) Brandnertal ligt momenteel behoorlijk veel sneeuw.

Echter als je voor de eerste keer gaat skiën is Winterberg zeker voldoende, ook voor een midweek (o.a. NL skileraren)
Voordeel is dat de afdalingen zo zijn dat je met beperkte techniek prima naar beneden komt. In Oostenrijk moet je net wat meer techniek hebben omdat er daar echt ‘bergen’ zijn i.p.v. heuvels.

Ik wil zelf op korte termijn ook nog een daagje Winterberg pakken. De weersverwachtingen zijn gunstig, hoop dat ze binnenkort nog even de kanonnen aanzetten, dan zijn de condities al snel weer optimaal, afwachten maar.

Plaats een reactie