Sneeuwzekerheid in maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Arabba

Hoi,

Mijn keuze is gevallen op Arabba om te skien. Nu kan het eerste keus hotel op 2 data, vanaf 6 maart en vanaf 13 maart. Latere data scheelt 200 euro maar ik begin het vrij laat in maart te vinden. Hoe zit het met sneeuwzekerheid. Andere hotels kunnen wel op 6 maart maar met deze hoef je bijna niet naar de lift te lopen en ski je bijna het hotel in. Ook fijn voor partner die iets minder voelt voor hele dagen skien.

Ik ben 3 keer die kant op geweest in maart. 1 keer begin maart, 1 keer midden maart en 1 keer eind maart.
Alle drie de keren was het verschillend, eind maart prima met zelfs verse sneeuw, (goede winter in de zuidalpen). Begin maart veel te warm en witte linten in een groen landschap.
Mijn conclusie is dat je er niets van kunt zeggen. Sneeuw ligt er altijd. Is het geen natuursneeuw dan is het kunstsneeuw.
Is het nog koud overdag blijven de pistes goed. Anders wordt het papskien.
Alles hangt af van wat voor winter we weer krijgen.
Als ik het zo lees dan heb je zelf al de voorkeur voor 6 maart. Gewoon lekker doen. Ook met het oog op je partner.
Skiën daar is sowieso prachtig!

Aftellen maar!

Ik zou voor 13 maart gaan. Hoe later in maart, des te rustiger het is! Qua sneeuwkwaliteit zal het weinig uitmaken!

Mr. Slow

Normaal gesproken is maart de meest sneeuwzekere periode op die hoogte. Ik zou me dus absoluut geen zorgen maken over half maart.

Born to Ride

Mooi dan ga ik voor 13 maart. Scheelt toch 200 eur. Is dan weer verzekering

Wij zijn vorig jaar ook zo laat naar de dolomieten geweest en qua pistes was het geen enkel probleem. Dit jaar doen we dat dus weer. Er is een kans op witte linten onderin, maar een dikke laag poeder kan ook prima.

Hoe dan ook, de pistes zijn altijd goed.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hebben het in maart in de Dolomieten zelfs wel eens kouder (en met meer sneeuw) gehad dan vroeger in het jaar. Dus het kan alle kanten op gaan. Arabba blijf ik een van de beste plekken vinden om te verblijven in het Sella Ronda gebied.

Wat ik vaak doe is op youtube zoeken naar ski videos van een gebied in een bepaalde maand bv “Arabba marzo”. Na een half uurtje heb je een behoorlijk goed idee hoe het er de laatste jaren uitzag in die periode. Best ook de maanden in een paar talen (IT, EN, FR, NL, …) zoeken en ook de vorige of volgende maand bekijken, afhankelijk van of je vroeg of laat in de maand gaat.

Ik zou 6 maart gaan, dan ligt er 40 cm meer sneeuw. Dat is maar 5 Euro per cm. Een koopje!

Wij zijn vorig jaar, half maart in Val Gardena geweest. Was toen een sneeuw arm jaar in de Dolomieten maar je kon nog steeds prima overal skiën. Enige nadeel was toen dat de kwaliteit van de sneeuw redelijk slecht was. Omdat het net wat warmer was geweest en in onze week weer kouder. Maar dit valt niet te voorspellen, je hebt dus ook wat geluk nodig.
Om de sneeuw zou ik me dus geen zorgen maken en als je nog wat kan besparen, gewoon doen.

*bericht bewerkt door XtremeBlitz op 21 okt 2019 12:18

Plaats een reactie