Weetjes skigebied

Dit onderwerp gaat over de bestemming Massif des Aravis

Beste wintersporters,

Ik zit te kijken voor een wintersport in Le grand Bornand.
Nou zag ik al dat de skigebieden van Massif des Aravis (Cluzas en Bornand) niet met elkaar verbonden zijn. Hierom vroeg ik mij af hoe het daar zit met de skipas. Op wintersport.nl staan prijzen en ik vroeg me af of je voor deze prijzen voor beide gebieden samen een skipas krijgt of dat de prijs voor de 2 gebieden samen weer anders is.

Daarnaast hoor ik het graag als jullie tips hebben van mooie pistes of juist niet.
Ik ben een snowboarder, dus snowboarder tips welke pistes te plat zijn voor ons oid?
Ik zit nu te kijken naar le grand Bornand village en vroeg me ook af hoe de rit met de auto naar de andere dorpen is. In Chinaillon is night ski als ik het goed heb gezien, dus die wil ik dan ook wel graag meepakken.

Ik ga graag zo goed voorbereid mogelijk weg en haal de helft van de fun uit de voorpret, dus alles wat je er over kwijt wilt!

Opteer voor de skipas “Aravis”, en voor slechts https://assets.ski-legrandbornand.com/fichiers/userfiles/240… heb je 6 dagen toegang tot beide gebieden.

Chinaillon is mooi chalet dorp. De lastigste pistens zul je helemaal bovenin vinden vanaf Mont Lachat. Hoogste lift nemen en linksaf freeride zone (let op non surveillance / lawine risico daar beperkt, maar dus buiten de piste / volg de lokale do's en dont's) is leuk om te doen. Helemaal links / boven op de pistekaart zie je Tete de Annes. Dat is schilderachtige afdaling met kerkje op de piste en prachtige uitzichten van het Massief de Aravis, wel slome lift en minder voor snowboarders want stuk prikken met de ski's… Ook links (meestal heel rustig) kun je echt hard knallen op de pistes naast de liften L Almet en Le Prarian. Piste 2000 vanaf Mont Lachat is lang met mooie helligshoek. Have fun. Gr Peter

Plaats een reactie