Skiërs openen zelf, illegaal, lift in La Clusaz

Dit onderwerp gaat over de bestemming La Clusaz

Maandag hebben vier personen, seizoenswerkers in het gebied, na een klim op toerski’s een lift geopend in het vanwege het Coronavirus gesloten La Clusaz, deze mannen hebben daar met z’n vieren lekker geskied. Ze dachten dat ze vanuit het dal niet zichtbaar waren, maar eenmaal, in de avond, toen ze naar het dal terug skieden stond daar de politie op ze te wachten. Het koste ze € 135,- per persoon omdat ze zich niet aan geldende Corona regels hebben gehouden.

Het is nog niet duidelijk of het skigebied ook een schadevergoeding van de vier skiërs gaat vragen.

null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 27 jul 2021 20:06

Click. Click. Peace

Valt me mee, € 135,- boete. Meestal zijn de boetes voor zulke overtredingen erg hoog.

Valt me mee, € 135,- boete. Meestal zijn de boetes voor zulke overtredingen erg hoog.

Erien op 9 apr 2020 17:51

Misschien komt er nog een rechtzaak met het skigebied aan… dat ze dan wel eens veel duurder kunnen komen te staan.

Click. Click. Peace

Die zullen wel een flinke douw krijgen. Anders is t niet gek, een dag je privé piste met lift voor nog geen 600 EUR ;)

Edwin van Riel

Of zou het heel stiekem de nieuwe opname zijn voor een film van Thovex? ;-)

Click. Click. Peace

Voor 135 euro wil ik ook wel een dagje. 🤔

Bla, bla, bla.

Wie van de vier was jij, Rogier? ;)

Mr. Slow

Probleem alleen is dat er nergens een tentje open is voor de apres Ski.

Wie van de vier was jij, Rogier? ;)

Quick op 9 apr 2020 19:11

Eentje is er nog niet aangehouden ;-)

Click. Click. Peace

Hielden ze wel voldoende afstand?

Übung macht den meister!!!

Maar goed dat het geen boarders waren want die gaan altijd zitten en dat mag niet in deze Corona tijden, je MOET in beweging blijven, alleen ouderen en zwangere vr. mogen effe zitten .😆😄😃

Born to run. B.S.

Ik kan stiekum best genieten van zo’n verhaal! Al was het denk ik verstandigrr om niet via de officiele dalafdalung naar beneden te gaan.

Freeride = Life

Vind het wel een goede stunt. Het mag niet en juridisch ook niet het meest verstandige wat je kunt uithalen, maar kan er ergens ook wel weer om lachen.

Die boete hadden ze in FR waarschijnlijk ook zonder lift gekregen wegens schending van den 3x1 regel (1 keer per dag, max 1 uur of max 1km van woning).

Nu aan de andere kant: qua corona hebben waarschijnlijk niemand kwaad gedaan en aangezien het seizoensarbeiders waren, sliepen ze waarschijnlijk toch al ergens samen in een of ander klein hok.

Als ze gewond waren geraakt of een lawine getriggerd hadden was het wel een heel ander verhaal geweest.

Glide on!

Een beetje burgerlijke ongehoorzaamheid gecombineerd met de extreme drang om te willen skiën of boarden. Ik kan er wel van genieten! Hulde voor deze mannen of vrouwen😜

*bericht bewerkt door Martin9 op 12 apr 2020 19:24

🏂

Ik zit er wat anders in dan de meesten hier. Het mag niet omdat je niet alleen je eigen gezondheid, maar ook die van anderen in gevaar brengt. Het is daarom ook asociaal. Als je het over burgerlijke ongehoorzaamheid hebt denk ik meer aan kattenkwaad en niet aan risico’s nemen met gezondheid van jezelf en van anderen. En dat nog los van de vraag wat er moet gebeuren als er iets mis zou gaan in de afdaling en wie dan moet komen om te helpen, en wie daardoor dan niet geholpen kan worden.

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@frank je hebt natuurlijk helemaal gelijk

Maar TOCH vond ik hem erg leuk in eerste instantie

Niet alles is altijd helemaal zwart/wit hé;)

Edwin van Riel

Plaats een reactie