St Anton of Fiss

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Wat vinden jullie meer aan te raden voor:

  • 2 personen die van veel skiën houden
  • 2 personen die van een echt boerendorps-dorp houden
  • 2 personen die niet van veel winkels en hotels houden ivm de dan ook gevolgde ‘‘modernisering’’ waar ik veel op tegen ben
  • 2 personen die graag niet veel Russen tegenkomen.

Het dorp heeft een hele grote invloed op de keuze. Ischgl valt eigenlijk al gelijk af, omdat het zo modern is. Ik lees uit andere topics dat deze 2 dorpen allebei redelijk goed zijn.

Afgaand op je ‘voorwaarden’ zou ik voor Fiss gaan. Heeft m.i. wat meer zijn authentieke uitstraling behouden en een wat minder luxe uitstraling (incl. bijbehorende winkels en hotels) dan St. Anton, wat er ook weer voor zorgt dat er minder Russen zijn. Voor wat betreft het skiën zit je bij beide wel goed, St. Anton is wat uitdagender/voor de meer geoefende skiër.

Ik dacht dat in een ander topic je dilemma "Serfaus of Fiss" was?

Ja maar Serfaus viel al af door dat andere topic.

In St.Anton is de modernisering fors toegeslagen. Het is bovendien een fors dorp, incl. treinstation.
Qua publiek mondain-sportief, en zeer internationaal. Noch Russen, Duitsers of Hollanders hebben de overhand.

Qua authenticiteit aan de Arlberg scoort Lech trouwens veel beter. Weinig winkels en alle huizen in oude stijl. (I.t.t. wat veel mensen verwachten bij Lech)

Authentiek, klein en toch top skigebied: Stuben am Arlberg. Inclusief een ouderwetse tweezitter het gebied in, zonder wachttijden

Als je echt wil kiezen tussen Sankt Anton en Fiss, is Fiss authentieker. Sankt Anton is echt behoorlijk gemoderniseerd. Maar zoals @Gast615 hierboven zegt, Stuben en St. Christoph am Arlberg zijn prachtige authentieke dorpjes!

He tis allebei super ben dit jaar in beide gebieden geweest

Hier boven staan goede reacties, maar uit jouw keuze met jouw wensen zou ik Fiss kiezen. Leuk dorp, leuk en mooi gebied. Sankt Anton is een groot dorp, daarbij is ook het gebied groter, en meer sneeuw kans. Maar voor een romantisch weekend met je partner zou ik kiezen voor Fiss, scheelt ook nog wat geld!

Kijk van te voren goed naar het weer als je naar Fiss gaat. Bij zonnig en wat warmer weer worden de pistes rap slechter. Het zijn over het algemeen zuidhellingen (zowel Fiss als Serfaus). Aan de noordkant in Fiss liggen een paar leuke pistes die wel heel goed blijven.

Ik ben op dit moment in Warth. Heel erg rustig dorp, met maar 3/4 winkels. Het gebied is niet heel groot, maar voor mij genoeg afwisseling. Volgend jaar kun je ook met een nieuwe lift naar Lech en dan heb je echt een groot gebied tot je beschikking.

Plaats een reactie