tunnel of pas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Ervaren st Anton bezoekers kunnen mij misschien een goed antwoord geven op deze vragen; Als je vanuit Bregens komt kan je kiezen om over de pas of door de tunnel naar st Anton te rijden.
Wat is sneller? Wat is makkelijker? etc.
Uiteindelijk wil ik het liefst pijnloos en z.s.m. inloggen dicht bij het Galzig dalstation en de Mooserwirt…

@Rob:
De Arlbergpas is niks bijzonders en is altijd geopend, behalve bij lawinegevaar. Ik zou gewoon over de bergpas rijden. Het is een Bundestrasse en zal goed schoon gehouden worden voor toeristen. Zeker ook omdat de bergpas de ontsluitingsweg is voor Lech en Zürs.

Voor Galzig en Mooserwirt is denk ik de bergpas ook de snelste optie. Via de tunnel moet je eerst nog een heel stuk terug rijden en o.a. door St. Anton heen.

P.S. Bregens schrijf je overigens met een z: Bregenz. ;-)

Via de tunnel zeggen ze dat dat makkelijker is, vooral na sneeuwval, zal vast ook sneller zijn. Alleen voor de tunnel moet je wel (extra) tol betalen.

Ik ben geen ervaren St. Antonganger, ben er 3 weken geleden geweest een weekendje en wij zijn via Stuben en de Arlbergpas gereden na en tijdens dikke sneeuwval. Geen kip op de weg ('s ochtends 7:00u), geen kettingen gebruikt (dit was voor 3.5t+ verplicht) en met winterbanden was dit te doen, wel heel veel sneeuw.

Als je naar St. Anton rijdt is het een baantje (1rijvak) als ik me niet vergis wij hebben 2uur in de file gestaan op dat baantje pff super druk maar St. Anton was wel de moeite.

De pas rijden is mooi. De tunnel is wel snel maar je betaald 8 euro tol en hebt 16 km tunnel. Je komt dan achter st. Anton uit en moet inderdaad weer terug op.

Plaats een reactie