Skitochten

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Hallo allen,
Ons gezin is van plan om naar warth te gaan dit jaar. de reden is de aansluiting met lech. wat ons alleen tegen hielt is of het wel mogelijk is om naar st. anton in 1 dag heen en terug te skiën. Anders gaan we liever in stuben ofzo iets zitten, maar dat is veel duurder.
dus de vraag is kan je in 1 dag naar sankt anton?

Ja dat kan maar dan moet je met de bus van zurs naar stuben.
Daar kun je het skigebied van sankt anton induiken.
En zorgen dat je smiddags niet te laat terug skiet.
Dan moet je de blauwe 17 pakken.
Want dan kun je weer met de bus terug naar lech of warth.
Ik zat vorig jaar in flirsch.
En toen zijn we ook wel in lech wezen skien.
Alleen toen was de verbinding met warth schrocken er nog niet.

Dank, voor de reactie! dus het is mogelijk om rustig naar st anton te kunnen skiën, we zijn overigens wel goede skiers

Gezellig ik zit ook in Warth met de krokus :P, je kan het wel redden denk ik maar je moet inderdaad goed de tijd in de gaten te houden en niet verdwaald raken o.i.d.

Gang is alles

Voor de duidelijkheid herhaling van wat RIcardo zegt: je kunt niet van Warth naar St.Anton skiën, je moet een stukje met de bus. En terug moet je met dezelfde bus, en je moet zorgen dat je de Auenfeldjet en de Sonnenjet op tijd haalt om terug te komen in Warth. (en dat moet je echt halen, want de weg tussen Lech en Warth is dicht in de winter, met de taxi is het ca 2,5 omrijden)
Allemaal zeker niet onmogelijk, maar het is geen onafgebroken skitocht

Overigens: het skigebied van Lech-Zurs is ook ‘best’ de moeite waard. We komen er al jaren, en St.Anton laten we voor wat het is: druk, minder sneeuw, matige lunchmogelijkheden…

Voor de volledigheid nog even de cijfers:
Lech-Zurs-Warth-Schrocken: 190 km geprepareerde piste
St.Anton-Stuben: ca 110 km geprepareerde pistes.
De skiroutes zijn aardig verdeeld over beide.
(restant geprepareerd zitten in het skigebied Sonnenkopf)

Even een kleine aanvulling: voor de "normale" vakantieskiër is het niet mogelijk om van Warth naar St. Anton te skiën. Maar als je erg veel offpiste-ervaring hebt kan het wel. Het is overigens gemakkelijker heen dan terug want dan moet je over de Valluga. Hier moet je een skigids meenemen of zelf vanaf het bergstation Valluga 1 naar boven klimmen omdat de laatste gondel naar de top van de Valluga alleen met ski- of berggids moet. Als toerist mag je uiteraard wel met deze gondels mee maar dan zonder skies mee te nemen.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield: Dit klopt toch echt niet. Je kunt niet skien van Zurs naar St.Anton, daar moet je in de bus.

(verhaal St.Anton-Valluga-Zurs klopt natuurlijk wel)

@Greenfield: Dit klopt toch echt niet. Je kunt niet skien van Zurs naar St.Anton, daar moet je in de bus.

(verhaal St.Anton-Valluga-Zurs klopt natuurlijk wel)

Gast192 op 2 okt. 2013 10:18

nou ja, je skiet niet direct naar St. Anton maar via Stuben en vandaar via Alpe Rauz weer naar St. Anton. Zo heb ik hem geskied hoor. Is wel een behoorlijke offpiste trip.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

St.Anton-Stuben-Alpe Rauz-St.Anton; dat is allemaal Arlberg-Oost,
en heeft niets met Lech-Zurs-Warth (Arlberg West) te maken.
Ik zie nog steeds geen kloppend verhaal over een skiverbinding Zurs->St.Anton (let op pijltje), ook niet off-piste

Al jaren komen wij tijdens de Nieuwjaarsvakantie in het lechtal (Holzgau, Steeg, …) en dit jaar met nog meer plezier. Wel merken we dat de prijzen al iets naar omhoog gegaan zijn en er in deze week niets meer vrij is. Er zal dus de nodige extra drukte zijn, al hoop ik dat dit zich snel in het gebied zal verspreiden. Iets vroeger opstaan om zeker om 9 uur in warth te zijn. Ben echt eens benieuwd naar het gebied rond Lech en Zürs.

Kan iemand mij even duidelijk maken hoe je van lech het snelste naar de kant van Zürs skiet. Dit kan in twee richtingen zonder een bus te nemen.

St.Anton-Stuben-Alpe Rauz-St.Anton; dat is allemaal Arlberg-Oost,
en heeft niets met Lech-Zurs-Warth (Arlberg West) te maken.
Ik zie nog steeds geen kloppend verhaal over een skiverbinding Zurs->St.Anton (let op pijltje), ook niet off-piste

Gast192 op 2 okt. 2013 11:18

In bovenstaande zie ik ook geen kloppend verhaal; Arlberg oost, Arlberg west…???
Natuurlijk heb je gelijk dat er geen normale skiverbinding is. Ik geef ook heel duidelijk aan dat het vanaf Zürs een behoorlijke offpiste trip is naar Stuben, vandaar weer over reguliere pistes richting St. Anton. Zo heb ik dat rondje geskied.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Van Lech naar Zürs, dat gaat maar in één richting:
Komend vanuit Warth ski je naar het dalstation van de Schlegelkopfbahn in het centrum van Lech. Daar moet je even uit de ski’s, en loop je 3 minuten door het centrum van Lech naar de overkant van de weg, naar de Rüfikopfbahn. Van de Rüfikopf ski je zo het skigebied van Zürs in.

Al jaren komen wij tijdens de Nieuwjaarsvakantie in het lechtal (Holzgau, Steeg, …) en dit jaar met nog meer plezier. Wel merken we dat de prijzen al iets naar omhoog gegaan zijn en er in deze week niets meer vrij is. Er zal dus de nodige extra drukte zijn, al hoop ik dat dit zich snel in het gebied zal verspreiden. Iets vroeger opstaan om zeker om 9 uur in warth te zijn. Ben echt eens benieuwd naar het gebied rond Lech en Zürs.

Kan iemand mij even duidelijk maken hoe je van lech het snelste naar de kant van Zürs skiet. Dit kan in twee richtingen zonder een bus te nemen.

Gast016 op 2 okt. 2013 11:41

Vanuit lech naar Zürs en weer terug doe je via de zg. Weiße Ring te skiën. In Lech met de Rüffikopfbahn omhoog naar naar Zürs en via het Madlochjoch naar Zug. Daar omhoog en weer terug naar Lech. (even in het kort opgeschreven) Let op dit rondje moet je mee de klok mee skiën!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield: Arlberg-West (Lech e.o.) en Oost (St.Anton e.o.) zijn termen die de Arlbergers zelf ook gebruiken.
Route Zurs-Stuben: daar moet je fors klimmen/lopen. (i.t.t. heenweg via Valluga-Zurs)
Niet echt iets voor het gezinnetje van de vraagsteller…

@Greenfield: Arlberg-West (Lech e.o.) en Oost (St.Anton e.o.) zijn termen die de Arlbergers zelf ook gebruiken.
Route Zurs-Stuben: daar moet je fors klimmen/lopen. (i.t.t. heenweg via Valluga-Zurs)
Niet echt iets voor het gezinnetje van de vraagsteller…

Flexen op 2 okt. 2013 11:57

Arlberg oost en west, o.k. weeer wat geleerd; thnx.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Je moet inderdaad de bus nemen naar St. Anton, en dan kan je daar skiën, wss ook weer terug met de skibus of je moet met gids over valluga willen…
Ik zou alleen niet weten of je op een dag genoeg tijd daarvoor hebt…

Gang is alles

Met de bus is maar 15 minuten en vanf zurs 10 geloof ik dus dat is makkelijk te doen

@Ricardo Ooh dat valt wel mee, dan moet je alleen er voor zorgen dat je optijd terug in lech zürs bent en op tijd de liften neemt die je moet nemen om terug in Warth te komen (auenfeldjet, sonnenjet auenfeld, en nog wat liften in lech denk ik)

Gang is alles

Liften in Lech benodigd om terug naar Warth te komen:

1: Schlegelkopfbahn, of Bergbahn Oberlech, of Schlosskopfbahn

2: Petersbodenbahn of Kriegerhornbahn

  1. Auenfeldjet

  2. (Warth): Sonnenalmjet

Bovenstaand is vanuit Lech-Dorp, wat waarschijnlijk het snelste is als je met de skibus terugkomt vanuit St.Anton.

Als je de Weisse Ring skiet, kom je vanuit Zurs, via Madloch en Zug direct op de Kriegerhorn, vanwaar je direct naar de Auenfeldjet kunt skien.

Om wat verwarring te voorkomen de lift bij punt 4 heet Sonnenjet Auenfeld :P

Gang is alles

Pak de bus gewoon de taxi voor 15,- per 5 a 6 personen. Dat scheelt mooi een tijd wachten op de bus en de taxi zet je zo ongeveer naast de lift af, heel praktisch. De verbindingen en tijden van en naar Warth zijn natuurlijk voor iedereen nieuw. Als je met je gezin in een redelijk tempo een rode pist af kan is het een prachtige tocht heen en weer.

@Gast5984 weet je dat zeker? Mijn vader zei dat de WeiBe Ring al krapjes wordt, terwijl wij toch al in een boven gemiddeld tempo van pistes afknallen…

Gang is alles

ja dat weet ik zeker. ik kom in de ochtend eerst met de bus uit Pettneu, ski dan in 1 x door naar de blauwe 17. Pak onder aan de 17 de taxi naar de lift die mij in z’n geheel naar boven brengt zodat ik de skiroute [WeiBe Ring] naar Lech kan pakken. Maak het rondje af en pak de bus/taxi naar de 17. Je moet even doordouwen en goed zicht hebben maar op zo’n dag hou ik drie maal lange pauze. De juiste route is wel belangrijk.

Er zijn dan naast de Weisse Ring veel mooie pistes die je op die manier (moet) laten ;uuml;rsertäli, Trittkopf, Seekopf-Zürs, en dat alles om -de 's middags hyperdrukke- dalafdaling te moeten ideaal

Er zijn dan naast de Weisse Ring veel mooie pistes die je op die manier (moet) laten ;uuml;rsertäli, Trittkopf, Seekopf-Zürs, en dat alles om -de 's middags hyperdrukke- dalafdaling te moeten ideaal

ja dat weet ik zeker. ik kom in de ochtend eerst met de bus uit Pettneu, ski dan in 1 x door naar de blauwe 17. Pak onder aan de 17 de taxi naar de lift die mij in z’n geheel naar boven brengt zodat ik de skiroute [WeiBe Ring] naar Lech kan pakken. Maak het rondje af en pak de bus/taxi naar de 17. Je moet even doordouwen en goed zicht hebben maar op zo’n dag hou ik drie maal lange pauze. De juiste route is wel belangrijk.

Gast584 op 16 nov. 2013 11:43

waar begin je dan? Want van uit St. Anton kom je niet in 1x op de blauwe 17

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Plaats een reactie