Welke kant gaat deze skilift op?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Ik had een klein vraagje, gaat deze sleeplift richting de zugerberg lift of richting de kriegerhorn ? (mijn vader denkt richting kriegerhorn en ik richting zugerberg)

null

Gang is alles

op het einde van de lift staat een pijltje met de richting

O. Ik ben echt slim xd

Gang is alles

Dit is eigenlijk meer een trekkoord, zonder ankers of pannenkoeken. Mensen kunnen het touw vastgrijpen en zich omhoog laten trekken. Het is een stukje vals-plat, waar ook veel mensen gewoon skatend langs gaan (in die zin is je vraag dus eigenlijk niet zo gek :-) )

Ohh, gelukkig haha denk dat ik er maar gewoon skatend langs ga als we er zijn :P.
Thx voor de reactie :)

Gang is alles

Je kunt natuurlijk ook direct route 44 nemen ;-)
Zie foto, links onder de hut (Balmenalpe)

null

Dat kan natuurlijk ook, moet ik nog wat over die route weten @Flexen ? Of is het gewoon een makkelijk stukje skiroute ;p, denk wel dat ik die skiroute neem als het moment daar is haha

Edit: Vanaf waar heb je die foto genomen?

Gang is alles

Nou, de 44 is best pittig, niet voor niets "extreem" gekwalificeerd (maar wel gemarkeerd). Tiefschnee die al snel in buckels overgaat.
(er zit nog een extra zwart randje aan deze route: Prins Friso ging hier iets te ver van de markering…)

De foto is genomen vanaf het bergstation Hasensprungbahn (achter de fotograaf).
Links achter uit de foto gaat het richting Lech, rechts vooruit de foto gaat het over piste nr. 50 richting Steinmahderbahn, rechts achteruit de foto gaat het richting Weibermahd en nieuwe Auenfeldjet.

Over Friso, ik weet t had een reconstructie video gezien ervan :o, hmm dan ligt het eraan of m’n vader m’n broertje hem willen nemen, m’n vader is goede skiër alleen mn broertje (snowboard) kan geen fatsoenelijke bochten maken op een rode piste, laat staan door tiefschnee… dus dat kan wel is een probleem vormen. Oh en m’n moeder zit op les voor als je je afvraagd waar die is

Aha, ik dacht dat je vanaf de Madloch afdaling erop keek (vanaf de andere kant) maar ik zag ook geen lift lopen dus dat maakte me in de war, ben zelf ook nog nooit in de winter in Lech-Zuers geweest… Maar heb er erg zin in, verblijf in Warth met de krokus :)

Gang is alles

Dat klinkt dan als het trekkoord van de Balmengrat lift ;-):

null

Op de foto gezien richting Lech, de Balmenalpe hut is rechts, links zie je helling van route 44

Veel plezier in Lech en Zurs, je zult het vast mooi vinden. Ik kom er al een paar jaartjes, en ben juist heel benieuwd naar Warth. ;-)
Nog een tip: de afdaling Zursertali vanaf Muggengrat in Zurs is in mijn ogen de mooiste afdaling van het gebied:

null

Aha denk ook ddat t het trek koord wordt, of we laten m’n broertje alleen met dat ding, maar dat is ook zo flauw haha. Hmm ik vind de rooie 8 naar auenfeld altijd wel mooie afdaling m’n vader noemt het een ‘racebaan’
En op de een of andere manier had ik al zon voorgevoel dat zurser tali wel is een mooie afdaling kon zijn, (heb natuurlijk de pistemap al veel te vaak bestudeerd xD) gewoon zo n lange piste naar beneden langs een berg op, leek mij wel mooi :)

Bedankt voor de foto 's, kan eigenlijk niet wachten haha, nog 130 dagen!

Gang is alles

Plaats een reactie