Nieuwe skiliften over x jaar?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lech

Ik zag toevallig op skiresort.de dat er nieuwe liften in de planning staan voor Lech, de 2er zugerberg en de 2er schlosskopf zouden volgens hun vervangen worden door 8er cabineliften. Weet iemand hier meer over?

null

source: http://www.skiresort.de/skigebiet/lech-zuers-und-warth-schro…

Gang is alles

Ja, dit zijn bekende plannen. Bij Schlosskopf speelt al jaren een strijd met een grondeigenaar. Geloof dat Zugerberg er wel echt al aan zit te komen.
Ook staat vast dat voor 2017 de Bergbahn Oberlech vernieuwd gaat worden (maar die neem je als skier praktisch niet)

Aha oke! Dan zullen er nog minder wachtrijen komen :P
Ik heb de Bergbahn Oberlech wel verschillende keren genomen, in de zomer :P (om te gaan wandelen)

Gang is alles

Er zijn praktisch nooit rijen bij Schlosskopf en Zugerberg, ook al zijn het oude tweezittertjes. In de Schlosskopfbahn voelt het altijd een beetje als vroeger, heerlijk kalm tussen de boerderijtjes. Voor mij hoeven ze niet vervangen te worden. Grote nadeel van gondels: ski’s moeten uit

Oh tja ik dacht omdat het tweezitters waren dat er altijd lange wachtrijen waren, maar dat is blijkbaar niet zo :p, ik vind het ook altijd wel leuk om in de schlegelkopf te zitten (de enigste tweezitter die het doet in de zomer) met zo’n slakkengangetje draait die lift en hij staat altijd minimaal 4 x stil. Vind ik altijd wel leuk :D.
tja dat is wel een nadeel aan gondels maarja heb eigenlijk liever dat ze een nieuwe 6-zitter stoeltjes lift doen ipv gondel.

Gang is alles

Plaats een reactie