Ski Arlberg beste skigebied v/d wereld

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Ski Arlberg is op plaats 1 gekomen in de test van skigebiete-test.de en is daarmee het beste skigebied v/d wereld ! (volgens hun)
Wat vinden jullie? Terecht?

Bron: http://www.arlberginsider.com/ski-arlberg-als-bestes-skigebi…

Gang is alles

Het beste skigebied blijft subjectief. Allerhande media proberen daar een lijstje van te maken waarbij zowat altijd dezelfde skigebieden in één lijstje staan, alleen in een andere volgorde.

Volgens de beoordelingen op wintersporters is het Skiwelt, volgens een poll gehouden op wintersporters (https://www.wintersporters.be/forum/topic/54533) is het Les Trois Vallées. Skigebiete-test.de is een Duitse site, wat (rechtstreeks of onrechtstreeks) invloed zal hebben op hun oordeel. Maar dit blijft subjectief!

Jaa voor iedereen is het beste skigebied anders, daar heb je gelijk in.
Maar ik was toch wel blij dat het skigebied waar wij dit jaar heen gaan, het beste is volgens een website :D

Gang is alles

Puur qua skimogelijkheden mag er toch geen twijfel over bestaan dat L3V de beste is.

Volgens de beoordelingen op wintersporters is het Skiwelt

Mathijs! op 21 dec. 2013 19:52

Da’s toch als je de lijst ondersteboven houdt he?

Jaa voor iedereen is het beste skigebied anders, daar heb je gelijk in.
Maar ik was toch wel blij dat het skigebied waar wij dit jaar heen gaan, het beste is volgens een website :D

Jesper op 21 dec. 2013 19:58

Volgend jaar valt het uit de top 10, vanwege de combinatie met Warth.

Jaa voor iedereen is het beste skigebied anders, daar heb je gelijk in.

Maar ik was toch wel blij dat het skigebied waar wij dit jaar heen gaan, het beste is volgens een website :D

Jesper op 21 dec. 2013 19:58

Volgend jaar valt het uit de top 10, vanwege de combinatie met Warth.

Mathijs! op 21 dec. 2013 22:34

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee de verbinding met Warth is juist een hele goede uitbreiding :D

Gang is alles

Da’s toch als je de lijst ondersteboven houdt he?

Niels. op 21 dec. 2013 20:12

Neen ondersteboven is het Palandöken :D

Gang is alles

Volgend jaar valt het uit de top 10, vanwege de combinatie met Warth.

Mathijs! op 21 dec. 2013 22:34

Ik kan me vergist hebben vorig weekend, maar zover ik weet is de verbinding al open ;)

@Rene Is tie ook, dat heeft vast meegeteld, zonder de verbinding hadden ze denk ik niet op 1 gestaan.
Hoe slecht Warth-Schröcken dan ook is volgens @Mathijs! Het gebiedje heeft wel geholpen om nr 1 te bereiken :)

Gang is alles

Uiteraard is het niet het beste maar het allerbeste skigebied v/d wereld !
Warth-Schröcken wordt door veel skiërs erg onderschat en ondergewaardeerd.
Ik ga al sinds mijn achtste naar Warth-Schröcken en heb dus het complete gebied beetje bij beetje zien veranderen en uitbreiden. Ze hebben de voorbije 10 (tien) jaar enorm veel geïnvesteerd in hun infrastructuur en accommodatie wat nu resulteert in een schitterende eerste plaats.

ski heil | Um zu wissen wohin man will, muss man wissen woher man kommt.

Inderdaad subjectief. Net zo subjectief als de benoeming van bijvoorbeeld de beste dj van de wereld…

@Rene Is tie ook, dat heeft vast meegeteld, zonder de verbinding hadden ze denk ik niet op 1 gestaan.
Hoe slecht Warth-Schröcken dan ook is volgens @Mathijs! Het gebiedje heeft wel geholpen om nr 1 te bereiken :)

Jesper op 21 dec. 2013 23:59

Haha, ik zeg dat weer voor de grap en het lokt weer reactie uit. :)

Inderdaad subjectief. Net zo subjectief als de benoeming van bijvoorbeeld de beste dj van de wereld…

Harm op 22 dec. 2013 09:05

Daar kon je toch op stemmen dacht ik? Of is het toch niet zo democratisch als het lijkt? Allez, ik vond de nr 1 toch terecht daar (had er ook op gestemd ;)), maar blijft natuurlijk ook weer persoonlijk.

Democratie=populisme=Skiwelt-Wilder Kaiser op nr.1 (Skiwelt= Wilders als Kaiser)

De echte kenners weten dat SkiArlberg het beste skigebied ter wereld is. :-) (ook al voor verbinding met Warth)

@Rene Is tie ook, dat heeft vast meegeteld, zonder de verbinding hadden ze denk ik niet op 1 gestaan.

Hoe slecht Warth-Schröcken dan ook is volgens @Mathijs! Het gebiedje heeft wel geholpen om nr 1 te bereiken :)

Jesper op 21 dec. 2013 23:59

Haha, ik zeg dat weer voor de grap en het lokt weer reactie uit. :)

Inderdaad subjectief. Net zo subjectief als de benoeming van bijvoorbeeld de beste dj van de wereld…

Harm op 22 dec. 2013 09:05

Daar kon je toch op stemmen dacht ik? Of is het toch niet zo democratisch als het lijkt? Allez, ik vond de nr 1 toch terecht daar (had er ook op gestemd ;)), maar blijft natuurlijk ook weer persoonlijk.

Mathijs! op 22 dec. 2013 09:40

Ik weet ook wel dat het een grapje is hoor, maar ik moest toch wat terugzeggen haha

Gang is alles

Uiteraard is het niet het beste maar het allerbeste skigebied v/d wereld !
Warth-Schröcken wordt door veel skiërs erg onderschat en ondergewaardeerd.
Ik ga al sinds mijn achtste naar Warth-Schröcken en heb dus het complete gebied beetje bij beetje zien veranderen en uitbreiden. Ze hebben de voorbije 10 (tien) jaar enorm veel geïnvesteerd in hun infrastructuur en accommodatie wat nu resulteert in een schitterende eerste plaats.

KirstenDeLaet op 22 dec. 2013 01:34

Ik ga nu voor het 3e jaar in de winter en ben er 5 x in zomer 2 x in herfst geweest. Ben zelf ook heel tevreden over het gebied ^^

Democratie=populisme=Skiwelt-Wilder Kaiser op nr.1 (Skiwelt= Wilders als Kaiser)

De echte kenners weten dat SkiArlberg het beste skigebied ter wereld is. :-) (ook al voor verbinding met Warth)

Flexen op 22 dec. 2013 12:57

Yeah!

Gang is alles

Ja klopt ben afgelopen jaar ook een week in sankt anton en lech wezen skien is inderdaad een hartstikke mooi skigebied met ook mooie vergezichten.
Heb er echt genoten

Wat betekent nu exact het beste skigebied? Aantal pistes en km? Goede restaurants? Goede en betaalbare overnachtingsmogelijkheden? Goede apres-ski? Bereikbaarheid?Allemaal factoren die voor iedereen verschillend zijn.
Ik heb zelf al 11x in St-Anton verbleven en ga tijdens mijn verblijf steeds minstens 1x in Lech skiën.
Het is inderdaad een geweldig gebied maar voor mij het zal pas "af" zijn als de verbinding Zürs-St-Anton daadwerkelijk een feit wordt.
Bij teveel sneeuwval wordt immers de Flexenpass afgesloten en kan je niet vanuit St-Anton in Lech of Zürs gaan skiën.
Ook de busverbinding is op drukke dagen niet zo aangenaam en omslachtig.
En het is misschien persoonlijk maar de apres-ski in St-Anton is door de jaren heen toch wat verminderd (of word ik te oud ;-))
De Mooserwirt blijft wel een leuke keet maar in het dorp zelf is de "schwung" er toch wat uit…
Ik heb alleszins al heel wat party-plekken zien "verdwijnen" de laatste 10 jaar, het lijkt wel of St-Anton zich op een wat andere manier wil profileren… (meer luxe en trendy bars ipv feesthutten)
Een goed voorbeeld is de Anton Bar aan de Galzig, daar hebben ze zelfs amper nog plaats om te dansen omdat de helft van de zaak is omgetoverd tot restaurant. Vroeger speelde hier een dj lekkere house-beats maar nu is dit echt een saaie zaak geworden…
En herinnert zich iemand nog de Funky Chicken? Of de Piano Bar (Im Gries)?
Hoedanook, de pistes en omgeving zijn prachtig en het blijft een geweldige bestemming!

null

http://www.sanktantonamarlberg.nl/index.php/skischolen/27-ni…

@Kenoo5 Die verbinding zou wel nice zijn ja, denk ook dat die verbinding er eerder zal komen dan verbinding met Kappl, aangezien Kappl niet bij ski arlberg hoort en Lech wel

Gang is alles

@Kenoo5 Die verbinding zou wel nice zijn ja, denk ook dat die verbinding er eerder zal komen dan verbinding met Kappl, aangezien Kappl niet bij ski arlberg hoort en Lech wel

Jesper op 26 jan. 2014 13:25

Hier zie ik ook persoonlijk minder het nut van in maar toch komt die verbinding er ook in de toekomst denk ik.
Elk dal heeft zijn eigen identiteit vind ik en op deze manier komt er vroeg of laat toch een moment waarop je je afvraagt waar dit stopt eigenlijk.
Voor mij hoeft die verbinding met Kappl alvast niet, ik ben namelijk een echte liefhebber van het Rendl-gebied. Het is daar bijna altijd rustig en voor ieder wat wils, het zou jammer zijn als dit gebied ineens overrompeld zou worden met dagjestoeristen uit het Paznauntal.
Blauwe pistes-Rode pistes-Zwarte piste-Skiroute(s)-Speed Check-Funpark en ook mooie dalafdaling.
Ook het Rendl-restaurant is top!
Ik mis zelfs die nostalgische gele gondelbahn!

@Kenoo5 Die verbinding zou wel nice zijn ja, denk ook dat die verbinding er eerder zal komen dan verbinding met Kappl, aangezien Kappl niet bij ski arlberg hoort en Lech wel

Jesper op 26 jan. 2014 13:25

Hier zie ik ook persoonlijk minder het nut van in maar toch komt die verbinding er ook in de toekomst denk ik.
Elk dal heeft zijn eigen identiteit vind ik en op deze manier komt er vroeg of laat toch een moment waarop je je afvraagt waar dit stopt eigenlijk.
Voor mij hoeft die verbinding met Kappl alvast niet, ik ben namelijk een echte liefhebber van het Rendl-gebied. Het is daar bijna altijd rustig en voor ieder wat wils: blauwe pistes-rode pistes-zwarte piste-skiroute(s)-Speed Check-Funpark en ook mooie dalafdaling.
Het zou jammer zijn als dit gebied ineens overrompeld zou worden met dagjestoeristen uit het Paznauntal.
Ook het Rendl-restaurant is top!
Ik mis zelfs die nostalgische gele gondelbahn!

@Ken005 Ja als het zo door gaat dan is alles onderhand verbonden…
De lift tussen Stuben en Zürs vind ik nog wel redelijk aangezien beide gebieden 1 gebied zijn.
Rendl lijkt mij nog wel een keer leuk alleen ga dr dit jaar niet heen denk ik.

Gang is alles

@Ken005 Ja als het zo door gaat dan is alles onderhand verbonden…
De lift tussen Stuben en Zürs vind ik nog wel redelijk aangezien beide gebieden 1 gebied zijn.
Rendl lijkt mij nog wel een keer leuk alleen ga dr dit jaar niet heen denk ik.

Jesper op 26 jan. 2014 14:43

Als de skiroute R14 (Riffelscharte) en blauwe R12 (Riffelkar) open zijn zou ik toch niet twijfelen! Werkelijk een prachtige rustige uithoek in het Rendl-gebied met vaak poedersneeuw en goede condities.
Ook de off-piste route door de boompjes die vertrekt vanop de Albona (top in Stuben) richting Langen is een waar genot.
Mag officieel niet zonder gids maar het is de enige off-piste route die wat mij betreft toch veilig genoeg is om dit zonder gids te doen. Volg gewoon de sporen maar doe dit uiteraard niet bij lawinegevaar (vooraf even checken). Vanuit Langen kom je terug in Stuben met bus of taxi…

Maarr wij zitten in Warth hé, en we gaan denk ik maar 1 dag richting St Anton, dan is Rendl toch iets te ver om nog bovenop de andere pistes te doen

Gang is alles

@Jesper

In een ander topic heb ik je ook al op Albonagebied en Rendl gewezen. Kan geen toeval zijn dat Rendl gebied nu weer terugkomt

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Jesper

In een ander topic heb ik je ook al op Albonagebied en Rendl gewezen. Kan geen toeval zijn dat Rendl gebied nu weer terugkomt, kwestie van keuzes maken:). Rendl gebied is niet ver. Vanaf de eerder beschreven 4 overgaand in de 1 kom je in het dal bij de Galzig baan. Even de ski’s uit en in een dikke minuut sta je bij de lift richting Rendl gebied. In 1,5 / 2 uurtjes kun je je hier prima amuseren. Na de dalafdaling ben je dan ook zo weer terug om met de Galzig baan het Anton gebied in te gaan. Overigens op 3/4 van de dalafdaling een prima gezellige hut (ben naam even kwijt).

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Jesper

In een ander topic heb ik je ook al op Albonagebied en Rendl gewezen. Kan geen toeval zijn dat Rendl gebied nu weer terugkomt, kwestie van keuzes maken:). Rendl gebied is niet ver. Vanaf de eerder beschreven 4 overgaand in de 1 kom je in het dal bij de Galzig baan. Even de ski’s uit en in een dikke minuut sta je bij de lift richting Rendl gebied. In 1,5 / 2 uurtjes kun je je hier prima amuseren. Na de dalafdaling ben je dan ook zo weer terug om met de Galzig baan het Anton gebied in te gaan. Overigens op 3/4 van de dalafdaling een prima gezellige hut (ben naam even kwijt).

Peter30 op 26 jan. 2014 22:01

Ik denk dat dit de Bifang Alm is?

http://www.bifangalm.at/site/

@Ken005

Ja, dat is 'm

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30 Ben net terug uit Lech (4x). Heb je tip eens gevolgd naar de albona liften vanuit Stuben. Man, wat een ontdekking is dat! Ook met de nieuwe auenfeld lift Warth bezocht en ook dat is meer dan de moeite waard. Ik ken persoonlijk geen gebied met meer Freeride mogelijkheden dan Lech, gewoon eindeloos.

@Dirk8

Leuk om te horen. Nog pijn in je kuiten van de Albonalift?:) volgens de locals is Albonagebied in maart/april op z’n best!

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Jesper

In een ander topic heb ik je ook al op Albonagebied en Rendl gewezen. Kan geen toeval zijn dat Rendl gebied nu weer terugkomt, kwestie van keuzes maken:). Rendl gebied is niet ver. Vanaf de eerder beschreven 4 overgaand in de 1 kom je in het dal bij de Galzig baan. Even de ski’s uit en in een dikke minuut sta je bij de lift richting Rendl gebied. In 1,5 / 2 uurtjes kun je je hier prima amuseren. Na de dalafdaling ben je dan ook zo weer terug om met de Galzig baan het Anton gebied in te gaan. Overigens op 3/4 van de dalafdaling een prima gezellige hut (ben naam even kwijt).

Peter30 op 26 jan. 2014 22:01

Misschien kunnen we wel even in Rendl kijken, moet het nog maar even bespreken. We kunnen niet overal komen in 1 dag :P

Gang is alles

@Jesper

Je moet in het leven altijd iets te wensen overhouden:)

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Plaats een reactie