Van Zurs naar Lech

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Ik ben van plan om morgen met mijn twee zoontjes (5 jaar, skiet rood zonder problemen; 7 jaar, skiet zwart en offpiste zonder problemen) van Lech via Rufikopf naar Zurs en dan naar Lech via Madloch te gaan. Het stuk vanaf Madloch-Joch naar Zug is een Off piste route (nr 33). Weet iemand hoe goed dit stuk deze week te begaan is?

@Flexen kan je hier misschien wat over vertellen.
Hij heeft wel ooit wat tegen mij gezegd erover maar weet echt niet meer in welk topic dat was…

Gang is alles

Ik durf niet te zeggen hoe de conditie van de piste is.
Ik weet in ieder geval wel dat het een hele mooie piste is.(A)

Laatste stukje naar Zug is wat steiler, anders gewoon rechtdoor naar Lech. Zou geen probleem moeten zijn als ze zo goed skiën als je zegt. Let op meteen na het Madloch gaat het lekker naar beneden maar probeer vaart houden want daarna gaat het een stukje omhoog tot aan de telefoonpaal. Zeker kinderen hebben hier moeite om de snelheid erin te houden.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

En anders gewoon de skibus! Die rijd nu om de 20 minuten. Mocht het dus te pittig zijn, kan er altijd nog de makkelijke optie worden gekozen. Zeker met kinderen ;)

Ik heb ook twee kinderen. Die van 3 jaar oud daalt beter af dan Franz Klammer en de andere van 2 heeft Herman Maier al een paar keer het nakijken gegeven. Ik ken meer ouders van supertalenten dan supertalenten zelf en dat is trouwens bij hoogbegaafden ook zo. Helemaal eens met Rene, lekker de bus nemen.

Het stuk van Madloch naar Zug/ Lech is geen offpiste route maar een, meestal, geprepareerde skiroute.(nr.33)

Als het wit is kun je er over naar beneden...

Ik heb ook twee kinderen. Die van 3 jaar oud daalt beter af dan Franz Klammer en de andere van 2 heeft Herman Maier al een paar keer het nakijken gegeven. Ik ken meer ouders van supertalenten dan supertalenten zelf en dat is trouwens bij hoogbegaafden ook zo. Helemaal eens met Rene, lekker de bus nemen.

Gast628 op 2 jan. 2014 13:26

Wow, gefeliciteerd dat je zulke supertalenten hebt. Ik zeker niet, maar heb de afgelopen jaren het geluk gehad om elk seizoen 4 tot 8 week met ze te kunnen skieen. Voor mij de absolute geluksmomenten om met mijn kinderen erop uit te kunnen trekken!

Madloch is bijna altijd geprepareerd. De laatste dagen is de route (en de Madlochbahn) op en af geopend/gesloten. Gezien de matige sneeuw zal het erg stenig en ijzig zijn, wat je ook leest op andere fora. Geen makkelijke afdaling, zeker niet bij drukte. Aantal lastige bottlenecks die ook bij goede sneeuw ijzig of buckelig zijn.
Tip is halverwege de afdaling naar Lech i.p.v. naar Zug te nemen. Dat deel is bijna altijd beter, altijd rustig en minder steil. Je moet dan een paar minuten lopen door het dorp, goed te doen.
Wij lunchen/pauzeren dan bij Hus8 of terras Gasthof Post :-)

@Flexen is Gasthof Post niet het duurste van het duurste? Daar slaapt de koninklijke familie toch ook altijd?

Gang is alles

Goedkoop is de Post niet, maar prachtig terras en beste Apfelstrudel mit Vanillensauce ever!

@Flexen Ja het terras is sowieso heel mooi! Over de gerechten weet ik niks ben er nog nooit wezen eten :P
Heel misschien willen m’n ouders er ooit een keertje heen… Of ik zelf later ^^

Gang is alles

Plaats een reactie