Accomodatieruil 1 nacht Sankt Anton-Warth 22-28 Februari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Van 22 tot 1 februari zit ik in Warth voor een week Ski Arlberg. Verlekkerd keek ik naar de nieuwe pistekaart en het oog viel al snel op Sankt Anton. Het lijkt me geweldig daar naar toe te gaan, maar ik vrees dat het een nogal tijdsgebonden expeditie gaat worden om het retourtje Warth-Sankt Anton op 1 dag te maken. Zeker omdat ik graag nog een paar rondjes maak in het gebied rondom het voor mij nog onbekende dorp. Een overnachting in Sankt Anton zou wat mij betreft de ideale oplossing zijn. Twee dagen de tijd om de andere kant van het gebied te ontdekken, s’avonds een biertje in de Mooserwirt en bovendien een leuke trip in je vakantie. Rugzakje om en je maakt een heuse reis per ski. Maar helaas, voor zover ik weet zitten er binnen mijn kennissenkring geen bekenden in precies die week in Sankt Anton. Hoe is dat te regelen? De vraag stellen is hem beantwoorden. Hopelijk zit er iemand op dit forum die met hetzelfde idee speelt en de omgekeerde weg wil beskiën of boarden. Nooit geschoten is altijd mis. Ik zie het namelijk helemaal voor me!

Met respect: dit is grote onzin.

1.je hebt met het gebied Lech-Zurs-Warth al 190 km pistes en 100 km omgeprepareerde routes voor de deur liggen
2.Dit gebied is in veler ogen stiekem mooier dan dat van St.Anton (en nee, niet alleen voor liefhebbers van gladde makkelijke pistes, ook offpiste is hier stiekem beter) (geheimtip Arlberg-ingewijden).
3.Wat als je net slecht weer heb in St.Anton en de liften/pistes dicht?
4.Vanuit Warth is het best goed te doen om een dagje St.Anton te skien, zie andere postings over dit onderwerp.

M.a.w: Je wil teveel. Ga eerst 'ns een dagje skien in St.Anton en besluit daarna of je er nog 'ns heen wil voor een vakantie.
Ik kom al 20 jaar ‘am Arlberg’. En ontdek nog steeds nieuwe dingen. :-)

En tja, als het je om de apresski gaat, dan heb je met Warth simpelweg verkeerd gekozen…

  1. joh
  2. Dat is jouw mening, maar aangezien ik er zelf nog niet ben geweest zou ik daar misschien eerst zelf over mogen oordelen? Ik heb het hier niet over een vakantie, maar een overnachting. Puur omdat het me gaaf lijkt dat is te doen. De kans dat ik dat ga vinden is natuurlijk nihil.
  3. Die kans is net zo nihil als hierboven genoemde. Bovendien ben ik wat dat betreft flexibel en heb je zoiets als weerberichten
  4. Ik heb het allemaal gelezen en dat is precies de reden van mijn bericht.

M.a.w., bedankt voor je bericht, maar je moet er niet op voorhand van uitgaan dat je de enige bent met ‘Arlbergervaring’. Zelf kom ik ook al 15 jaar, meerdere keren per jaar, in Warth. Daar ga ik niet al 15 jaar heen voor de apresski. Ook al is zelfs die best gezellig. Je moet weten waar je moet zijn.

Veel succes!
Enne, Warth is pas Arlberg sinds december 2013 ;-)

Oh, en de kans dat een groot deel van de liften in St.Anton bij slecht weer sluit is bepaald niet nihil.
Om te zwijgen van de kans dat Flexenpas en/of Arlbergpas een of meer dagen gesloten is. (Vorig seizoen een keer of vijf…)

[quote]Oh, en de kans dat een groot deel van de liften in St.Anton bij slecht weer sluit is bepaald niet nihil.

@baskie

Daar heeft @Flexen wel een punt

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Ok, daar zal ik op letten. Kort op Roel z’n weerberichten zitten dus:)

Als "Arlberg-kenner" (11x keer St-Anton - 3x Lech) vind ik het sowieso moeilijk om de pistes in St-Anton en Lech met elkaar te vergelijken. Beide gebieden hebben zijn voor- en nadelen. St-Anton is iets moeilijker voor beginners en Lech heeft meer all-round mogelijkheden voor iedereen. Freeriden kan perfect in beide gebieden maar tenslotte moet je hiervoor eigenlijk een gids inhuren en de beste zitten zeker in St-Anton. Ook het dorp Lech heeft minder te bieden wat mij betreft: ik eet, drink en overnacht veel liever in St-Anton.
Waarom probeer je desnoods niet eens te bellen vanuit Warth naar het tourist-office van St-Anton om je 1 overnachting te regelen in het dorp?
Lekker spannend toch?

"De beste freeride gidsen zitten zeker in St.Anton"
Waarom wordt er hier toch zoveel gezwetst?

De beste gids in St.Anton is een local uit St.Anton
De beste gids in Lech is een local uit Lech

En qua eten: Ik heb in St.Anton nog geen goede pisterestaurants ontdekt.
In Lech daarentegen…

"De beste freeride gidsen zitten zeker in St.Anton"
Waarom wordt er hier toch zoveel gezwetst?

De beste gids in St.Anton is een local uit St.Anton
De beste gids in Lech is een local uit Lech

En qua eten: Ik heb in St.Anton nog geen goede pisterestaurants ontdekt.
In Lech daarentegen…

Flexen op 4 feb. 2014 12:21

Over die beste gidsen valt inderdaad niet veel te zeggen, je hebt wellicht in Lech ook goede gidsen. Weet gewoon van "locals uit Lech" dat ze toch vaak beroep doen op de gidsen van Piste to Powder uit
St-anton…
En er zijn ook goede pisterestaurants in St-Anton wat mij betreft maar is dit niet wat persoonlijk?
Het pisterestaurant in Rendl, het restaurantje op de Albona in Stuben, en de restaurants op de Kapall en Gampen kan ik best smaken anders…

Laten we er hier vooral geen wedstrijd van maken tussen St-Anton en Lech…

Bedankt @ken005 . Dat is idd ook een idee alleen vrees ik dat wegens de drukke week het meeste wel vol zit. Ben wel gister in de auto gestapt voor nog een paar extra dagen in Lech. Kijken of we de trip een dezer dagen kunnen maken. Pistes zijn prima

"De beste freeride gidsen zitten zeker in St.Anton"
Waarom wordt er hier toch zoveel gezwetst?

De beste gids in St.Anton is een local uit St.Anton
De beste gids in Lech is een local uit Lech

En qua eten: Ik heb in St.Anton nog geen goede pisterestaurants ontdekt.
In Lech daarentegen…

Flexen op 4 feb. 2014 12:21

Waarom moet jouw mening altijd de waarheid zijn. Andere mensen zijn misschien stellig, maar deze houding slaat mijns inziens nergens op. Zeker de eerste reactie op deze toch wel in mijn ogen leuke en unieke openingspost. In plaats van gelijk af te vallen en je eigen opinie er doorheen te drukken had je ook opbouwende kritiek kunnen geven of het idee kunnen aanmoedigen, of gewoon niks kunnen zeggen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Wat je anders ook nog kan doen is in Lech de bus pakken richting Anton. Dan heb je nog ruim de tijd om in Anton te gaan skieen als je in Stuben uitstapt.

Wat je anders ook nog kan doen is in Lech de bus pakken richting Anton. Dan heb je nog ruim de tijd om in Anton te gaan skieen als je in Stuben uitstapt.

Rene op 5 feb. 2014 14:17

Ja dat kreeg ik ook als tip in mijn topic, zie hier:
https://www.wintersport.nl/skigebieden/arlberg/forum/topic/1…

Veel succes!
Enne, Warth is pas Arlberg sinds december 2013 ;-)

Flexen op 3 feb. 2014 19:44

Dat klopt niet want ik heb hier een petje liggen die ik in de zomer van 2012 gekregen heb en daarop staat: Warth Schröcken Arlberg

Gang is alles

Plaats een reactie