Camping en Pettneu 1-9 maart

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

wie gaat ook in deze week?

Is het skigebied nog steeds gesloten?
Wie is hier vroeger geweest?

Wij zijn net terug uit Pettneu. Het skigebied is weer open (er zijn drie liften), maar in Pettneu zelf ligt op dit moment te weinig sneeuw om te kunnen skiën. De Lavenarlift draait de hele dag en boven schijnt één miniafdaling open te zijn (bedoeld voor kinderskiklasjes), maar ik vermoed dat je de komende week (of weken) gewoon naar Sankt Anton moet gaan om fijn te kunnen skiën. Daar ligt voldoende sneeuw. Het was de afgelopen week zelfs mogelijk in verse poeder te skiën. Sta je op de camping, dan kun je bus 12 (gaat 's ochtends van 8 tot 11 en 's middags na drieën om het kwartier, is gratis) naar Sankt Anton nemen. Prima vervoermiddel. Parkeren in Sankt Anton kost 7 euro per dag!

Wij zijn net terug uit Pettneu. Het skigebied is weer open (er zijn drie liften), maar in Pettneu zelf ligt op dit moment te weinig sneeuw om te kunnen skiën. De Lavenarlift draait de hele dag en boven schijnt één miniafdaling open te zijn (bedoeld voor kinderskiklasjes), maar ik vermoed dat je de komende week (of weken) gewoon naar Sankt Anton moet gaan om fijn te kunnen skiën. Daar ligt voldoende sneeuw. Het was de afgelopen week zelfs mogelijk in verse poeder te skiën. Sta je op de camping, dan kun je bus 12 (gaat 's ochtends van 8 tot 11 en 's middags na drieën om het kwartier, is gratis) naar Sankt Anton nemen. Prima vervoermiddel. Parkeren in Sankt Anton kost 7 euro per dag!

Gast595 op 23 feb. 2014 19:56

Staat de gondelbaan er nog en zal deze ooit nog opnieuw draaien denk je?

Wij gaan ook deze week, maar dit jaar niet op de camping.

Als je met de ‘gondelbaan’ de Lavenarbaan bedoelt, is het antwoord ja. Die gondelbaan is er nog steeds en draait dus weer.

Als je met de ‘gondelbaan’ de Lavenarbaan bedoelt, is het antwoord ja. Die gondelbaan is er nog steeds en draait dus weer.

null

Bestaat deze gele gondel nog eigenlijk en kan je de top bereiken met de sesselbahn(Bränd) ?
Ben zelf nooit in Pettneu geweest ondanks het feit ik al meer dan 10x in St-Anton geweest ben verspreid over de laatste 20 jaar…

@Ken005: goed lezen! Je vraag is al drie keer beantwoord!

@Ken005: goed lezen! Je vraag is al drie keer beantwoord!

Flexen op 24 feb. 2014 22:09

Even verduidelijken:

Ik zie 4 liften op de kaart en hierboven wordt door gast595 enkel melding gemaakt van 3?
Bij de legende en op pistekaart staat duidelijk gondelbahn Pettneu, sesselbahn Bränd, schlepplift Nessleralm en Ubungslift Lavenar (ook een schlepplift)
Vandaar de verwarring voor mij, vroeg mij dus af welke lift van de 4 niet meer in gebruik is.
Beter lezen dus want mijn vraag was of de sesselbahn Bränd nog in gebruik is.
Gast 595 vroeg trouwens of ik met de gondelbahn de Lavenarbahn bedoelde en mijn antwoord hierop is neen want de Lavenarbahn is volgens de legende een sleeplift. en geen gondelbaan.
Zou dit gewoon graag weten zodat ik bij een volgend bezoek aan St-Anton misschien wel eens uitstapje wil plannen naar Pettneu.
Voor ik ga is het dan ook interessant om te weten of ALLE liften opnieuw in gebruik zijn en/of de top te bereiken is.

Ik bedoelde met de Lavenarbahn die gele bakjes, maar je hebt inderdaad gelijk: de Lavenar is een sleeplift.
Ik ben niet ‘boven’ geweest, omdat er te weinig sneeuw lag om langs die cabinelift af te dalen. Als je nu op de site van Bergfex (uiteraard bij Pettneu) kijkt, zie je dat er staat dat twee van de drie liften open zijn. Daaruit heb ik geconcludeerd dat die stoeltjeslift niet in gebruik is, maar misschien gaat het om één stoeltjes en één sleeplift (al staat dat niet op die site)
Het aantal centimeters sneeuw dat bij Bergfex aangegeven wordt, klopte wat betreft de afgelopen week echt. Ik denk dat het een goed idee is om op die site te kijken voordat je besluit om in Pettneu te gaan skiën.

Ik bedoelde met de Lavenarbahn die gele bakjes, maar je hebt inderdaad gelijk: de Lavenar is een sleeplift.
Ik ben niet ‘boven’ geweest, omdat er te weinig sneeuw lag om langs die cabinelift af te dalen. Als je nu op de site van Bergfex (uiteraard bij Pettneu) kijkt, zie je dat er staat dat twee van de drie liften open zijn. Daaruit heb ik geconcludeerd dat die stoeltjeslift niet in gebruik is, maar misschien gaat het om één stoeltjes en één sleeplift (al staat dat niet op die site)
Het aantal centimeters sneeuw dat bij Bergfex aangegeven wordt, klopte wat betreft de afgelopen week echt. Ik denk dat het een goed idee is om op die site te kijken voordat je besluit om in Pettneu te gaan skiën.

Gast595 op 25 feb. 2014 19:14

Dankjewel Gast595, ik zie nu ook dat op de (bergfex) pistekaart precies een stippellijn staat met de melding “projekt” op de plaats waar vroeger de stoeltjeslift Bränd stond.
=> http://nl.bergfex.com/pettneu/panorama/

Ook piste 6 (rood), piste 7 (zwart) en de skiroutes 1 en 2 zijn op de nieuwe(?) kaart niet te bespeuren.
Op deze manier lijkt het gebied wat mij betreft niet echt groot genoeg is voor een uitgebreid daguitstapje.
Of zie ik dit verkeerd en is het wel eens de moeite waard?
Misschien dan toch nog maar eens de Sonnenkopf in Klösterle Am Arlberg bezoeken, want dit is ondertussen ook meer dan 10 jaar geleden.

@ Flexen : even met knipoog ;-) kan je nu volgen of wil je het eerst nog eens goed lezen?

Het gebied Pettneu zit niet in dezelfde skipas als Sankt Anton of heb ik het mis?

Het gebied Pettneu zit niet in dezelfde skipas als Sankt Anton of heb ik het mis?

Gast063 op 25 feb. 2014 21:33

In de "glorietijd" van Pettneu wel dacht ik maar ben dit niet 100% zeker (voor het verval in 2009-2010?)
Misschien weet @Flexen dit wel, dé Arlberg-kenner bij uitstek op dit forum!

@Flexen : Is Pettneu volgens jou de moeite waard voor een dagje?

Voor dit jaar niet meer er ligt geen sneeuw

@Flexen : Ken jij enkele goede accommodaties (app., pension of hotel HP) in Pettneu?

@Ken005 e.a.
Never been to Pettneu. Lijkt me ook volslagen onzin om daar vanuit St.Anton heen te gaan, serieus.
Acco in Pettneu weet ik ook niet; het is zelfs ook al weer lang geleden dat ik in St.Anton heb geslapen.

Excuses voor een late reactie, maar heb deze notificaties nooit ontvangen

En voor de volledigheid: De lift in Pettneu heb ik in februari zien draaien toen we er met de trein langsreden

En voor de volledigheid: De lift in Pettneu heb ik in februari zien draaien toen we er met de trein langsreden

Flexen op 20 mrt. 2014 21:21

Ah ok! Zoals je hierboven kon lezen was er wat mij betreft verwarring over het aantal liften en de juiste benaming van deze liften.
Het was me vooral te doen om de stoeltjeslift Bränd naar de top en het lijkt dat deze niet meer in gebruik is.
Er circuleren dan ook 2 verschillende pistekaarten van Pettneu op internet.
Maar alles bij elkaar lijkt Pettneu inderdaad niet de moeite waard als je vlakbij St-Anton en Lech bent.

Naar Pettneu ga je in eerste instantie niet om te skiën, maar vanwege de accommodatie. Die is beter betaalbaar dan in Sankt Anton waar je echt de hoofdprijs betaalt. Wij verbleven dit jaar in de krokusvakantie in Pettneu in Haus Birgit voor minder dan 900 euro. Voor dat bedrag hadden wij een prima appartement met twee aparte slaapkamers op 50 meter van de bushalte. De bus komt om het kwartier en je bent binnen 10 minuten in Sankt Anton. Prima plek, dus.
Wil je niet alleen in Sankt Anton skiën, dan kun je makkelijk met de auto naar Zürs waar je niet hoeft te betalen voor het parkeren. Je kunt er ook met de bus naartoe, maar dan ben je aanzienlijk langer onderweg.

Plaats een reactie