sneeuwcondities sankt anton

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

kan iemand me vertellen hoe de nu sneeuwcondities zijn in Sankt Anton am Arlberg?
Ik vertrek nu zaterdag 29/03.
Zijn de pistes nog goed tot in het dorp ?

Alvast bedankt!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Verwacht van de dalafdaling wit door groen.

Gang is alles

Aanstaande week een paar dagen st Anton geboekt. Weet iemand hoe de condities komende week (vanaf 6 april) waarschijnlijk zullen zijn? De 0-grens ligt rond de 1800 meter en met name in het dal wordt het warm. Ik weet dat er genoeg sneeuw ligt maar is er in St Anton veel slush te verwachten onder deze omstandigheden? Wellicht beter 40 minuten naar Ischgl rijden aangezien dat gebied bijna volledig boven de 1700 meter ligt?

vorige week was het nog fantastisch. Dalafdaling was wel pap.

vorige week was het nog fantastisch. Dalafdaling was wel pap.

koen_s op 1 apr 2016 09:08

Ok, het verschil met bijv Ischl is wel dat in Sankt Anton een aanzienlijk deel van de pistes in de categorie dalafdaling valt. Die zijn dan allemaal pap neem ik aan?

van uit Sankt Anton kun je beter meteen doorskien naar Zurs/Lech/Warth, daar zijn de pistes inderdaad veel beter. Als je voor de apres ski gaat moet je in Sankt Anton zijn, voor het echte skien beter naar een van de andere plaatsen.

Ok, het verschil met bijv Ischl is wel dat in Sankt Anton een aanzienlijk deel van de pistes in de categorie dalafdaling valt. Die zijn dan allemaal pap neem ik aan?

Daar zou ik alleszins toch rekening mee houden, ja.

Wij waren 2 jaar geleden begin april in St. Anton en onder 1800m was alles, zeker de pistes onder de Galzigbahn, vanaf 11u behoorlijke pap met (door de relatieve drukte) heel wat hopen.

Hoog blijven is de boodschap!

Aan de Rendl kant zal je wellicht ook betere condities vinden omdat de meeste pistes daar niet in de volle zon liggen (bovendien is die kant om de één of andere reden niet zo populair en dus minder druk)

Iedereen weet dat dit topic 2 jaar geleden is geopend? De reacties van vandaag zullen nog steeds relevant zijn, maar toch…

Iedereen weet dat dit topic 2 jaar geleden is geopend? De reacties van vandaag zullen nog steeds relevant zijn, maar toch…

Ja hoor, maar vanmorgen heeft @RemkoZ het “gerecycleerd” en een nieuwe vraag gepost ;)

Ja hoor, maar vanmorgen heeft @RemkoZ het “gerecycleerd” en een nieuwe vraag gepost ;)

Skiwi op 1 apr 2016 09:47

Precies. Dat vond ik wat netter dan weer een nieuw topic openen met hetzelfde onderwerp ;-)

van uit Sankt Anton kun je beter meteen doorskien naar Zurs/Lech/Warth, daar zijn de pistes inderdaad veel beter. Als je voor de apres ski gaat moet je in Sankt Anton zijn, voor het echte skien beter naar een van de andere plaatsen.

koen_s op 1 apr 2016 09:35

Je bedoelt denk ik doorrijden naar Lech en dan daar skiën? Er is geen (normale) ski verbinding vanuit st Anton naar Lech voor zover ik weet…

Klopt, @RemkoZ. Vanaf komend seizoen zal er een liftverbinding zijn. Maar het zit wel allemaal in dezelfde skipas natuurlijk.

Resumerend: Sankt Anton am Arlberg is zeer waarschijnlijk vanaf het middaguur erg papperig. Lech ligt wat hoger en is dus aanzienlijk beter qua condities. Ik denk dat ik 2 dagen Lech en 2 dagen Ischgl inplan dan want heb begrepen dat Lech niet echt uitdagend is. Bedankt voor de reacties allemaal.

Off-Piste wel

Off-Piste wel

Ik geloof je meteen. Maar ik ben een piste skiër ;)

Resumerend: Sankt Anton am Arlberg is zeer waarschijnlijk vanaf het middaguur erg papperig. Lech ligt wat hoger en is dus aanzienlijk beter qua condities. Ik denk dat ik 2 dagen Lech en 2 dagen Ischgl inplan dan want heb begrepen dat Lech niet echt uitdagend is. Bedankt voor de reacties allemaal.

Van de 3 (Lech, St. Anton en Ischgl) zal je in Ischgl veruit de beste condities hebben, de pistes liggen daar gemiddeld genomen een pak hoger (in Ischgl ligt 80% van de pistes boven 2000m, aan de Arlberg komen ze pas vanaf 1600m aan 80% denk ik)
Lech niet echt uitdagend zou ik niet direct zeggen, zeker in Zürs is er genoeg lekkers (ook op de pistes) voor de gevorderde skiër: Muggengrat/Zürser Täli, Trittkopf afdaling en Ochsenboden, Madloch richting Zug, Langerzug, …

Ik zie dat vanaf donderdag a.s. de vorstgrens flink daalt. Even goed in de gaten houden want dat kan het plaatje weer helemaal veranderen.

Ik ben net terug uit Sankt Anton met grote groep. De condities waren wisselend, van pap tot verse poeder. Heb weer mooi stuk piste van 35 tot 40 ° steile hang gebuckeld off-piste (uiteraard met ervaren skileraar) en off-piste geskied soort van freeride les. Veel lawines gevallen tot aan pistes, dus er was wel t een en ander afgesloten maar genoeg km’s om te skiën. Er ligt ook nog meer dan genoeg sneeuw!

@Daantjeski

Goed dat je weer heelhuids bent teruggekomen. Wat voor freeride-les had je geboekt? Ben geïnteresseerd in zo’n uitbreiding op mijn skills…

Ben inmiddels terug. Donderdag en vrijdag vanwege de hoge vorstgrens Ischl opgezocht. Donderdag veel zon gehad, vrijdag was het bewolkt. In de middag trok het wel wat weg. Alleen de dalafdaling was wat papperig. Boven (>1800m) was de sneeuw goed. Zaterdag Sankt Anton. Slecht zicht. Later op de dag trok het wel wat open. Einde dag papsneeuw maar dat is ook wel weer leuk voor de dalafdaling. Zondag Lech: alleen maar zon!!! Heerlijk. Daardoor wel in de middag tussen de slush - hopen door skiën. In de ochtend lag alles er meer dan perfect bij. Heerlijke 4 dagen gehad.

Heb wel besloten - mocht ik weer eens in april gaan skiën - mijn Nordica Dobermanns thuis te laten. Ik ga op zoek naar een paar goede all mountain ski’s voor de warmere omstandigheden met bijbehorende sneeuw condities ;-)

Heb wel besloten - mocht ik weer eens in april gaan skiën - mijn Nordica Dobermanns thuis te laten. Ik ga op zoek naar een paar goede all mountain ski’s voor de warmere omstandigheden met bijbehorende sneeuw condities ;-)

RemkoZ op 11 apr 2016 15:37

Wat voor iets zoek je precies? Kan ook via PM of in een apart topic…

Heb wel besloten - mocht ik weer eens in april gaan skiën - mijn Nordica Dobermanns thuis te laten. Ik ga op zoek naar een paar goede all mountain ski’s voor de warmere omstandigheden met bijbehorende sneeuw condities ;-)

RemkoZ op 11 apr 2016 15:37

Wat voor iets zoek je precies? Kan ook via PM of in een apart topic…

GiGi op 11 apr 2016 17:08

Een sportieve allmountain ski:

  • makkelijk draaiend in slush sneeuw
  • veel drijf vermogen op verse sneeuw
  • snel te skiën en carven op goed geprepareerd pistes
  • niet perse heel geschikt voor harde, ijzige ondergrond en hoge snelheden, daarvoor heb ik de Nordica Dobermann Spitfire Pro

Overall: een ski die prima skiet op de piste maar ook relatief makkelijk op zachtere en verse sneeuw. De Nordica is een pittige en stijve ski die vooral op de strakke pistes heerlijk is maar zoals afgelopen dagen in de wat warmere omstandigheden wel erg veel kracht kost.

Ps: moet ik een nieuw topic aanmaken?

@RemkoZ
Zou ik doen. Deze eisen ff copy-pasten en je eigen gegevens (lengte, gewicht, niveau) even geven.

@RemkoZ
Zou ik doen. Deze eisen ff copy-pasten en je eigen gegevens (lengte, gewicht, niveau) even geven.

GiGi op 11 apr 2016 21:39

https://www.wintersport.nl/forum/topic/237702

Plaats een reactie