Waar parkeren bij Galzigbahn?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

In het weekend van 6 en 7 december gaan wij naar St. Anton. Wij willen graag de auto kwijt zo dicht mogelijk bij het dalstation van de Galzigbahn. Ik kan nergens informatie vinden over parkeermogelijkheden daar (of elders in het dorp).

Heeft iemand praktische suggesties?

Ja dank je. Ik had alleen de interactieve kaart gevonden en daar heb je dan niet veel aan…

Onder bij de Rendlbahn is een parkeer garage, dat is hier op de kaart:

null

Nog 2 andere opties als ik zo vrij mag zijn:

  • Parkeren bij het zwembad kan, is eigenlijk bedoeld voor zwembad gasten, maar parkeren is mogelijk (geen slagboom of wat dan ook). Zeker handig omdat het ook een makkelijke verzamel plek is
  • Parkeren bij de klimhal (Arlrock) kan ook, hier mag je officieel maar 2 uur parkeren als ik me niet vergis. Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad, maar je kan dus een boete krijgen. Dus mocht je voor deze optie gaan; eigen risico natuurlijk!

Dubieuze tips voor een admin, als ik zo vrij mag zijn.

Maar wordt wel gewaardeerd, @Rene ;)

Daar gaan ze van korte klimsessies uit bij die klimhal… Ben je pas net ingeklommen ;-)

Click. Click. Peace

Klopt inderdaad @Rogier , had er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan. Overigens wel een mooie klimhal. Maargoed, parkeren bij de Rendlbahn kun je in ieder geval niet missen!

Edit: heb trouwens een link voor je gevonden GiGi: http://www.skiarlberg.at/arl/east/en/winter/w-skigebiet/66b5…

Parking fee car: € 7.-/day , valt dus reuze mee :) Overigens is het parkeren in St. Christoph en Alpe Rauz helemaal gratis. Nog niet eens zo’n slechte optie als je beseft dat je dan ook nog eens verder in het gebied uit komt en de massa dus “voor” bent :)

Ja, maar die dagen is er een gratis ski test ingericht bij het dalstation van de Galzigbahn… Ik ga dus sowieso niet ver het gebied in denk ik. Hoe minder ik hoef te lopen of pendelen, des te beter. Luie skiër, is nou eenmaal zo ;)

Ik durf niets meer te zeggen op dit forum.Maar ik wil je wel even helpen GiGi.
Het is daar bij de liften in Sankt Anton overal betaald parkeren voor max. 2 uur.Of je moet in een hotel wonen aan de hooftstraat maar dat wordt gecontroleerd door de hotel eigenaar.
BIJ het zwembad lijkt het vrij maar is het absoluut niet de politie komt daar 8 maal per dag controleren.
Slecht idee dus.Bij nasserein is ook een parkeerplaats maar daar moet je ook betalen. Aan de straat in het dorp het zelfde.De gemeente wil zo veel mogelijk dagjes mensen weren.Het beste is een hotel boeken met parkeergelegenheid. Of in dorpje verderop hotel boeken en dan met de gratis skibus als je een pas hebt naar st Anton.
Gaan elk half uur in de ochtend en in de avond tot ik dacht 6 uur.Als je nog vragen hebt laat het maar weten.

Parkeren bij de Rendlbahn is niet in de parkeergarage maar op het terrein van de oude Rendl lift. Parkeergarage is voor locals en hotels.

The parking Rendl is located at the old bottom station of the Rendlbahn. After the roundabout direction Arlbergpass take the first on the left side. €7 per dag. Vanuit hier is het paar minuten lopen naar de Galzig lift. ’

De gemeente wil zo veel mogelijk dagjes mensen weren.Het beste is een hotel boeken met parkeergelegenheid.

Hooykaas op 26 nov 2014 16:38

Raar advies aangezien er zowel bij Nasserein als bij RendlBahn voor €7 per dag een auto geparkeerd kan worden. Beiden parkeerplaatsen op een paar minuten loopafstand van de lift

Ik heb vorig jaar ook bij de oude Rendlbahn geparkeerd. Is inderdaad een klein parkeerterrein, maar je hoeft echt niet te laten zien of je local bent of van een hotel. Kostte inderdaad 7 euro voor de hele dag. Vond het ook raar dat het zo kleinschalig is en slecht aangegeven, maar blijkbaar willen ze inderdaad dagjesmensen weren. Zeker als je het vergelijkt met Solden, Ischgl, Ellmau of andere plaatsen waar gewoon grote parkeerplaatsen zijn bij de lift.

Nasserein ligt aan de andere kant van het dorp en rendel is best nog een stukje lopen op skischoenen.
(Omhoog en omlaag) Waarom parkeergeld betalen je moet toch ook ergens slapen dan kan je beter dat geld gebruiken voor een stukje hotel kosten. Gelukkig is mijn mening niet zaligmakend.

@GiGi en andere Sankt Anton gangers onderstaande link voor redelijk wat antwoorden op parkeer- en overige vragen.

http://www.sanktantonamarlberg.nl/index.php/faq-veelgestelde…

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Hotels in het dorp zijn bizar duur. In Pettneu slapen we waarschijnlijk. Maar we komen op zaterdag om 8.00 uur aan (rijden 's nachts), gaan dan lekker skiën de hele dag (beginpunt Galzigbahn, zoals uitgelegd), dat 's avonds wat eten (ik denk in St. Anton) en slapen in Pettneu en de volgende dag weer skiën (wederom beginpunt Galzigbahn), nadat ik @Karlijn heb gedropt bij haar Anwärter. In de middag rij ik weer naar Nederland.

Kortom: om eerst naar Pettneu te rijden om daar mijn auto te droppen en in twee dagen 4 keer de bus te nemen lijkt me wat overdreven als ik ergens in de buurt van de lift kan parkeren voor 7 euro per dag. Dan hoef ik alleen 's avonds na het eten naar Pettneu te rijden en de volgende morgen vroeg weer terug naar St. Anton.

Ben ik nu zo verwend in Frankrijk, Italië en een aantal Oostenrijkse gebieden die ik ken (zoals genoemd Sölden, Kaprun), waar je gewoon fatsoenlijk kan parkeren aan de lift?

Hallo,

We waren er een week in maart 2014. Overnachten ook in Pettneu. Met de wagen naar Sankt-Anton en dan parkeren bij de Nassereinbahn voor idd. 7 euro/dag. Af te rekenen aan de parkeerwachter, op dagbasis. Daar heb je skidepot dat inbegrepen was in ons verblijf, idem voor skibus. Wij hebben van geen van beide gebruik gemaakt maar voor een week spaar je wel wat als je het wel doet.
In jou geval zou ik het doen zoals je zegt. Aan de Galzig kan je ook parkeren aan bv. het station. Is wel met parkeerautomaat. Dag was muntjes voorzien :-)
Iedereen die ik er aansprak i.v.m. parkeren (eerste dag was het wat zoeken), deed er nogal laconiek over en zei dat men heel soepel was. Toch altijd netjes betaald. Die week 1 keer alcoholcontrole gehad en nog 2 keer politie zien staan in andere richting.

Veel plezier. Wij gaan mss ook maar beslissen last minute afhankelijk van het weer.
Tom

@GiGi

Heb je niet overwogen om adres in Stuben te zoeken? Dan heb je auto helemaal niet nodig. Of moet je voor de eerste rit bij Galzigbahn zijn? Vanuit Stuben ben je in 45 minuten skiënd bij Galzigbahn incl liften.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@Peter30

Ja, maar die dagen is er een gratis ski test ingericht bij het dalstation van de Galzigbahn… Ik ga dus sowieso niet ver het gebied in denk ik. Hoe minder ik hoef te lopen of pendelen, des te beter. Luie skiër, is nou eenmaal zo ;)

GiGi op 26 nov 2014 16:27

@GiGi

Ach joh, beetje warming up kan geen kwaad

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

We zijn beide dagen vroeg, dus we gaan het bij de Rendelbahn proberen (parkeren dus).

Parkeren bij de Rendlbahn is niet in de parkeergarage maar op het terrein van de oude Rendl lift. Parkeergarage is voor locals en hotels. ]

Ik heb vorig jaar ook bij de oude Rendlbahn geparkeerd. Is inderdaad een klein parkeerterrein, maar je hoeft echt niet te laten zien of je local bent of van een hotel.

Het parkeerterrein bij de oude Rendlbahn is dus niet de parkeergarage bij de nieuwe Rendlbahn, maar bedankt voor je bijdrage

GIGI Is het nog wat geworden met het parkeren in Sankt Anton?

Nee.

St. Anton was dicht namelijk, en alles waarvoor we kwamen was verplaatst naar Ischgl. Daar heb ik de auto gewoon in de parkeergarage onder de Silvrettabahn gezet.

@GiGi

Zag in ander topic (helmen) dat Karlijn haar diploma heeft behaald. Hoe waren de omstandigheden? Waar viel uiteindelijk te skiën.

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

@GiGi

Was iets te snel, had je bovenstaande antwoord niet gelezen. Ach Ischgl is toch ook geen straf

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

Geen idee. Ben niet van de apres-ski. Mij zul je in geen van beide aantreffen.

Plaats een reactie