St Anton 15 t/m 18 december

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Vanochtend vroeg in de auto gestapt voor een lang weekend St Anton. Heenreis verliep voorspoedig tot de Arlbergpass net voor St Anton. Deze laatste 15 km gigantische sneeuwval gehad. Kettingen waren voor auto’s niet verplicht, maar de meerderheid stond met doorspinnende banden stil op de helling. Eindelijk hebben we eens voordeel gehad van 4wd in de X5 — we reden probleemloos zonder kettingen naar boven :) Had er wel sneeuw verwacht (pas is bijna 1800 m.) maar niet zo enorm veel.

Snel skispullen aangetrokken in het appartement om net na het middaguur de pistes rondom St. Anton te verkennen. Tot onze verbazing kwamde zon ook nog even kijken maar dat was van korte duur. Het trok snel weer dicht en daar was de sneeuw weer.

De pistes liggen er goed bij op wat matige plekken met wat gras na. Vond wel dat er nog relatief veel pistes dicht waren. Ondanks dat toch een heerlijke middag geskied. Voor morgen en overmorgen voorspelt men tussen de 20 en 40 cm per dag. Nu maar hopen dat het niet te hard waait…

Keep us posted, leuk om te lezen! Veel plezier!

Zeker leuk! Morgen wat foto’s erbij? ;)

Hier een fotootje hoe het was op de Arlbergpas… Rest van de dag fototoestel niet meegenomen. Morgen uiteraard wel :)

null

@Paskal Leuk om eindelijk weer eens wat te lezen over een oostenrijks gebied (mijn favoriete gebied, by the way…) in tegenstelling tot de eindeloze frankrijk georienteerde verhalen hier op frankrijksporters uhh wintersporters.nl.

De Arlbergpas kan bij hevige sneeuwval idd. wel lastig zijn.
Goed te lezen dat de omstandigheden redelijk tot goed zijn en absoluut nog gaan verbeteren.
Van mijn kant nog veel plezier en goede omstandigheden toegewenst!

Mocht je nog avondvertier gaan zoeken in de Postkeller (onder hotel Post) dan mag je ze daar de groeten doen van mij…hahaha En dan vooral aan Monica achter de bar!

Show your skills at the white hills

@Ride Highlife

Volgens mij let je echt niet genoeg op, er zijn meerderer bloggers die veel over Oostenrijk schrijven. Alleen Rogier is gebasseerd en Frankrijk minded. Volgens mij heb je geen flauw idee waar je het over hebt.

check de posts van ondermeer:
Geertje - Oostenrijk: https://www.wintersport.nl/team/75
Martin - Oostenrijk: https://www.wintersport.nl/team/74
Frans - Sauerland: https://www.wintersport.nl/team/79

to ski or not to ski, thats no question

@Simon Het lijkt mij dat iemand die hier op wintersporters.nl al zo,n 200 weken " lid" is toch minimaal net zo goed weet waar hij het over heeft als een "lid" wat pas 10 weken actief is…?!! Verder is het mijn persoonlijke mening dat ik met name aan de hand van de reacties op o.a. sneeuwmeldingen van Roel redelijk vast kan stellen dat veruit de meeste reacties van mensen zijn die nogal erg Frankrijk "aangelegen" zijn.
No offence at all, maar ik denk dat je dit niet kunt ontkennen…

Verder wil ik er geen woorden meer aan wijten en wens ik iedereen de beste sneeuwcondities en plezier toe in zijn favoriete gebied en voel jullie vooral niet aangevallen als er iemand met een voorkeur voor Oostenrijk (en Zwitserland) reageert in een Oostenrijks georienteerd topic.
Voor de topicstarter lijkt het mij ook leuker als er inhoudelijk reply wordt gegeven op zijn verhaal of onderwerp !

St. Anton 16 december:

Inmiddels sneeuwt het al uren als een dolle hier in het dal. Sinds gisteravond is de auto bedekt onder een vers laagje sneeuw van een ruime 15 cm. Ben benieuwd hoe het boven is. Vrees dat het daar nog harder sneeuwt en dat het zicht minimaal zal zijn. Maar één ding is zeker: het zal de kwaliteit van de pistes zeker ten goede komen :)

Is er veel wind ?

Hier in het dal is het windstil en valt de sneeuw kaarsrecht naar beneden. Hoe het boven is zal ik vanavond posten. Nu snel richting de pistes :)

haha, zicht of geen zicht, ik ben jaloers, Paskal! veel plezier! Over een weekje ga ik ook die richting op, ben benieuwd hoe het dan gaat zijn.

@ Ride Highlife: volgens mij is de verhouding Oostenrijk-Frankrijk hier redelijk in evenwicht. Verder ben jij degene die hier een punt van maakt, dus de laatste regel in je bericht lijkt me vooral voor jezelf van toepassing.

Running against the wind

leuk zo wat directe updates te lezen en zien (foto’s) van mijn favoriete bestemming. Voor mij duurt het nog ff (4wk) voor ik richting de Arlberg cros, kan moeilijk wachten tot het zover is. Zeker met die mooie verhalen, webcambeelden en foto’s…

@Paskal
Dat zijn mooie berichten, ik volg de webcams ook dagelijks. nog 8 weken voor ik er (1ste keer) heen ga. Keep us posted.

@Simon Het lijkt mij dat iemand die hier op wintersporters.nl al zo,n 200 weken " lid" is toch minimaal net zo goed weet waar hij het over heeft als een "lid" wat pas 10 weken actief is…?!! Verder is het mijn persoonlijke mening dat ik met name aan de hand van de reacties op o.a. sneeuwmeldingen van Roel redelijk vast kan stellen dat veruit de meeste reacties van mensen zijn die nogal erg Frankrijk "aangelegen" zijn.
No offence at all, maar ik denk dat je dit niet kunt ontkennen…

Verder wil ik er geen woorden meer aan wijten en wens ik iedereen de beste sneeuwcondities en plezier toe in zijn favoriete gebied en voel jullie vooral niet aangevallen als er iemand met een voorkeur voor Oostenrijk (en Zwitserland) reageert in een Oostenrijks georienteerd topic.
Voor de topicstarter lijkt het mij ook leuker als er inhoudelijk reply wordt gegeven op zijn verhaal of onderwerp !

Ride Highlife op 16 dec. 2011 01:33

Hmm na nog eens nalezen kom ik tot de conclusie dat mijn reactie misschien niet zo netjes was, mijn excuses daarvoor.

Wel wil ik opmerken dat wanneer je lid bent geworden volstrekt irrelevant is aangezien je daarvoor al een hele tijd als niet lid gepost en gevolgd kunt hebben.

En daarnaast ben ik het pertinent oneens met je stelling dat deze site of haar volgers alleen maar Frankrijk minded is. Ik durf zelfs te stellen dat meer dan de helft van de bezoekers naar Oostenrijk gaat. Maar goed daarvoor zijn het meningen natuurlijk.

to ski or not to ski, thats no question

Leuk om te lezen dat goed gaat daar. En goed om te weten dat er een sneeuwschep is meegegaan… Veel plezier en tot de volgende update!

@ Ride Highlife: Verder ben jij degene die hier een punt van maakt, dus de laatste regel in je bericht lijkt me vooral voor jezelf van toepassing.

basso op 16 dec. 2011 09:50

@basso Dan denk ik dat je toch over de eerste reactie na mijn eerste reply heen heb gekeken…?
Met name mijn tekst waarvan jij vindt dat hij vooral op mijzelf van toepassing is, is gebaseerd op bovengenoemde reactie waarbij ik sterk het gevoel had dat de focus meer lag op het bekritiseren van mijn niet echt relevante persoonlijke mening dan daadwerkelijk een inhoudelijke reply geven op het onderwerp van Paskal.
Blijkbaar heb ik met het uiten van mijn persoonlijke gevoelsmatige mening op een paar ‘‘lange tenen’’ getrapt.

Mijn nederige excuses hiervoor !!

Show your skills at the white hills

@Simon & @ride high life ga svp per mail dit soort discussies uitvoeren en vervuil mijn live topic vanuit St Anton er svp niet mee!

Veel plezier!!

@Simon & @ride high life ga svp per mail dit soort discussies uitvoeren en vervuil mijn live topic vanuit St Anton er svp niet mee!

Paskal op 16 dec. 2011 18:26

@Paskal Heb je helemaal gelijk in en is ook absoluut niet de intentie geweest !

Show your skills at the white hills

We wachten met smart op je nieuwe update. Hoe viel de sneeuw boven? Recht naar beneden?

St. Anton 16 december deel 2.

Zoals hierboven al geschreven had het voordat wij gingen skiën al uren lang gesneeuwd. Bij het ontbijt was dit het uitzicht vanuit ons appartement.

null

In het dal was het windstil maar ook bovenaan de Galzig-lift waaide het nauwelijks. Uiteraard sneeuwde het flink maar het zicht was lang niet slecht. Hieronder mijn vriendin op de Osthang.

null

Geen idee hoeveel verse sneeuw er boven bij is gevallen maar 30 cm was het zeker. Doordat het zicht prima was hebben we heerlijk kunnen skiën. Het zicht wisselde echter van minuut tot minuut. Aan een drankje zittend bovenaan de Galziglift was dat goed te zien.

null

Vandaag de Galzig-kant van St Anton bekeken en oa naar St Christoph geskied. Redelijk laat aan de lunch gegaan. Rond 14u was het zicht onderin bij St Anton prima zoals je op onderstaande foto kunt zien. Het sneeuwde zelfs niet meer.

null

In de Mooserwirt heerlijk gegeten, dus niet alleen als après-skibar is hij prima maar ook zeker als lunchlokatie.

null

Hoe snel het weer kan veranderen werd toen wel duidelijk. Eenmaal weer boven was het zicht nihil en sneeuwde het weer als een dolle. Nog een keer naar St Christoph naar bendeden gegaan maar eigenlijk was de lol er wel af.

Al met al toch lekker kunnen skiën. Door het dikke pakke verse sneeuw liggen er natuurlijk bulten op de pistes maar het is prima te doen. Ik vond wel dat er nog steeds veel pistes dicht waren en dat dit lang niet altijd goed aangegeven was. Off-piste is nu natuurlijk geweldig. Overal zie je mensen onde de liften door skiën en tussen de bomen uit komen.

Sfeerplaatje vanuit St Anton:

null

Het blijft hier inmiddels maar doorsneeuwen. De verhalen in het weerbericht van Roel dat Oostenrijk niet zoveel sneeuw krijgt kan ik niet bevestigen. Mijn auto heeft hier 1 dagje gestaan en zag er aan het eind van de middag zo uit:

null

Inmiddels ligt daar al weer flink laagje bovenop. Op de volgend link vind je nog een paar fotootjes van vandaag: https://picasaweb.google.com/117762395190772588280/StAnton16…

Als het zo hard doorsneeuwt als nu (wat wel de verwachting is) dan liggen er morgen weer tientallen verse centimeters bij.

Het lijkt vanaf mijn Ipad alsof een paar foto-linkjes het niet goed doen, maar bewerken van de post op een Ipad wil niet echt :(. Gelukkig zijn ze wel terug te vinden in het album :)

Leuk om te lezen! Have fun!
Zal eind december m’n live verslagje van Alpbach posten ;-)

immer gerade aus

Leuke reportage met mooie foto,s; vooral de laag sneeuw op je wagen is indrukwekkend te noemen.
Trouwens geinig om de Mooserwirt eens te zien met een minder druk bezocht terras.

Veel plezier nog en nieuwe foto,s en repo,s zijn altijd welkom; dit zijn de mooie dingen om te zien.

Show your skills at the white hills

Lech 17 december:

Eigenlijk kan ik heel kort zijn vandaag… Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Inmiddels sneeuwt het hier al vanaf do.ochtend aan één stuk door.

Vandaag voor het appartemen in de bus gestapt naar Lech. Onderweg kom je door St. Christoph wat nog meer sneeuw had gekregen. Aan de bulten kon je zien dat er auto’s stonden, maar de auto’s zelf waren compleet onder de sneeuw verdwenen.

null

Ondanks de sneeuwval kun je hier in Oostenrijk prima skiën en zijn zeer veel liften open. Da’s iets wat je momenteel van veel gebieden in Frankrijk niet kunt zeggen. Op de piste zat je regelmatig tot je knieën in de sneeuw zoveel sneeuw was er gevallen. Gelukkig was het zicht goed dus konden we lekker wat afdalingen maken. Het levert wel mooie plaatjes op met al die sneeuw op de bomen.

null

Het was wel merkbaar drukker dan de afgelopen twee dagen maar wachtrijen voor de liften waren er gelukkig niet. De pistes in Lech zijn duidelijk een stuk breder dan in St Anton.

null

Tussen de middag lekker gegeten in Oberlech waarna het nog harder begon te sneeuwen. We zijn hier echter niet om in het appartement of in een kroeg te zitten dus we zijn stug door blijven skiën tot 16u.

null

Eenmaal bij het appartement was de X5 ook een aardig eind verdwenen onder de sneeuw dus die hebben we maar eens wat schoongemaakt anderz wordt het wel een hele berg.

null

null

Morgen weer naar Lech want da’s ons prima bevallen. Helaas overmorgen weer naar huis… op een dag dat de zon gaat schijnen :(

Meer foto’s van vandaag vind je hier:
https://picasaweb.google.com/117762395190772588280/StAnton17…

Jaloers!!!

Ziet er uit als in m’n dromen. Dan zou morgen overigens wel de zon gaan schijnen. Ik hoop voor jullie ook.

Wederom mooie (jaloersmakende) plaatjes.
De pistes in Lech zijn wat breder en makkelijker dan die van St.Anton. Persoonlijk vind ik het gebied van Lech op een of andere manier wat relaxter en sfeervoller overkomen.

Het is wel bizar te zien hoeveel sneeuwval er is in St.Anton t.o.v. Serfaus/Fiss wat hemelsbreed helemaal niet zo ver weg ligt.
Helaas moet ik nog even geduld hebben voordat ik met vriendin en zoontje naar Fiss gaat (krokusvakantie), maar ik sluit niet uit dat ik in de tussenliggende tijd nog een aantal dagen St.Anton ga pakken, want die foto,s hebben mij echt lekker gemaakt.

Show your skills at the white hills

St Anton 18 december:

Gordijnen open en het sneeuwde nog steeds. Met groot materieel werd de Arlbergpas sneeuwvrij gemaakt.

null

Vandaag wederom naar Lech geweest. Door de vele sneeuw uiteraard prima pistez en off-piste mogelijkheden te over maar doordat het nog steeds sneeuwde was het zicht beperkt.

null

Maaaar ook aan de sneeuwval kwam na 72u van sneeuwen aan één stuk ook een einde. Uiteraard waren de condities toen super.

null

Rond de middag terug naar St Anton gegaan om bij de Mooserwirt weer heerlijk te eten. Wachten op de bus in Lech…

null

Voor de vakantie haddeb we in de reviews over dit gebied al gelezen dat je bij St.Anton soms wel heel erg veel moet prikken. Tot op heden viel ons dat mee, maar nadat we bij de Arlenmäderwaren geweest waren we er helemaal klaar mee. Wat een ellende om daa te komen en weer terug te komen :(

null

De pistes in St.Anton lagen er oom een stuk minder bij dan in Lech wat met name te wijten is aan de stijlere pistes waardoor er meer bulten ontstaan. Op onderstaande blauwe piste zou ik geen beginner mee willen nemen…

null

Aan het slot van de dag uiteraard nog even bij de Mooserwirt aan de après ski gegaan. Het was er gezellig druk. Kan me voorstellen dat het in het hoofdseizoen iets te veel van het goede is.

Omdat er voor morgen zeer mooi weer wordt voorspeld, hebben we besloten om nog een dag langer te blijven. Morgenvroeg met de auto naar Lech om daar als één van de eersten op de piste te staan :)

Meer foto’s van vandaag vind je hier: https://picasaweb.google.com/117762395190772588280/StAnton18…

Sorry voor de links naar sommige foto’s die het soms blijkbaar niet even goed doen. Helaas is er vanaf de Ipad ook niks aan te veranderen omdat scrollen in het ini-mini-typ-venstertje niet mogelijk is bij gebrek aan een schuifbalk. Maar in de link vind je alle foto’s wel terug :)

Oh ja, inmiddels sneeuwt het hier alweeeer…

Lekkere plaatjes weer. Ik wil altijd wel zo’n dennenbomen in m’n tuin. Viel Spass morgen!

Deze plaatjes zijn zeer slecht voor mijn werklust, maar blijf ze vooral plaatsen!!

Nog 8 weken wachten, zucht.

PS. Weet je nog waar die "prikstukken" zijn(pistenummer)?

Plaats een reactie