Pettneu of Schrocken

Dit onderwerp gaat over de bestemming Sankt Anton am Arlberg

Hallo mensen wie kan mij adviseren, ik heb een mooi appartement in Pettneu geboekt.
Vrienden van mij verblijven in Schrocken helemaal aan de andere kant dus.
Hoelang duurt het om bij elkaar te komen bv in Lech of St Anton?
Kan je met de auto nog gratis parkeren of wat zijn de kosten hiervan ongeveer?
Zijn de bergpassen rond 16 februari open en goed te doen?
Hoelang duurt het om met de skibus van Petneu naar Lech te komen?
Of is het slimmer om appartement om te boeken naar Schrocken??

Alvast hartelijk dank voor jullie advies ; )

Elkaar een keer treffen moet een probleem zijn. Als het doel is veel tijd met elkaar door te brengen dan zou ik omboeken.
Het is best een tochtje om in Lech te komen.
De pas is niet open in de winter, dus verder dan Lech kom je niet met de auto. Rijden van Pettneu naar Schrocken is dacht iets van 2 uur…

Omboeken, dit is te moeizaam. Er is geen directe skibus Pettneu-Lech, je moet overstappen in St.Anton.
Verder is ook de liftverbinding nu eigenlijk niet optimaal, er zijn veel wachttijden gekomen en piste-bottlenecks (er gaan teveel mensen vanuit St.Anton richting Zürs). Er moet echt nog eea verbeterd worden om dit een geslaagde verbinding te noemen…
De lift tussen Schröcken en Lech gaat dicht bij harde wind.
Over Schröcken: heeft z’n pittoreske kant, maar het dorp is heel klein, met wat verspreide huizen langs de bochtige eerste kilometer van de Hochtannbergpass. Het is een stevige rit omhoog naar de eerste skilift

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 29 sep 2018 10:38

Als je elke dag samen veel tijd wil doorbrengen, omboeken. Maar als je gewoon bv. eens samen wil lunchen, perfect mogelijk. Meeste centrale punt lijkt me Zürs voor beiden. Als jullie beiden 9u eerste lift nemen, is het perfect mogelijk daar samen rond 11u aan te komen, maar rond 14u/14u30 zouden jullie al moeten terugkeren. Weg Lech Warth is idd dicht. Parkeren is gratis op alle parkings in Warth en Stuben en aan de Trittkopfbahn in Zürs. Lech centrum en Sankt Anton betalend. Busverbindingen niet ideaal.
Weg vanuit Schröcken naar lift is stevig klimmen, maar wordt goed/maximaal opengehouden. Enkel bij extreme sneeuwval mogelijks tijdelijk dicht…

Wel mooie adviezen.
Ik zou samen in Pettneu gaan zitten.(goede busverbinding naar Anton)
Schrocken lekker laten voor wat het is.
Je hebt daar echt niets te zoeken.

Plaats een reactie