Nieuwe Madlochbahn voor seizoen 2019/20!!!

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Goed nieuws voor alle Arlberg fans: de lang verwachte nieuwe Madlochbahn is aangekondigd voor het volgende seizoen, 2019/2020
Komende zomer wordt er een 10 persoons gondelbaan gebouwd naast de bestaande Seekopf-vierzitter in Zürs (die blijft staan). Middenstation op Seekopf, en door naar Madloch.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 06 okt 2018 19:24

Vind dit spijtig, de tweezitter had zijn charmes.

Voor de doorstroming zal het wel een hele verbetering zijn. Die Madlochbahn is toch wel een bottleneck in het gebied.

Voor de doorstroming zal het wel een hele verbetering zijn. Die Madlochbahn is toch wel een bottleneck in het gebied.

GiGi op 7 okt 2018 13:52

Wat een echte bottleneck voor het Arlberggebied is, zijn de gestegen prijzen. Een prijsstijging van de hotelprijzen van 10 tot 15% ten opzichte van vorig jaar zijn niet uniek. Lech is druk bezig zich uit de markt te prijzen. Jammer. Misschien leuk om daar eens aandacht aan te schenken.

Hét gebied om lopen met ski’s te oefenen. Van de ene lift naar de andere lift.

@Ronaldski
Is het niet verstandiger om het prijsbeleid aan de Lechers zelf over te laten? Ze zijn niet simpel daar, en hebben al wat jaartjes ervaring. En tamelijk succesvol…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 07 okt 2018 21:09

Hmm, weer een stukje charme minder. Vond het wel wat hebben met dat korte schussstukje naar de 2-zitter. Hoop wel dat Madloch afdaling de toevoer aan kan. En die tweezitter bij Zug, daar waar al die bh’s in de bomen hangen, die zullen ze dan ook moeten uitbreiden denk ik?

*keep cool and relax...*

Hmm, weer een stukje charme minder. Vond het wel wat hebben met dat korte schussstukje naar de 2-zitter. Hoop wel dat Madloch afdaling de toevoer aan kan. En die tweezitter bij Zug, daar waar al die bh’s in de bomen hangen, die zullen ze dan ook moeten uitbreiden denk ik?

DerGraf op 7 okt 2018 21:53

Over die dalafdaling maak ik me ook zorgen, het is er nu al vaak chaos. Dat zal er niet op verbeteren bij een grotere aanvoer.

An sich is de piste wel breed genoeg, zeker bij het middenstuk maar er zal waarschijnlijk wel drukte ontstaan bij de 2 paden bovenin en later bij het bosgedeelte. Wellicht dat ze een 2e piste aanleggen die via de andere kant van de berg gaat?

*keep cool and relax...*

Er komt zeker geen nieuwe piste.
Ik vermoed ook aanpassingen bij de verschillende bottlenecks.

Er komt zeker geen nieuwe piste.
Ik vermoed ook aanpassingen bij de verschillende bottlenecks.

Wunderkammer op 8 okt 2018 09:55

Wunderkammer, dank voor de info. Ik ben erg benieuwd hoe ze die bottlenecks willen aanpassen want er is weinig ruimte. Vooral dat “bochtje” bij het middenstuk, dat is nu soms al aardig druk.

Weet jij misschien of ze die nieuwe lift laten eindigen waar nu de tweezitter eindigt of zouden ze hem iets door trekken en daarmee dat schuss- en (later) prikstuk overslaan?

*keep cool and relax...*

Nee dat weet ik niet; had 'm ook bedacht, dat iets verder gelegen bergstation. ;-) Maar wellicht lastig.
Het enige dat ik nog weet is dat de Zürserseebahn verdwijnt.

Ach, gaat ie weg? Weer een stukje charme minder. Vroeger met het busje naar de Milchbar om via de Zürsersee het rondje Lech te voltooien. Zal dan nog drukker worden bij de Seekopfbahn, ben heel erg benieuwd hoe ze die stromen willen gaan managen.

*bericht bewerkt door DerGraf op 08 okt 2018 10:21

*keep cool and relax...*

De Madlochbahn wordt een 10 persoons gondel. De Zürsersee is een vierzitter!
De Zürserseebahn vond ik altijd vervelend, inclusief de skibrug. Busje Milchbar ken ik niet. De Zürsersee sleeplift, ok, dat was charme
Ik word oud ;-)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 08 okt 2018 10:32

Een sta of een zitgondel?

Als ik de thread op alpinforum goed begrepen heb zal de liftcapaciteit van het stuk richting Madloch niet groter worden dan nu: er zou namelijk een gelijkaardig systeem komen als bij de Flexenbahn, waarbij slechts de helft van de kabines vanuit het middelstation dat aan de Zürsersee komt zullen doorgaan naar het Madloch.
Momenteel heeft de Madlochlift een capaciteit van 1440 pers/u, het stuk van de Flexenbahn richting Trittkopf zit aan 1200 pers/u, dus als dat inderdaad vergelijkbaar gaat zijn dan zal de capaciteit zelfs verkleinen en hoeft er helemaal niet aan uitbreiding van de afdaling worden gedacht…
Het enige voordeel zal extra comfort zijn.
Wat ik misschien wel nog zie gebeuren is dat ze het bergstation wat boven het Madloch positioneren, waardoor er een ook een piste terug naar de Muggengrat lift zou kunnen worden gemaakt

Dank voor het lezen Skiwi,heb er ook op gekeken maar de thread in (slang)Duits was mij even teveel ;-)
Jij bedoelt de aankomst meer naar rechts (en hoger)? Een piste naar Muggengrat zou wel handig zijn want als je nu terug skiet naar de Zursersee moet je flinke stukken prikken.

*keep cool and relax...*

Busje Milchbar ken ik niet.

Wunderkammer op 8 okt 2018 10:27

Ik bedoel een bus(je) vanuit Alpe Rauz/St. Anton, toen de Flexenbahn nog niet bestond. We stapten toen altijd uit bij de Milchbar voor een koffietje. Sleepliftje kan ik me niet meer goed herinneren of mijn geheugen laat me in de steek 🤭

*keep cool and relax...*

De details van de lift zijn nog onduidelijk. Zou ook niet teveel lezen in de genoemde aantallen in Alpinforum. Er is sprake van een geavanceerd instapsysteem zoals bij Trittkopf/Flexen. Dit suggereert dat deze lift ook wel wat meer is dan alleen een gewone recht-toe-recht-aan lift met een middenstation.
Een ‘hoger’ bergstation om Muggengrat te bereiken is -excusé- echt een beetje onzin, dat gaat dan nog steeds niet, landschap laat het niet toe.
En er komen gewoon geen nieuwe pistes, dat is milieu-wettelijk extreem moeilijk (veel moeilijker dan een lift)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 08 okt 2018 21:56

@DerGraf
Zürserseebahn was ooit Zürserseelift (tot in jaren 90). Dat was lang voor het blauwe busje Alpe Rauz-Lech…die ook alweer voorbij is ;-)

kunnen ze niet beter een systeem maken als de Weibermahd / auenfeldjet

Wordt de Schindlergrat ook niet vervangen of is dat een visioen wat ik vannacht gehad hebt? Dacht het ergens gelezen te hebben.

@Tim. Yes, klopt, Schindlergratbahn is ook voor volgende zomer aangekondigd.
Ook een gondelbaan, die doorloopt over de Schindlergrat (huidige bergstation, wordt ‘middenstation’ voor de Schindlercouloirs etc) naar het begin van de Schindlerkar en Mattun routes, bij de Vallugasleeplift. Zo wordt het smalle pad daarboven ontlast.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 30 okt 2018 19:26

Waardeloze lift… De madloch afdaling is met de tweepersoonslift in het hoogseizoen al ongelooflijk druk, dit zal de afdaling niet ten goede komen…
Beter was een 10 persoons gondel vanuit Zug geweest

Gang is alles

Plaats een reactie