Dal: 200 cm. - Berg: 545 cm.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Geen woorden ;-)

Niet normaal meer!

Piste riderrrrr

De 21ste kom ik eraan… Hopen at er dan nog wat ligt… :)

De 21ste kom ik eraan… Hopen at er dan nog wat ligt… :)

Farid op 9 jan. 2012 11:27

Nee, dat is dan allemaal al lang weg…

Ligt er bij ons ook, in de breedte :-)

Zolang ik er aanstaande zaterdag maar kan komen vind ik het prima! En een beetje zon en meer geopende pistes graag!

@Martin: hoe is het nu in St Anton?

"…" Nee, dat is dan allemaal al lang weg…

Jeroen op 9 jan. 2012 11:30

Ja dat zou best eens kunnen… maar hopen dat er voor die tijd nog wat bij valt… ;)

Eerst zien, dan geloven :-) Plaatjes graag ! Maar niet die uit Japan

Oké dit is veel, maar echt uitzonderlijk ook weer niet voor de arlberg. Vroeger was het zelfs gebruikelijk dat er boven in st anton 5-6m lag.

@Niels de IJsbeer,
Hoe vroeger bedoel je Niels? Ik kom er al sinds 1992, en zo vroeg zo veel, dat heb ik nog niet meegemaakt. En 200 cm in het dal is voor Lech al bijzonder, maar voor St.Anton (want daar gaat in dit report om) kan ik het me niet herinneren.

Ik word gek, ik kan bijna niet thuis blijven zitten. Iemand iets te doen volgende week of zo? Anders gaan we er even heen ;)

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Bewijs?
Geen actuele foto, maar één van 21 december jl., uit Lech, bushokje bij de kerk (1444 m.). Er is nog wat bijgekomen sindsdien…
Vandaag 230 cm, het lijkt me gezien de foto niet gelogen

null

dit is niet normaal meer, normaal ligt er tussen de 1m en 2.5 m nu is dit verdriedubbeld.

Klassiek Lech beeld, maar nu extra mooi:

null

Leuke foto’s. Toen wij er waren voor de kerst kiepten ze de sneeuw nog met buldozers in het water, maar dat heeft nu ook geen zin meer :)

Kan niet wachten, vrijdagochtend vertrekken we richting St Anton

@Niels de IJsbeer,
Hoe vroeger bedoel je Niels? Ik kom er al sinds 1992, en zo vroeg zo veel, dat heb ik nog niet meegemaakt. En 200 cm in het dal is voor Lech al bijzonder, maar voor St.Anton (want daar gaat in dit report om) kan ik het me niet herinneren.

Langerzug op 9 jan. 2012 13:11

Dat treft, wij hebben hier thuis een video liggen waarop het informatiebord aangeeft dat er op de top 650cm ligt. 1993 geloof ik, ik zal het nog eens na checken. Dan moet jouw lange termijn geheugen je even in de steek gelaten hebben. Ik heb trouwens ook al dikwijls gehoord dat dit ongeveer 20 jaar terug eerder regel dan uitzondering was.

@Niels: Je noemt 1993, maar dat zegt niks. Ook in 1999 lag er 700 cm. Maar dat was eind februari/begin maart.
Het bijzondere is dat we nu begin januari zitten, met zoveel sneeuw.

By the way: Opmerkelijk is dat St.Anton tegenwoordig niet meer de maxima vanaf de Vallugagrat (2650 m.) communiceert, maar die vanaf de Galzig (2200 m). Op de Valluga ligt momenteel 595 cm…

@Niels: Je noemt 1993, maar dat zegt niks. Ook in 1999 lag er 700 cm. Maar dat was eind februari/begin maart.
Het bijzondere is dat we nu begin januari zitten, met zoveel sneeuw.

op 9 jan. 2012 19:32

Daar heb je een punt. Maar als Langerzug stelt dat in stanton nog nooit zo veel sneeuw gelegen heeft, dan is hij mis.

PS: Als je reageert, doe het dan niet anoniem.

@Niels, sorry, it was me! :-)

Manfred Bauer von der ZAMG äußert sich zur aktuellen Schneesituation wie folgt: “An einigen unserer Wetterstationen wurde in den letzten 30 Jahren nicht mehr so viel Schnee im Jänner gemessen, in Nauders und Galtür sogar in den letzten 60 Jahren nicht. Nimmt man nicht die Schneehöhe, sondern die Neuschnee-Summe der letzten vier Tage, also wie viel Schnee jeden Tag in Summe dazugekommen ist, sieht man ebenfalls wie ungewöhnlich dieses Ereignis ist: Am Arlberg zum Beispiel sind diese Vier-Tages-Neuschnee-Summen alle 5 bis 10 Jahre zu erwarten, Richtung Reschenpass überhaupt nur alle 20 bis 25 Jahre.”

Wat zegt tie allemaal?

Wat zegt tie allemaal?

Jeroen op 10 jan. 2012 08:17

Dat er veel sneeuw ligt

Nederlands is echt een Duits dialect hoor:

An einigen unserer Wetterstationen wurde in den letzten 30 Jahren nicht mehr so viel Schnee im Jänner gemessen

Aan (bij) enige (enkele) van onze weerstations werd in de laatste 30 jaar niet meer zo veel sneeuw in januari gemeten

Wauw, wat een hoop sneeuw.

Ik ga met een stel vrienden van 20 t/m 23 januari. Aan sneeuw geen gebrek.

Plaats een reactie