Hoe lang doe je over skiënd van Schröcken naar Oberlech?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Hallo,
Hoelang doe je over (skiënd uiteraard) van Schröcken (dal-lift) naar Oberlech? Ik hoor 't graag!
Bedankt voor jullie ideeën!

Zie reactie in je ander topic.

When life gets too complicated.... SKI

15 a 20 minuten denk ik

15 a 20 minuten denk ik

Droes op 8 mrt 2020 20:36

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d6a2f4de305e1271e6fdb6d4...

When life gets too complicated.... SKI

Buswerk toch? Was ooit een liftje van Schrocken naar skigebied, niet terug, maar die bestaat al even niet meer voor zover ik weet.

Volgend jaar zou er terug een lift zijn vanuit Schrôcken volgens een plaatselijk bericht in de krant vorige maand ???

Born to run. B.S.

Er is nooit een lift geweest vanuit Schrocken. Er staat er wel eentje gepland om te gaan bouwen.

When life gets too complicated.... SKI

Er is nooit een lift geweest vanuit Schrocken. Er staat er wel eentje gepland om te gaan bouwen.

Alex op 9 mrt 2020 08:07

Klopt: plannen bestaan al sinds 2012 en staat effectief gepland maar zonder specifiek jaartal:https://www.skiresort.de/skigebiet/st-antonst-christ…

Reken toch een 10 à 15-tal minuten om vanuit Schröcken naar de Warth skiliften te geraken. Een 7-tal minuten om de Saloberkopf op te geraken vanwaar je de piste richting Lech neemt. Vervolgens de verbindingslift Ausenfeldjetkabine nemen. Hoeveel tijd dit allemaal in beslag neemt, kan ik moeilijk inschatten wat maar 1x gedaan. Hopelijk kunnen andere Wintersporters dit beter inschatten…

Skibus Schröcken-Saloberjet: 15 minuten
Saloberjet: 5 minuten
Afdaling naar Auenfeldjet: 5-10 minuten
Auenfeldjet: 15 minuten
Afdaling naar Oberlech: 5 minuten

(Optimale schema, excl. wachttijden, toilet, skischoenen vastzetten, lopen van bus naar lift, de weg zoeken, trage skiërs etc etc 😇)

Schröcken is een geheel van gehuchtjes. Verwacht er vooral niet teveel van en let op de locatie van je acco…

Ook belangrijk: de Auenfeldjet (gebruik je heen-en-terug, er is geen piste) gaat dicht bij harde wind. Mocht je dan in Lech zijn, dan kun je alleen met taxi of bus terug, ritje van 1,5 - 2 uur

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 09 mrt 2020 09:13

@Wunderkammer
👌👍👏

Born to run. B.S.

Hallo,
excuses voor mijn wat gebrekkige info in de vraag.
De vraag was inderdaad hoeveel tijd het vergt om vanuit Schröcken met auto/bus/liften en skiënd in Oberlech te komen. Wunderkammer (who else…?) en ook Wimaerts hebben een duidelijk antwoord gegeven.

@Wunderkammer: zou jij het aandurven om kinderen in Oberlech te laten lessen als je in de Kerstvakantie in Schröcken (of Warth) verblijft? Of is dat een te groot risico ivm eventuele sluiting van de Auenfeldjet?

Er is nooit een lift geweest vanuit Schrocken. Er staat er wel eentje gepland om te gaan bouwen.

Alex op 9 mrt 2020 08:07

Ok, is er wel een afdaling naar maar geen lift terug dan? Is al even geleden dat ik daar was en Schrocken wordt altijd gepasseerd.

@kapitein
Ja dat risico is veel te groot. Wind, sneeuwval en lawinegevaar zijn in dit gebied zeer reële factoren die tot liftsluiting of algemeen te lastige omstandigheden kunnen leiden. Het is ook gewoon een forse afstand, in grotendeels boomvrij gebied.
Je kids bij Salober in de skischool en jullie overdag naar Lech kan wel, op een mooie dag. Maar geen gezamenlijke lunch dan.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 09 mrt 2020 11:13

Bedankt!

@Wunderkammer mooie bijdrage.
Mag ook wel eens uitgesproken worden 👍

Ok, is er wel een afdaling naar maar geen lift terug dan? Is al even geleden dat ik daar was en Schrocken wordt altijd gepasseerd.

Userd op 9 mrt 2020 10:31

Er is wel een dalafdaling naar Schrocken, maar idd geen lift terug. Je kunt met de bus terug richting Salober/ Jageralp/ Warth.

When life gets too complicated.... SKI

@Wunderkammer[/mention]: zou jij het aandurven om kinderen in Oberlech te laten lessen als je in de Kerstvakantie in Schröcken (of Warth) verblijft? Of is dat een te groot risico ivm eventuele sluiting van de Auenfeldjet?

kapitein op 9 mrt 2020 10:25

Ik zou de gok niet wagen, maar waarom zou je je kinderen in Oberlech laten lessen terwijl dat aan de kant van Warth ook prima kan.

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie