Van Lech naar Arlberg en terug?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Hoi,

Is het mogelijk om van Lech naar Arlberg te skieen en weer terug?
Zonder het nemen van ski routes?

Dank voor de antwoorden.

Is mogelijk maar niet zo interessant.
Veel tijd in de lift staan.
Gaat allemaal van de effectieve ski tijd af.
Er zijn veel mooiere pistes te vinden.

Ja, het Arlberg gebied is sinds een paar jaar verbonden.
Arlberg is overigens de naam van het hele gebied, waar ook Lech dus toe behoort. Wellicht bedoel je van Lech naar St.Anton?
Anyway, het is dus verbonden. Er zit wel een skiroute (‘Madloch’) tussen die je moet nemen, maar deze is -indien geopend- altijd geprepareerd. Is vergelijkbaar met een pittige rode piste. Is doorgaans in het voorseizoen gesloten wegens te weinig sneeuw, ze streven ernaar ‘m te openen rond Kerst.

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 05 sep 2020 21:28

Veel lifttijd inderdaad, maar eenmaal boven in Lech liggen er (vind ik) wel een paar prachtige verbindingspistes naar Zürs. De lekkerste afdalingen liggen wat mij betreft niet in Lech zelf, maar meer aan de kant van Sankt Anton en dan het liefst Rendl en Stuben.
Zoek je skiroutes, het barst er van, voornamelijk aan de kant van Warth/Schröcken.

Er zijn in Lech zelf, en Zürs, heel veel mooie pistes en routes.
Echter wanneer je uit St.Anton komt, heb je simpelweg geen tijd om die te doen, en te leren kennen…
Aan de kant van Warth-Schröcken liggen relatief weinig (!) skiroutes…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 08 sep 2020 16:16

@Wunderkammer heeft gelijk.
Daarom gaan wij vanuit Anton met de auto met 4 personen of 7 persoons taxi naar Lech/Anton en weer terug.
9 Euro pp.enkele reis.
Sneller en comfortabeler als je aan het eind van de middag alcohol gedronken hebt en uitgeput bent.
Top.
En scheelt blessures.
De meeste ontstaan na 3 uur s’middags.

@alex_barros
Zoek je skiroutes, het barst er van, voornamelijk aan de kant van Warth/Schröcken.
@Wunderkammer
Aan de kant van Warth-Schröcken liggen relatief weinig (!) skiroutes…

Wat is het nu?

Ik was er dit voorjaar maar heb maar enkele uren kunnen skiën wegens een sneeuwstorm maar skiroutes ben ik
aan de kant van W S ook niet tegengekomen, maar nogmaals …ik heb niet veel gezien.😥

Born to run. B.S.

@dan58
Je ziet toch wie er gelijk heeft? 😇

https://skiarlberg.intermaps.com/

Je kunt heel handig selecteren. Ik heb ze aan de kant van Zug, Wart en Schröcken bijna allemaal gedaan vorig jaar. Er zijn er wel degelijk heel wat. Meer dan ik in andere gebieden gewend ben.
Succes.

Crux: “in vergelijk met andere skigebieden”
Dat klopt, dit is nu eenmaal Ski Arlberg, daar zijn heel veel routes en off piste mogelijkheden.
De routes in Warth-Schröcken hebben max. 500 meter hoogteverschil (even afgezien van de matige afdalingen naar Schröcken)
Lech heeft er vier van 900 meter, en nog veel meer.
Lech wordt vaak een beetje afgeschilderd als het makkelijke zusje van St.Anton. Maar stiekem zijn de off-piste mogelijkheden in Lech-Zürs misschien wel beter. Voor de kenners…
Oh, en Zug = Lech…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 09 sep 2020 13:35

Plaats een reactie