Appartement Lech waar?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Lech

Waar in Lech zitten wij het meest centraal? We zijn met twee kids en willen dus dicht bij de liften zitten en lifst ook nog een beetje betaalbaar. Tips???

Hoeveel wil je uitgeven?
Dorpscentrum en Oberlech zijn de meest centrale plekken, en dicht bij de liften/pistes. Oberlech is autovrij en super voor kinderen.
Maar centrum en Oberlech zijn dan ook de duurste plekken…

Overigens biedt Lech relatief veel acco in de buurt van piste en liften, zeker voor Oostenrijkse begrippen. Maar Lech heeft relatief weinig appartementen, en veel hotels

Lech en een beetje betaalbaar: kansloos.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

http://world-most-expensive.com/ski-resorts

In bovenstaande lijst zie je dat Lech (inclusief Zurs, deel gemeente Lech) 5 hotels heeft in de lijst van 20 duurste wintersporthotels. Lech staat daarmee voor Courchevel en St.Moritz…

Acco is duur in Lech, maar er zijn relatief veel ontbijtpensions waar je nog "zeer betaalbaar" kunt slapen.

ja, dat betaalbaar zal wel zeer doen…
Nu ff serieus als iets binnen je budget valt dan zit je natuurlijk lekker in Lech of Zürs. Houdt er wel rekening mee dat je ook wel eens afgesloten van de buitenwereld kan komen te zitten. Zelf heb ik al gezeten in Fliersch, Pettneu, St. Jacob, Wald, Dalaas en Braz. Voor mij is dat, als arme sloeber, beter betaalbaar.

Als het wit is kun je er over naar beneden...

ja, dat betaalbaar zal wel zeer doen…
Nu ff serieus als iets binnen je budget valt dan zit je natuurlijk lekker in Lech of Zürs. Houdt er wel rekening mee dat je ook wel eens afgesloten van de buitenwereld kan komen te zitten. Zelf heb ik al gezeten in Fliersch, Pettneu, St. Jacob, Wald, Dalaas en Braz. Voor mij is dat, als arme sloeber, beter betaalbaar.

Greenfield op 12 jul. 2012 09:12

Idd, die dorpjes op enkele kilometers zijn veel betaalbaarder dan Lech of Zürs. Bij veel sneeuwval zijn Lech en Zürs de eerste dorpjen die zijn afgesloten.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

Ik kom al zo’n 20 jaartjes in Lech. Nog nooit buitengesloten, wel een keer ingesloten (maar dat niet gerealiseerd omdat we, midden in de week, toch niet weg hoefden)
Afgelopen winter was extreem, in een normale winter gebeurt afsluiting misschien één of twee keer. En het is dan ook binnen een dag weer open.

En laten we wel wezen: Als je in die kleine dorpjes (zonder skigebied) zit, en de weg is afgesloten, kun je dus niet ook niet echt lekker skien…
Alle waarde naar z’n geld!

In bijvoorbeeld Wald heb je een klein sneeuwzeker skigebied(Sonnenkopf) en op korte afstand Sankt Anton. Al dit soort dorpjes(zonder skigebied) liggen op een hoofdweg in de buurt van de autosnelweg op ca. 1000-1300m. De accomodaties zijn hier een pak betaalbaarder, maar je zal wel bijna elke dag de auto op bus moeten nemen naar Sankt Anton.

Lech(en Zürs) liggen tussen Warth(weg het hele winterseizoen afgesloten) en de Flexenpass die bijna 1800m hoog is in een van de best besneeuwde skigebieden in de Alpen. Het kan best zijn zoals je zegt dat Lech normaal gezien niet vaak is afgesloten, maar dan zullen die andere dorpjes zeker niet afgesloten worden.

Het prijsverschil zit hem(zoals overal) in het feit dat Lech aan de lift ligt en die andere dorpjes niet. Je moet voor jezelf uitmaken of je dat prijsverschil er voor over hebt of toch maar elke dag een kwartier tot een half uur in de bus of auto wilt zitten. Lech is zelf dan nog eens mondain daarboven op, waardoor de keuze voor zo’n ietwat meer afgelegen dorpje voor mensen met budget meer aangewezen lijkt.

Wanneer presenteert Rogier eens een skiverslag in het Frans?

De dorpjes in het Klostertal, hierboven genoemd, bieden inderdaad snelle verbinding met de liften in Stuben(-St.Anton), via auto of bus.

Maar naar Zürs-Lech is toch duidelijk verder en lastiger te berijden bij slecht weer.

Plaats een reactie