van St. Christoph skieen naar Lech of met de bus?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ski Arlberg

Wij hebben in februari een hotel geboekt (voor 5 dagen) in St. Christoph. Sluit dit gebied aan op Lech en/of andere gebieden of moeten we dan de skibus pakken?

Sowieso skibus, maar volgens mij kan er via een skiroute (offpiste) wel van de St. Antonkant naar de Zürskant geskied worden, maar niet terug.

Sowieso skibus, maar volgens mij kan er via een skiroute (offpiste) wel van de St. Antonkant naar de Zürskant geskied worden, maar niet terug.

Ok, dat dacht ik al…Dank je!

er is een off-piste van St.Anton naar Zürs, en van daar kun je met liften of skiroutes naar Lech
-deze off-piste is niet zomaar bereikbaar. Je moet daarvoor het korte liftje van de Vallugagrat naar de Vallugatop pakken, en deze is alleen toegangelijk met een gids, of zonder ski’s
-terug kun je niet skiën, moet met taxi of gratis skibus naar Alpe Rauz

de pistes van lech en met name zurs zijn overigens wel echt de moeite waard! prachtige vergezichten, veel rustiger en minder uitdagend dan St Anton gebied

Ok, duidelijk Izaak, bedankt! Wel een beetje gezellige tentjes onderweg waar je wat kan drinken/eten (lunch) in de buurt van St. Christoph en St. Anton?

het hele skigebied heeft prima horeca

Hoop dat je in St Cristopf wel een dikke portemonnee bij je hebt op het terras beneden aan de piste … wel goed maar ook erg duur !

Ja, ik weet het Hanneke, zitten daar in een hotel…

om die reden verblijven wij in Stuben …goed eten , klein en gemutlich en jawel betaalbaar !

volgende keer dan maar…

Als je de afdaling neemt naar Alpe Rauz dan pak je daar de blauwe busjes die je net even de bocht ombrengen naar Zurs. Vanùit Zurs ski je door naar Lech. En zo ga je ook weer terug. Er is een speciale route der Weisse Circel. van Zurs naar ,Lech en via de overkant terug, aanrader!!! Wij doen dit altijd maar dan vanuit St. Anton, wel doorskieèn…

Weisse Ring…

Ok Annemiek, dus heen een stukje met de blauwe busjes (naar Zurs) en terug ook neem ik aan…? Dat doorskieen zal wel lukken als we niet verdwalen tenminste…;-)

Ja, ja Johann, zo leer je nog eens wat!

Plaats een reactie