Week van 10 Januari

Dit onderwerp gaat over de bestemming Crest-Voland

Hallo allemaal, even een vraagje wat is stiekem al bij het weerbericht had geplaatst maar hier wat uitgebreider:

Ik woon normaal gesproken in Australie maar ben voor een maand ofzo in NL, ik kom net terug van een familie vakantie in Kirchberg.
Zoals iedereen wel gemerkt heeft waren de condities niet optimaal, sterker nog, ik heb nog nooit zulke slechte condities gehad!
Wel raar want tijdens deze onwijs slechte vakantie heb ik wel 1 dag gehad die in mijn top 5 ooit staat!

Maarja, omdat mijn sneeuw verslaving nog niet voldaan is wil ik samen met mijn vriendin (Australisch) nog 1 weekje weg, aankomend weekend, 10 Januari. De vraag is alleen waarheen…

We zijn beide boarders, ik snowboard al zo’n 20 jaar en mijn vriendin is vorig jaar begonnen maar komt overal prima naar beneden. Deze kerst is ze voor het eerst begonnen met “freeriden” en zoals verwacht vond ze dit geweldig. Het smaakte naar meer!

Nu ons dilemma:
Ik heb een vriend met een huisje in Crest-Voland, l’espace diamant, Frankrijk, waar we goedkoop een week kunnen slapen.
Natuurlijk een prima idee alleen ligt het laag en volgens mij is er weinig sneeuw, 50cm op de berg. Klinkt als een prima gebied voor beginners en families met genoeg tree-run mogelijkheden. (en dus een gratis gids)

Voor meer sneeuw lijkt Oostenrijk mij een betere keuze, alleen moeten we het hoog opzoeken met kijk op de regenbuien vaan aankomend weekend?
Ik denk aan Solden, Obergurgl, Obertauern etc.

Maar vraag is jullie advies. Wat zouden jullie doen? We zijn op zoek naar een goedkoop appartementje, hoog gelegen gebied dat veilig is van de regen van aankomend weekend, gebied met genoeg afdalingen en leuke/makkelijke freeride mogelijkheden en een eventueel park om in te spelen. Apres ski is niets voor ons dus we hoeven niet naast een bar te zitten, als het maar wel wat dichterbij een lift/piste is zodat we de auto niet hoeven te gebruiken.

Graag hoor ik van jullie met ideeën en suggesties.
Ik weet dat het een beetje kort dag is maarja, het is nou eenmaal spannend deze winter!

Alvast bedankt.

Bart

null

Op dit moment zou ik erg uitkijken met offpiste. Als er al genoeg sneeuw ligt naast de pistes is het momenteel levens gevaarlijk (maar dat is niet wat je wilde horen denk ik)

Ik zou voor onderstaande gaan.
Noordalpen oost (hoog gebied ivm verwachte regen) http://wepowder.nl/playgrounds/region/1
Of westalpen hoog gebied (valtho) http://wepowder.nl/playgrounds/region/5

ps niet overal zijn de parken open ivm weinig sneeuw, als dat een moetje is goed op letten.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen6, bedankt voor de reactie! Ik ben van de gevaren op de hoogte. De freeride condities zijn niet ideaal.

Het hoeven ook geen super steile wanden te zijn, ben meer van tree runs etc.

Valtho ben ik jaren geweest, mijn vriendin gaat liever naar Oostenrijk. Bedankt voor de feedback! Ik ga kijken!

In Hochkönig prima condities vrijdag en zondag nog wat sneeuw er bij.

Ondanks dat het skigebied niet hoog ligt, dorp Dienten ligt op 1030 m
En tussen de bomen zij ook mogelijkheden ;)

Dienten Die Alte schule

Goedkoop appartement 240 euro, net even buiten het centrum, ski bus bijna voor de deur paar haltes naar de lift.

http://booking.hochkoenig.at/hochkoenig/de/accommodation/det…

Dienten Die Alte schule

@Ellys3 ziet er zeker goed uit en bog nooit geweest! Dit is een zekere optie! Bedankt!

En @BASCdesign wat is het geworden, hebben jullie nog wat gevonden?

Dienten Die Alte schule

@Elly3 zeker, alleen iets totaal anders. Japan eind februarie. Daar is net wat meer sneeuw… :D

Plaats een reactie