nederlands sprekende skileraren voor kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Bad Kleinkirchheim

weet iemand of er bij de skischolen Nederlands sprekende skileraren zijn in het voor- of naseizoen? Wij willen nl. onze zoon van 3,5 jaar op skiles doen, maar alleen als er een nederlands sprekende skileraar is!

wij zijn in februari 2009 buiten de schoolvakantie geweest. er waren toen wel nederlands sprekende leraren, maar dan moet je wel geluk hebben dat je kind daarin wordt ingedeeld. wij hadden pech.

Als je er speciaal naar vraagt bij je skiles reservering (via de landal site) doen ze hun uiterste best om je bij een NL sprekende leraar in te delen.

Ik werk elk jaar bij station Bach (piste direct naast Landal) als skileraar in de Skikindergarten.
Bij de kleintjes vinden we het heel belangrijk dat er iemand is die de moedertaal spreekt en daarom proberen we de kids ook zoveel mogelijk in te delen bij nederlandstalige leraren en/of hulpkrachten. We hebben elk jaar in de vakantieperiodes extra nederlandse stagiaires die als hulpkracht worden ingezet bij een (anderstalige) ervaren leraar. De grotere kinderen die al kunnen skiën, worden naar niveau ingedeeld en hebben daardoor niet altijd een nederlandstalige leraar. Maar uit ervaring blijkt dit meestal niet zo´n probleem.

2 jaar geleden heeft mijn dochter van toen 4,5 jaar les gehad van Nederlandse leraren, buiten de krokus. Vanuit mijn perspectief heeft ze dat jaar niet veel bijgeleerd in vergelijking tot een jaar eerder en vorig jaar met een Oostenrijkse leraar. Ik weet niet of dat alleen aan de leraren lag. Ze had het wel erg naar haar zin en heeft veel plezier gemaakt met de leraar, haar groepje en een soort reuzepinquin…

In het ski hoog seizoen zijn er sowieso nederlands talige skileraren. In st Oswald is er voor de kleintjes een NEd. skilerares.

Van 7 februari tot en met 2 maart zijn er nederlandse skileraren! (Ga er zelf lesgeven)

Plaats een reactie