Sneeuwzekerheid Grosser Arber

Dit onderwerp gaat over de bestemming Grosser Arber

Komende maart (2009) willen Willemien & ik gaan skïen bij de Grosser Arber. Wij weten echter niet of er dan nog wel voldoende sneeuw ligt. Heeft iemand hier ervaring mee? Oftewel hoe lang ligt er gemiddeld sneeuw in dit gebied?

probeer statistieken te vinden, via google kom je veel te weten.
Maar sneeuwhoogtes, op zulk een termijn … Dat weet je nooit!
Normaal is dit geen probleem , maar zoek gewoon even via Google!

Hallo Karel en Willemien,

In maart zijn de wereldkampioenschappen afdaling en slalom voor de dames op de grote Arber.
Afgelopen jaar helaas afgezegd vanwege de stormachtige wind, helaas.
Normaal is het hier tot in april nog goed skiën, je begrijpt het al, we wonen hier.

Kijk anders op http://www.zwiesel-tourismus.de doorklikken naar Wetter en je krijgt een redelijk nauwkeurige voorspelling voor 10 dagen vooruit. Dan kan je nog altijd boeken want in die tijd hebben wij het allemaal niet zo buitengewoon druk.

Verdere goede info krijg je op de website van de Arber: http://www.arber.de het weerbericht is hier maar voor 3 dagen vooruit.

Veel plezier op onze berg, en kom eens langs om een kopje koffie te drinken.

Groetjes Carolina en John Stevens
zum.fliegenden.hollaender@t-online.de

Vorig jaar zijn wij ook op de Arber geweest en toen waren de temperaturen warmer dan nu maar toch bleek men in staat om de pistes in behoorlijk goed conditie te houden. Dit was eind februari. Wij gaan nu een weekje eerder dus dat zal helemaal geen probleem zijn en als ik de forecast zie dan verwacht ik ook in maart nog steeds goede temperaturen voor de pistes. Trouwens leuk daar hoor! We gaan niet voor niets weer terug. Het is er niet groot maar uitermate geschikt voor licht gevorderden of beginnende skiers. Daarbij is de omgeving ook meer dan de moeite waard. Veel plezier straks in maart…

Weet iemand een leuk vakantiehuis rondom de arber? We zijn met vier volwassenen en vijf kleine kinderen. Lijkt ons een leuk gebied om de grotere kinden voor het eerst in aanraking te laten komen met wintersport. Tips zijn welkom!

Plaats een reactie