Nederlandse skileraren?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Ik overweeg volgend jaar eens naar Italië af te reizen. Veel goede verhalen over gehoord, maar vraag mij af of er in Breuil-Cervina ook Nederlandse skileraren zijn voor de kinderen?

Wie kan mij daar meer over vertellen?

Net terug van een week Breuil-Cervinia (krokus), super mooi gebied en rustig in de krokusvakantie (op de piste maar ook geen vertraging op de weg), er zijn echter geen nederlands sprekende skileraren. De aanpak die wij hebben is dat de kids in Nederland op les gaan waardoor ze in het buitenland alleen maar de leraar hoeven te volgen.

In Italië is er momenteel maar 1 plek waar ze iets geregeld hebben. Door de aanwezigheid van een Nederlands Hotel hebben ze gezorgd voor een Nederlandse skileraar in de kerstvakantie:
kijk maar eens op Hotel Lory .com

Nederlandse skileraren?? De kinderen hebben het veel leuker tijdens een les van een echte local dan van een Nederlander, je gaat immers toch op vakantie om Nederland te ontvluchten? Daarnaast hebben skileraren uit de verschillende Alpenlanden genoeg technieken om dingen over te brengen op kinderen die de taal niet spreken… En dan wil ik het nog niet eens hebben over het skiniveau…

@Sjakie,

Nou, ik ben er van overtuigd dat de andere 100 leraren of zo italianen zijn, dus die keus heb je dan altijd nog. Wat is er mis met de mogelijkheid tot…

Het zal ongetijfeld tot stand gekomen zijn doordat er vraag naar was.

In Oostenrijk is het niveau inderdaad niet om aan te zien, in Italië en Frankrijk ligt de lat wel iets hoger. Vandaar dat je in die landen niet of nauwelijks Ned. leraren ziet. Als ze er zijn, zijn ze ook echt goed.

Plaats een reactie