Eenvoudige pistes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Hallo,

Ik lees veel over de eenvoudige pistes in breuil-cervina. Zeer veel 'vlakke’hellingen oftewel te weinig rood/zwarte pistes met enig niveau. Is dit alleen aan de italiaanse kant of ook aan de kant van Zermatt? Zoja is het eenvoudig om dan in plaats van op de italiaanse kant op de zwitserse kant je kilometers te maken? Of raden jullie toch een ander gebied aan als je meer wil dan alleen blauwe pistes. Ps. Zermatt is te duur als verblijfplaats.

Inderdaad de kant van Zermatt heeft meer uitdagende pistes, wij zijn al 2 keer in Cervinia geweest en komen amper aan de Italiaanse kant behalve om naar huis te skiën :-)
Redelijk simpel om aan de andere kant te komen, ook Valtournanche is redelijk leuk om te doen ligt wel aan de Italiaanse kant.

kan er iemand goede hotels geven in cervinia

hotel jumeaux

Let er wel op dat je al reeds om 15:30 uur begint met de afdaling naar Breuil-Cervinia en om 15:00 uur al wanneer je in Valtournanche zit, want anders ben je niet optijd voor de laatste lift. De dalafdaling naar Valtournanche is overigens wel schitterend en heerlijk lang met slechts één korte onderbreking van een korte stoeltjeslift.

De heenweg (vanuit Italië naar Zermatt) neemt zo’n 30 - 60 minuten in beslag. Wanneer je direct aan de skipistes zit in Breuil-Cervinia ben je er in circa 30 minuten, maar vanuit Valtournanche mag je er wel 50 minuten voor uit trekken.

Nog een laatste tip: Vergis je niet in de wachtrijen die onstaan voor de kabelbaan naar de Kleine Matterhorn. In het algemeen is Breuil-Cervinia altijd heerlijk rustig, maar aan de kant van Zermatt kan het druk zijn en in het bijzonder naar de Kleine Matterhorn. Daarbij ligt de Kleine Matterhorn op 3800 meter hoogte en dat vraagt fysieke gezondheid. Niet iedereen kan makkelijk tegen deze hoogte.

Een alternatief om vanuit Zermatt weer terug naar de Italiaanse kant te komen is er behalve de Kleine Matterhorn vrijwel niet. De enige andere opties is de ijskoude sleeplift over de gletsjer die twee delen lang is. Bij extreme kou in de winter kan dit een gebed zonder eind zijn.

Keep in mind: Altijd Plateau Rosa of de Theodulpass in de gaten houden. Dit zijn de enige twee mogelijkheden om van Italië naar Zwitserland te gaan (of andersom).

Er zijn vorig jaar nieuwe liften aangelegd richting de Kleine Matterhorn. Ik vind het wachten wel meevallen, maar ik had geen haast om weer terug naar de andere kant van de berg te komen.

Wie de laatste lift mist, kan beter een hotelkamer boeken (volgende dag weer terug skiën) dan met een taxi terugreizen. Het is urenlang rijden met de auto, dus reken dan maar op astronomische taxikosten. En je moet dan hopen dat de pistes richting de andere kant open zijn.

Verder zijn de meeste pisten inderdaad van die mooie lange blauwe of rode pistes. In Zermatt hebben ze nog een paar beetje zwarte pistes (ik vond ze niet moeilijk met mijn bescheiden skivaardigheden) en ook nog een freeride gedeelte (met gele pistes).

Plaats een reactie