Eind mei skiën Breuil Cervinia - Zermatt

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Ik wil eind mei nog even een dag skien in het zomergebied van Zermatt - Breuil Cervinia. Echter kom ik via de website van Cervinia alleen skipassen tegen voor de Italiaanse kant. Deze kosten echter maar 32,50 euro.
Via de website van Zermatt kost een skipas inclusief transfer maar liefst tegen de 100CHf.

Is er geen mogelijkheid om een skipas te kopen in Cervinia voor het complete zomerskigebied? En wat is dan de prijs?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ik was afgelopen week aan het kijken of ik dit gebied in Juni kan bezoeken maar echt overzichtelijk is het niet echt.

Volgens de timetable die je hieronder kunt downloaden is cervinia tot 01-05-2016 geopend en dan pas weer vanaf 25-06-2016. (pdf downloaden: download timetable summer 2016)
http://www.matterhornparadise.ch/en/timetable

Volgens de site van Cervinia zijn in Mei nog wel de weekenden geopend (7-8, 14-15 en 21-22) maar skipas alleen geldig aan de Italiaanse kant (deze info heb jij waarschijnlijk ook gezien)
http://www.cervinia.it/pages/Giornalieri_plurigiornalieri_e_…

Ik ben bang dat in deze periode niet het totale gebied open is, mochten er mensen zijn die exact weten hoe het zit dan ben ik hier ook benieuwd naar voor de tweede helft van Juni

Ook rekening houden dat je met de skipas 's ochtends alleen kan vertrekken aan de kant waar je hem gekocht hebt, ook al is hij voor het hele gebied geldig.

Je kan dus met een Italiaanse skipas enkel de lift aan Zwitserse kant nemen als je eerder op de dag minstens één Italiaanse lift hebt genomen; weet niet zeker of dat ook omgekeerd het geval is.

@Roy.

Volgens mij heb je inderdaad gelijk. Het zou wel eens gewoon dicht kunnen zijn. Dat zou wel ultiem jammer zijn!
@Morzel
Dat sowieso. We beginnen in Cervinia.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Volgens mij weet @Frans dit wel?

Carnas on Tour

Krijg net een reactie. Het gebied is dan dicht… :(

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Laat ik het dan anders stellen. Ik wil eind mei (doordeweeks) nog een dag gaan skien op een doorreis naar Italie (Alessandria). Ergens op de route, met eventueel een schappelijke omgeving. Eisen:

  1. Open
  2. Niet te duur (a la Zermatt)
  3. Beetje aanbod.

Oftewel, niet heel veel eisen. Ik kwam Macugnana nog tegen, maar dat is wel heel erg ver afgelegen en het aanbod houdt ook niet echt over. Dus, tips? Wat is er nog open in Zwitserland en/of Italië?

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ik heb er deze week een overzicht van gemaakt:
http://www.mountain-collective.nl/viewtopic.php?f=28&t=8…

Er is in die hoek maar weinig open eind mei, helaas…

@HenriS

Wat een top overzicht zeg! Het valt me echt tegen wat er nog geopend is tegen die tijd. Wellicht dan toch maar Zermatt… maar het staat mij wel wat tegen om 90 euro voor een kaart te betalen waarbij het aanbod natuurlijk groot is voor zomerskiën, maar relatief kleine voor een algemene skidag.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Ah, het valt mee! 66 CHF als je online besteld bij Zermatt. Dat is het mij wel waard. :)

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Zit daar dan ook al de parkeerkosten in Täsch en de treintransfer naar Zermatt bij in? Als dat zo is, is dat bijna een koopje. :) Anders komt er echter natuurlijk nog het nodige geld bij.

Je kan dus met een Italiaanse skipas enkel de lift aan Zwitserse kant nemen als je eerder op de dag minstens één Italiaanse lift hebt genomen; weet niet zeker of dat ook omgekeerd het geval is.

Morzel op 15 apr 2016 12:49

Andersom is dat inderdaad ook het geval. Met een Zwitserse skipas moet je 's ochtends de eerste lift op Zwitserse bodem nemen.

Plaats een reactie