Sneeuwzekerheid kerst/ oud en nieuw

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Beste wintersporters,

Na jaren in februari in Sankt Anton am Arlberg te hebben geskiet, kiezen we er dit jaar mogelijk voor, (30 dec- 6jan) naar breuil-cervinia (2000 meter hoogte) te gaan.Dit omdat wij graag zoveel mogelijk sneeuwzekerheid wilden en nog een redelijk groot gebied, omdat het afgelopen jaar en de jaren daarvoor op veel plekken te weinig sneeuw lag in de periode van de kerstvakantie.Echter vroegen wij ons af welke gebieden nog meer een sneeuwzekere optie zouden kunnen vormen voor deze periode.

Alvast bedankt!

Val Thorens, Tignes of Val d’Isère, in Oostenrijk is Ischgl hoog gelegen (het skigebied althans), je kan ook kijken naar oorden als Obergurgl-Hochgurgl of bijvoorbeeld Sölden met zijn twee gletsjers.

En als het gaat om de geopende pistekilometers en de kwaliteit van de pistes (en minder om natuursneeuw in het dorp bijvoorbeeld), dan zijn de Dolomieten een goede optie. Twee jaar geleden was in St Anton 20% van de pistes open, bij diezelfde omstandigheden (nog geen vlok natuursneeuw gehad) was in de Sella Ronda-gebieden meer dan 90% van de pistes open. En het is er doorgaans rustiger dan in Frankrijk of Oostenrijk, is mijn ervaring.

Zou Obertauern in je lijstje opnemen.

Dank jullie wel voor de reactie, na gekeken te hebben lijkt obertauern ons helemaal niks vanwege het zeer geringe aantal hoogtemeters (alleen al op de gletsjer in Zermatt heb je er meer). Dit jaar wordt het dus Breuil, alhoewel Val d’Isere ons een goede optie lijkt voor volgend jaar!

Val Thorens, Tignes of Val d’Isère, in Oostenrijk is Ischgl hoog gelegen (het skigebied althans), je kan ook kijken naar oorden als Obergurgl-Hochgurgl of bijvoorbeeld Sölden met zijn twee gletsjers.

En als het gaat om de geopende pistekilometers en de kwaliteit van de pistes (en minder om natuursneeuw in het dorp bijvoorbeeld), dan zijn de Dolomieten een goede optie. Twee jaar geleden was in St Anton 20% van de pistes open, bij diezelfde omstandigheden (nog geen vlok natuursneeuw gehad) was in de Sella Ronda-gebieden meer dan 90% van de pistes open. En het is er doorgaans rustiger dan in Frankrijk of Oostenrijk, is mijn ervaring.

GiGi op 16 sep 2017 14:31

Helemaal waar. Sfeertechnisch niet ideaal, maar de pistes liggen er vaak super bij onder deze omstandigheden. Ik kan mij niet meer heugen dat daar rond die tijd een significant aantal pistes gesloten waren.

Omdat we het risico niet willen lopen, , dat er geen sneeuw genoeg ligt. Gaan we al een paar jaar de half december naar zell am see, bij sneeuw gebrek kunnen we naar kaprun ( paar km) uitwijken.
We skien al vele jaren in voralberg, maar willen half december het risico niet lopen niet te kunnen skien, daar gaan we in februari/maart naar toe.

*bericht bewerkt door marie-louise op 17 sep 2017 13:23

Plaats een reactie