Skiën half-april

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Wij gaan dit jaar van 9 tot en met 13 april naar Breuil-Cervinia en ik vraag mij af hoe de sneeuwkwaliteit er zal zijn en of er dan al veel pistes gesloten zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees hier vaak over de windgevoeligheid van het gebied en dat ze nogal snel daardoor liften sluiten. Is hier later op seizoen minder kans op of is het risico dan even groot? Alvast bedankt!

Ik denk dat de kans op gesloten liften wel minder groot is in april dan in januari, maar als het waait, waait het daar nou eenmaal gelijk hard.

Qua sneeuw heb je normaal gesproken daar perfecte omstandigheden, zeker in die periode. Als het weer enigszins normaal is, denk ik dat alles open is (op misschien CieloAlto na).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Alles is nog open dan, inclusief valtournenche. In mijn beleving is de kans op sluiting van de liften in april niet echt kleiner. Ze gooien daarbij bij elke zucht de liften dicht. Dat id meteen het grootste nadeel. Verder fantastisch gebied.

Allebei bedankt! Hebben jullie ook een tip voor een goede skiverhuurder in Cervinia?

Ik heb ervaring met Cretaz skiverhuur, onderaan bij de stoeltjesliften (ff de straat over). Klein, beetje chaotisch maar erg vriendelijk en materiaal was prima. In Valtournenche heb je Pelissier, aan het begin van het dorp, wat ook prima is. Valtournenche is iets goedkoper.

De meeste gasten van het hotel waar ik het laatste jaar was gingen naar een wat grotere zaak in Cervinia, net iets meer het dorp in (wel bij de stoeltjesliften).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zo vroeg in april is ideaal in Breuil-Cervinia. De sneeuw was afgelopen jaar toen perfect en het weer is dan ook beter. Wat mij betreft is eind maart en april de beste periode om er heen te gaan. Het liften sluiten heb ik heel de winter meegemaakt.

Plaats een reactie