Skilessen + skimateriaal Breuil Cervinia

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Hallo.

We zijn twee personen die op 19/3 voor de eerste maal gaan skiën. We gaan naar Breuil. Tips voor het huren van materiaal daar? Plus waar boeken we best de skilessen online?

Alle tips en tricks welkom!!

Alvast bedankt!

Italiaanse skischolen zijn volgens mij bijna per definitie goed. Er zit een school bij de cretaz lift waar ik ooit een paar privelessen heb gehad, wat prima beviel. Het hangt denk ik ook van de plek van je hotel af. Zolang je gewoon wil skien en niet speciaal een bepaalde ski of enorm sportieve of nieuwe modellen wil, kan je overal terecht. Prijzen zijn overal wel vergelijkbaar.

Waar in Cervinia zit je? Bij de Cretaz lift zit een skiverhuur die ook Cretaz heet waar ik goed geholpen ben. Niet heen groot, maar wel vriendelijk en toen prima spul. Wil je goedkoper, huur dan in Valtournenche. Nadee is dat je wel moet rijden als je wil ruilen.

Voor skilessen zou ik de school kiezen die dicht bij je acco ligt en dan gewoon mailen.

Ik dacht een dutch speaking leraar gevonden te hebben maar ter plekke bleek dat dutch en deutsch soms verwarrend werken :). Engels en duits sprekende leraren zijn er genoeg.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ow ik lees nu dat je echt voor het eerst gaat? Dan sowieso gewoon lekker alles zo dicht bij mogelijk halen. Als je laat weten waar je zit wil ik wel ff meekijken. Fijne bestemming voor de eerste keer!!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

We huren via airbnb een appartement in de straat via Guido Rey.

Alvast super bedankt!!

Ok, da’s aan de andere kant (maar maakt niets uit hoor). Sterker nog, dan kan je met de gondel naar beneden en heb je echt hele makkelijke blauwe pistes boven.

Ik denk dat je best een eindje moet lopen (vooral omhoog) met je ski’s. Dat zou een reden kunnen zijn om bij de winkel bij de lift te huren, zeker als je er dan een locker bij krijgt. Dan doe je daar einde van de dag je spullen in en kan je op je gewone schoenen naar beneden en de dag daarna weer naar boven. Website is
https://www.genzianellasport.it/it/ en ze lijken verwarmde depot te hebben en zijn blijkbaar geaffilieerd aan het zaakje dat ik eerder noemde. In plan Maison zelf zijn ook lockers maar die zijn niet verwarmd en als je misschien eind van de week de afdaling wel doet, is dat ook niet zo handig :).

Ik denk ook dat de kans groot is dat je geen echte skiroom in je appartement hebt.

Skischool maakt volgens mij niet, die verzamelen allemaal wel bij plan Maison. De cervino ski school zit wel het dichtsbij, dat scheelt als je ter plekke nog moet betalen oid.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie