Ski klasjes kinderen

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Wie kan mij helpen? We hebben een huisje geboekt in Valtournenche, niet ver van de Salette lift, dus lijkt allemaal top, het wordt onze eerste keer in dit gebied.
We zijn met onze dochters van 6 en 8 die we in een ski klasje willen doen. De ski school in Valtournenche heeft alleen een klasje van 10 - 12.45. Dat is net kort. In Oostenrijk is het gangbaar dat klasjes van 9.30-10.00 tot 14.00 - 15.00 uur zijn. Ideaal om even een tochtje te maken, dan de kinderen te halen en samen nog een paar afdalingen te maken, iedereen blij.

De ski school in Cervinia hanteert wel dit soort tijden, maar nu vraag ik mij af hoe lang je er op ski’s over doet om van Salette naar Plan Maison te komen. Is dat te doen? Met de auto is het net lang (15 min).

Of weet iemand een ski school in Valtournenche met een goede ski klas? Bij voorbaat veel dank voor tips!

Dat duurt lang, ik denk voor de gemiddelde skiër 45 - 60 minuten. Die twee stoeltjesliften die je eerst hebt zijn niet bijzonder snel (leggen een lange afstand af, tamelijk horizontaal), en de sleeplift naar Cime Bianche duurt ook wel even. Daarna kun je een klein stukje skiën + lift T naar beneden naar plan Maison (maar ook die lift is vrij lang en horizontaal), of naar Breuil Cervinia skiën (lange mooie piste) en van daaruit de lift naar plan maison.

Dus vier niet al te snelle liften, plus ski-tijd.

Ooit in Valtournenche geweest met neefje en nichtje in ongeveer de gelijke leeftijd. Tijden zijn idd per dorp verschillend en in Cervinia ruimer. Veel keuze is er niet, maar persoonlijk sprak mij de no-Mercurius methode erg aan! Ik werd echt enthousiast! Er zijn overigens geen tot weinig Nederlandstalige leraren.

Indien je de kinderen in Cervinia op les doet zie ik met de auto als enige oplossing. Per ski is het niet te doen voor de les. Gondel, 2 stoelliften en een sleeplift en dan nog een mooie lange afdaling

Plaats een reactie