Breuil-Cervinia in de krokus vakantie.

Dit onderwerp gaat over de bestemming Breuil - Cervinia

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in de krokus vakantie van 2013 naar dit gebied te gaan. Ik vroeg me echter af hoe druk het daar is in deze periode en of de liften enigszins modern zijn? Ik ben al eerder met de Krokus in L2A geweest en dat nooit weer, ik heb zelden zo lang bij de liften staan wachten. Ik snap dat het een drukke periode is maar toch. Wij zijn beide scholieren en dat is nou eenmaal de enige vakantie wanneer we beide kunnen. Verder ben ik erg benieuwd naar verder ervaringen en meningen over dit gebied. Op internet zijn er overigend vrij weinig verblijven (appartementen en hotels) te vinden. Heeft iemand hier een tip voor. Ikzelf heb nog niet iets geschikts (lees: betaalbaars)gevonden.

Afgelopen april ben ik nog in Breuil geweest. Op dat moment was het gebied bijna compleet uitgestorven.

Hoe het dan ook is in de drukste periode van het jaar kan ik niet zeggen, maar vanaf het dalstation gaat er een snelle stoeltjeslift, cabinelift en gondel (waarvan de laatste parallel aan elkaar lopen) naar het middenplateau. Ook vanaf daar heb je diverse snelle liften verder naar boven.

In het gebied is de afgelopen tien jaar behoorlijk geïnvesteerd in nieuwe liften. Verschillende sleepliften zijn vervangen door nieuwe, snelle stoeltjesliften. Het enige "pijnpunt" zou de terugweg uit Zermatt kunnen zijn, maar hier komt er waarschijnlijk snel een extra gondel bij om de capaciteit te vergroten.

Het gebied zelf vond ik waanzinnig! Bijna nergens kun je zulke lange afdalingen maken: Klein Matterhorn - Valtournenche = 22 km, met 1 kleine lift tussendoor. Klein Matterhorn - Breuil is tussen de 12 en 17 km, non-stop! Klein Matterhorn - Zermatt tussen de 12 en 15 km! Daarnaast zijn de vergezichten ontzettend mooi.
Ook aan de Zermatt kun je aantal hele lange afdalingen maken op zowel de Rothorn als de Gornergrat.

Wat ik jammer vond is dat, dit is voor zowel de Italiaanse als de Zwitserse kant zo, er weinig echt hele pittige pistes zijn. De meeste pistes zijn hele lange, brede en goedgemarkeerde "racebanen".

Houdt er daarnaast rekening mee dat het eten op de piste niet goedkoop is (maar wel erg lekker!)
Desondanks vond ik het een top-gebied en zou er zeker terug gaan!

If you snooze, you loose!

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in de krokus vakantie van 2013 naar dit gebied te gaan. Ik vroeg me echter af hoe druk het daar is in deze periode en of de liften enigszins modern zijn? Ik ben al eerder met de Krokus in L2A geweest en dat nooit weer, ik heb zelden zo lang bij de liften staan wachten. Ik snap dat het een drukke periode is maar toch. Wij zijn beide scholieren en dat is nou eenmaal de enige vakantie wanneer we beide kunnen. Verder ben ik erg benieuwd naar verder ervaringen en meningen over dit gebied. Op internet zijn er overigend vrij weinig verblijven (appartementen en hotels) te vinden. Heeft iemand hier een tip voor. Ikzelf heb nog niet iets geschikts (lees: betaalbaars)gevonden.

Fin op 3 jun. 2012 17:47

Wij zijn in de krokus vakantie van 2012 in Valtournenche geweest, de italiaanse kant was uitermate rustig, nergens hoeven wachten voor de lift, de zwitserse kant is op sommige plaatsen een stuk drukker, bij bepaalde liften bij de Gornergrat stonden rijen. Maar over het algemeen was het prima te doen!
Wij zaten in een prachtig en ruim huis voor 4 evt.6 pers. in Valtournenche genaamd coup de coeur, website van 'l petit nid.

Fantastisch gebied, weinig toe te voegen aan de vorige posters. Ben er twee keer geweest en zou zo weer terug gaan.
Heerlijk eten op de pistes en itt Jeff vond ik het allemaal erg betaalbaar. Wij aten altijd in Italie, misschien is het in Zermatt een stuk duurder, daar kan ik niet over oordelen.

Ik was er beiden keren in Januari, pistes zijn helemaal uitgestorven. Heb een keer 10 minuten aan de kant zitten rusten en al die tijd is er niemand langs gekomen. Heerlijk.

Ik vond ook de apres-ski erg leuk. Geen Mooserwirt/ Kuhstall toestanden aan t einde van de middag, maar ook geen lege kroegen zoals ik in Frankrijk meermaals heb meegemaakt. Gewoon gezellige gevulde kroegen waar zittend rustig wat gedronken wordt.
Er zijn een paar bars waar 's avonds bandjes optreden.

Zoals al gezegd zijn de pistes erg lang, maar ook erg breed en relatief vlak. Aan de Zwitserse kant is dit wel beter. Ik zou zeker een of meer dagje(s) een internationale pas nemen lekker aan de Zwitserse kant gaan knallen.

Het zicht op de Matterhorn is werkelijk fenomenaal!

Ik vind het een fantastisch gebied. Ik denk trouwens niet dat het in de krokus erg druk is aan de Italiaanse kant. Als je met een beperkt budget zit, dan kun je het best er voor zorgen dat je de lunch gebruikt aan de Italiaanse kant, dit scheelt enorm met de prijzen die ze in Zwitserland vragen.

Ik ben hier twee keer verbleven: http://meublejolicervinia.weebly.com/

Een simpel schoon hotel (B&B) waarbij je tot 15 meter van de voordeur kunt skiën, de lift is nog geen 100 meter lopen. Als je aan de achterkant eruit loopt sta je ook nog eens in de hoofdstraat… Prijs/kwaliteit is top!

Plaats een reactie